Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem lehet az elektromos...

Miért nem lehet az elektromos autókhoz ilyen "töltőállomásokat" csinálni?

Figyelt kérdés
Úgy értem ,hogy sokan azért nem vesznek elektromos autót mert félnek az alacsony hatótávtól és a hosszú töltésnél a töltőállomásokon.És azt szeretném kérdezni ,hogy miért nem lehet olyan töltőállomást csinálni ahol: bemész a töltőállomásra ott a munkások kikapják a lemerült aksikat és berakják helyette a feltöltööt aksikat természetesen fizetni kéne érte. Ezt mért nem lehetne megcsinálni?(Jah és az autók úgy lennének megcsinálva hogy az aksik könnyen kivehetőek legyenek.)

2015. ápr. 18. 22:54
 1/4 anonim ***** válasza:
Létezik már ilyen csereállomás, az USA-ban, a Tesla autóihoz.
2015. ápr. 18. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

De, meg lehet csinalni, sot, meg is csinaltak.


Idehaza ahhoz a kb. 12, osszesen forgalomba helyezett elektromos autohoz nem annyira erdemes kiepiteni egy ilyen rendszert.

2015. ápr. 18. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
0%
Egyrészt ez a "ki veszem az aksit és beteszek egy másikat" szerintem lég nehézkesen lenne kivitelezhető pl. drága lenne stb, másrészt hidd el igény sem lenne rá, hogy megérje ezzel foglalkozni.
2015. ápr. 18. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Az ötlet nem új. Voltak-vannak rá tervek, már majd' mindegyik elektromos autókkal foglalkozó cég előszedte. Az akkuk tudnak töltődni egész nap szél- vagy napenergiával, esetleg fölös hálózati árammal, ha pedig kell, pillanatok alatt cserélhetőek.

Elméletileg. A gyakorlat kicsit más. A villanyautók akkumulátorcsomagja ugyanis marha nagy és igen nehéz. Ezért aztán igyekeznek a lehető legjobban elosztani az autón belül, hogy ne legyen a jármű viselkedése olyan, mint a LuAZ-nak, aminek a stabilitása nagyjából olyan volt, mint az elhajított kalapácsé. A Tesla például a padlólemezbe rejtette az akkukat, a Toyota a hátsó ülés és a csomagtérpadló alatt szereti őket tárolni, de láttam már olyat is, ahol a középső padlómerevítés helyén trónoltak az akkuk.

Az a gond, hogy ezek nagyon nem szabványosak és igen nehéz őket kiszerelni. Szabályosan le kell bontani róluk az autót, utána pedig minden típushoz külön akku kell. Előjön a logisztikai probléma: egy típushoz hány akkut tartsanak? Ha nincs elég, nem lehet tölteni az autót, ha túl sok van, kihasználatlanul áll. Ráadásul ezek az akkuk nem is olyanok, mint a savas-ólmos indítóakkuk, hogy kiveszed, azt' jóvan. A lítium-ionos egységeknek például külön hűtésük van, mert melegben szeretnek megrottyanni.

A helyzet tehát az, hogy az elv jó, de megvalósítani még nem lehet. Nagyon a villanyautós sztori elején vagyunk, még nincsenek szabványosított megoldások. Szinte mindenhol más a névleges feszültség, sokféle technológiájú akku létezik, egyedi a beépítés módja - egyelőre ott járnak a gyárak, hogy örülnek, ha működik a rendszer, nem sikerült még egyetértésre jutni a technikai megoldások egységesítésében. Addig pedig, amíg nem lesz szabványos akkutechnológia, az akkucserés megoldás nem fog működni.

2015. ápr. 19. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!