Országúti autózáshoz 130 lovas dízelt 300as nyomatékkal, vagy 150 lovas benzinest 200as nyomatékkal?
Igen könnyebb, igen jobb. Fontos kiemelni a pillanatnyi szót.
Turbó dízel, jobban, lentebbről húz, nagy erővel, de kevesebb ideig/fokozat.
Szívó benya: Kisebb erővel húz, mely erő fokozatosan épül fel, ahogy emelkedik a fordulat. De amíg benzinnel gyorsul a kocsi váltás nélkül, a dízel közben már vált, tehát hiába erősebb a dízel nyomatékban, de mégis gyorsabb vagy, mert nem kellett váltani.
Én a benyát venném. Kisebb rizikó, ki lehet húzatni, megvan egy kis verseny feeling, amikor felmordul a motor.
Amúgy a turbó benzin a legtutibb. :)
Igaz az enyém "csak" 110 lóerős, de még az életben nem sikerült rajta 8 litert lenyomnom 100-on. Ha városban nagyon sportosan taposom neki, eddig 7 liter volt a csúcs.
80-90-nél meg simán nem is túl óvatoskodva 5 alatt fogyaszt.
Szóval az 5,5-ös átlag kicsit odafigyelve reális lehet.
Emellett azért szeretem a dízelt, mert sokkal halkabban suhan. Az alapjárat valóban lehet hogy hangosabb, de utána 130km/h-nál forog a motor 2300-at. A motort alig hallani, inkább a szélzaj és a gumik gördülése hallatszik. A céges kocsim amit hajtok ugyan ez a típus, csak benzinmotoros. 4000-rel üvölt a motor 130-nál!
A másik, hogy a 6-os váltó ellenére a dízellel sokkal kevesebbet kell gépészkedni a váltóval. Mivel alacsony fordulaton is nyomatékos a motor, egy sebességi fokozatot komfortosan szélesebb sebességtartományban tudok használni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!