Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az Alfa Romeo 159 is olyan...

Az Alfa Romeo 159 is olyan rosszra sikeredett műszakilag, mint a 156?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Autót szeretnék vásárolni már egy ideje, a sok nézelődés után már csak pár márka maradt a listámon. Ebből az egyik az Alfa. Régebben nagyon odavoltam a 156-ért, olyan volt, mint egy igaz szerelem, külsőre gyönyörű,belsőre kényelmes. Viszont sokan lebeszéltek róla, azzal az indokkal, h motorikusan a benzines elég rossz, képes bármikor megállni minden jel nélkül, csapágyas lesz, stb. Ehhez még hozzájött, h elektronikailag is rossz. Így mellőztem, elkezdtem drágább autók után nézni.

A kérdésem az volna, hogy a 159 is ugyanezekkel a betegségekkel küzd, mint a 156? Nálam csak a benzines jöhet szóba, inkább rövid távon lenne használva, ritkábban hosszú utakra.

A lengőkar probléma gondolom ennél a típusnál is kényes dolog.

Szívesen fogadok minden tapasztalatot, észrevételt az autóval kapcsolatban.



2015. ápr. 25. 09:13
 1/8 anonim ***** válasza:

Nem, nincs különösebb gond már a 159-el. Annyi, hogy prémiumautó, ezért kényesebb és költségesebb a tartása, mint a nem prémiumoknak (az átlagautókban egyszerűbb megoldások szoktak lenni, itt meg abonyolultabbak könnyebben el is romlanak).

Az alap 1.8-as benzinmotorral is elfogadhatóan mozog, 10.2 másodperc alatt van százon, átlagban 7.7 litert fogyaszt (gyári adatok) és mert egyszerű szívómotor, nem fog elromlani. A futóműre nem szokott panasz lenni.

2015. ápr. 25. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Köszi a gyors választ!

A 159-nél is ugyanúgy oldották meg a lengőkarokat, mint az elődnél? Tehát ha cserélni kell, akkor szét kell bontani a fél autót?

Az alkatrészeket nézegettem már, szerencsére ismerősöm autószerelő, kedvezményesen szerez alkatrészt, ez egy kis pozitívum szerencsére. Elvileg Hyundait szerettem volna, de kb egy árban vannak az alkatrészek.

2015. ápr. 25. 10:54
 3/8 anonim ***** válasza:
Az előbb megválaszoltam egy újabb kérdésedet, és most hogy ezt megláttam rájöttem, hogy te az Alfát fogod választani :D Amúgy megbízhatóbb konstrukció, mint a 156, de készülj fel néhány idegesítő apróságra, amitől épp nem fog otthagyni az autó az út szélén, de okozhat fejfájást. Mondjuk szerintem ilyenek nélkül már nem is lehetne igazi egy Alfa Romeo.
2015. ápr. 25. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Nem tagadom, hajlok az Alfa felé. :D Amitől úgymond félek, azok tényleg a hibái. Persze minden autónak vannak, de az Alfánál kicsit több. Ezért kérdezősködöm több helyen, hátha megtudom, mennyi egy Alfa fenntartása, mert a fizetésem nem karcolja a csillagos eget sajnos. :)
2015. ápr. 25. 12:32
 5/8 anonim ***** válasza:
Nézz fel az UNIX-ra, vagy a Bárdi autóalkatrészre, nézd meg, mennyi bele egy lengéscsillapító, szilentek, gumik, olaj, vezérlés alkatrészei.Utána nézz szét Alfás fórumokon, tudd meg, mik a nagyobb hibái, ezek milyen gyakran jönnek elő, utána számolgass egy kicsit, és el fogod tudni dönteni, megengedheted-e, vagy sem.Ja, és egy tanács: Olcsót ne vegyél.
2015. ápr. 25. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Az alkatrészeket már nézegettem, jelenleg megy a kérdezgetés a hibák után.

Kinek mi az olcsó.. :) Mióta megjelentek az újabb Alfa modellek, azóta a 159-es árai kicsit lejjebb mentek. Amit néztem, az 2006-os évjáratú, 1.6 millióért árulják. Nekem ez már drágának számít. :D

2015. ápr. 25. 20:04
 7/8 anonim ***** válasza:
1 600 000-ért ne várj remek állapotút, de láttatlanban nem lehet eldönteni hogy valójában milyen állapotban van. Volt 156-som, nekem nem volt vele gondom mert a kezdetektől én hajtottam. Most 159-em van, túl van a 300 000 km-en és tökéletes, bár nem benzines hanem 2.4-es dízel összkerékkel. Haveromnak 1750-es turbó benzinese van, az kegyetlenül bír menni. Amit a sajátomon cseréltem, az a lengőkar (a gyári 230 000 km-ig elment), szilenteket powerflex-re cserélték, turbó és kettőstömegű lendkerék 300 000 km felett, gyári fékek is elmentek 200 000 km fölé, vezérlés 210 000 km körül volt cserélve, olajcsere 10 000 km-ént Selenia olajjal. Olyan egetrengető hiba nem volt vele, sőt semmi hiba nem volt vele, azokat cseréltem amiket más is szokott egy BMW-ben vagy Audi-ban annyi kilométer után. Ez egy beidegződés idehaza hogy az Alfa szar mert olasz, sokan mondják és a tizedének se volt olasz kocsija vagy Alfa-ja. A széttaposott, külföldről behozott bontószökevények persze hogy szarok de azok más autókból is azok. A gyári 245/40 R19-es kerekeket én cseréltem le rajta mert szinte csak autópályán használom, de ha a fasza magyar főutakon meg városba mennék vele akkor cserélném rajta mert a futóműnek nem tesz jót az ekkora kerék ilyen kicsi oldalfal magassággal szar utakon.
2015. ápr. 28. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
*nem cseréltem le rajta (kimaradt a nem szócska)
2015. ápr. 28. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!