ÜDV! Olyan problémám van, hogy 5-15 km megteszek az autóval, a szintmutató felmegy 70-90% ra Mi okozhatja? Ford Escort cl 1.3 44kw (láncos) '98
Fűtésem van , kiegyenlítő tartályba olajnak nyoma nincs , vízpumpa elméletileg működik mert a hűtő + a csövek forróak
Hengerfej , Tömítés , Vízpumpa , Termosztát? Szerintetek?
Nem értem mi a gond.
A mutatónak egyébként 90-en kell állnia.
70-90% ra meg fel nem 70-90 fokra ra a viszajelző olyan , hogy rá van irva "NORMAL" egészen kimegy "AL" - ig eddig 300km után is "RM" között maradt
Hogyan ellenőrizem a termosztátot? Ha van fütés akkor a termosztát jól müködik nem?
Úristen, csak ilyen ember ne vegyen autót!
Az a "Normal" feliratú műszer, a VÍZHŐFOKMÉRŐ, és nem százalékban (%) jelez szintet, hanem Celsius fokban hőmérsékletet!
Persze az a normális, ha kb. középen áll bemelegedett motornál, ez kb. 90 Celsius foknak felel meg.
A fűtésnek és a termosztátnak annyiban van köze egymáshoz, hogy ha túl korán nyit, akkor később lesz fűtés, de egyébként rossz termosztát esetén is van fűtés.
Ne haragudj, de ilyen eszetlen hőfokmérőt még nem láttam autóban. Kb. semmit nem lehet leolvasni róla. A NORMAL sáv kb. 50-120 fokos intervallumot fed le. Holott a motor egészséges működéséhez 85-95 körül hőmérséklet kell. Nesze semmi, fogd meg jól..
Amit én ajánlanék:
-Márkafórumon rákérdezel, hogy jól működő termosztát esetén másnak hol szokott állni a mutató.
-Esetleg egy lézeres hőmérővel megméred a blokkot.
-Kiszereled a termosztátot, megnézed hány fok van ráírva, utánanézel ez-e a belevaló és fazékban ellenőrzöd hol kezd nyitni.
-Mindentől függetlenül meggyőződsz róla, hogy kapcsol a hűtőventilátor
Szerintem a következőket ellenőrizd.
Már kissé meghűlt motornál:
-Motorolaj mennyisége,
-Víz mennyisége(leírás alapján ok.),
Megemelkedett üzemi hőfok mellet:
-Hűtőventilátor megy?(fő radiátor)
-Hűtőventilátor hőgombája, kábelei, ha nem megy.
Egyéb
-Hűtőradiátor nincs-e tele kosszal?
-Termosztát lehet kinyit, de nem eléggé, (vagy nem zárja a bypass-t), ami alacsony áramlást eredményez a fő hűtőben. R-gó kevés vizet hűt a fő hűtő.
-Hűtőkör nyomástartó képessége.(Ha nincs emelt nyomás a víz hamarabb elforrhat)
-Esetleg üanyagban dús keverék, esetleg nyitva maradt EGR.
-Ha nagy tempóval mész, 90-100 felett, normál fordulaton, akkor az erős menetszélnek elvileg vissza kellene hűtenie a vizet, ha jó a pumpa, termosztát.(nálam visszahűl a hvíz 89 fokra.)
szerintem
üdv
Ez jó, ezt rögzítem. Az aktív vízhűtés ellenére látszik, hogy az olaj termodinamikai jellemzői, illetve kenési paraméterei mennyire felboríthatják a hőháztartást. Ezekkel az olajokkal az egyik fő gond az, hogy lepereg a gyorsan forgó alkatrészekről. Könnyen megszakad a film réteg.
Biztos, hogy a kenés nem volt megfelelő, növekedett a súrlódás, ami extra hőt termelt, illetve a hővezető képessége sem lehetett megfelelő, és még ki tudja. Csak sajnos esélyes, hogy kopás is fellépett. Mostantól figyeld az olajfogyasztást. Eleinte naponta, majd hetente, és ha minden rendben, a végén ciklusonként.
A te motorodhoz Ford ajánlás szerint 5W30 Ford Formula E Economy Motor Oil - ACEA A1/B1 and WSS‐M2C912‐A1 szabvány való. Amit most beletettél, az is ok, de mint alternatív megoldásként említik. (ha nincs kéznél az elsődleges.) Az úgynevezett 10W40 vastagabb olajat akkor szoktak(helytelenül) alkalmazni, ha már csipegeti az olajat a motor. Én a helyedben egyszer kipróbálnám az ajánlottat, és ha nem eszi, akkor inkább azt használnám.
Márkátlan, "gazdaságos" olajat mindenki hanyagolja! Életveszély!
#8-as voltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!