Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Suzuki Swift, gázadásnál...

Suzuki Swift, gázadásnál rángatás, motor leállás, mitől lehet?

Figyelt kérdés

Swift 1.3 GLX, 95ös évjáratú Suzuki elég furcsa dolgokat művel. Először is pár hónapja úgy kezdődött, hogy gyorsításnál voltak pillanatok, amikor intenzív gázadásnál a szokásostól szerényebben gyorsult. Az utóbbi egy hétben nem csak tovább romlott, hanem mentünk vele úgy, hogy közepes fordulatszámon gyorsítva bármelyik fokozatban őrült módon rángatni kezdett az autó, majd általában pár másodperc múlva magára talál, és megy rendesen az adott fokozatban, nagyobb fordulatszámon. Ennek a végkifejlete odáig jutott, hogy valamelyik nap, pár perc leállítás és elindítás után nem indult be egyáltalán, tekerte, de egyet sem "ugrott" a fordulat, mintha nem lett volna munkaütem. Többszöri próbálgatás, kínlódás után nagy nehezen beindult, pedig semmit nem csináltam vele. Olyan is volt, hogy alig indul, és ha indul, akkor is bőven alapjárat alatt pörög, ráz a motor, gázadásra lefullad. Kis idő után, semmitől megjavul. A probléma rendkívül misztikus, mert hidegen pöccre indul, és csak olyan 10 perc után kezdi el (ha elkezdi, nem is mindig), meleg motorral. A be nem indulást egy leállítás, majd 15-20perc utáni elindítással csinálja, de ez is változó. Valamikor egy órás utazás alatt semmi baja.

Gyertyákat kicseréltük, azt hittük, megjavult (valamit talán javult), de ugyanaz a helyzet. Akksi rendben, mert rendesen forgat is indításnál az önindító. Próbáltuk egy kihúzott pipával járatni alapjáraton (amikor ezzel épp nem volt gond), de közel sem volt olyan brutális fordulatcsökkenés, mint az említett indításnál. Motorikusan soha semmi baja nem volt, kíméltük, ahogy lehetett. A motorban nyikorgó hangot hallok, de az lehet csak az ékszíj, ezen kívül semmi más rendelleneset nem látok. Baromira idegesít a probléma, és még lehet, hogy szerelőnél sem jönne elő éppen akkor. Azért érdekelne az is, ha valaki tud egy jó szerelőt Debrecenben.

Köszönöm előre is a segítséget!


2010. febr. 20. 16:50
1 2
 11/16 Mezei Lajos 1983 válasza:
Sziasztok.segitseget szeretnek kerni van egy 1999 evjaratu suzuki 1.3 GC szemelygepkocsim.az a baja hogy 80 km ora fole megyek es visza valtok otodikbol es ezutan a fordulat le esok 0 ra es utana le all a motor ezutan csak tobb inditas utan indul ell az ac pumpa elvileg mukodik
2015. márc. 18. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim válasza:
nálam az elosztó fedél rotor csere oldotta meg. a rotor réz felülete vált le és szétverte az elosztó fedelet. szikra még ennek ellenére is volt a rotor még ellátta a feladatát, de az elostó fedélen valószínűleg hajszálrepedés keletkezett. bepárásodott és az üzemi hőmérséklet elérésekor a motor testre húzta a szikrát, ettől durrogott a motor. az előttem szóló gondolatán tovább menve, lehet hogy a tömítést sem ártana kicserélnem a 22 éves szuzin. még azon agyalok, hogy a jeladót nem verte e szét az elszabadult réz darab, nehogy pár nap mulva meg azmiatt hagyon cserbe a vénlány.
2016. dec. 5. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 csodafarkas válasza:

Sziasztok! 1.3-as swiftem kétszer is produkált ilyesmit. Elsőre az injektor szarakodott:


[link]


Másodjára a gyújtáskábel volt berepedezve és páránál, esőnél veszettül rángatott. Szigszalaggal költséghatékonyan megoldottam. :)


Most éppen olyat csinál, hogy melegen, tolatásnál lefullad. Aztán indulni sem nagyon akar. Katalizátorra gyanakszom, mert olyan, mintha tele menne üzemanyaggal. De csak tolatásnál. :D

2017. júl. 29. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
A kérdező eltűnt mint szürke szamár a ködben, vagy kipurrcant azóta, ha így van béke poraira.
2021. jan. 9. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 macilaci62 válasza:
Nekem is vannak hasonló tüneteim (Euro III as motor 1,3 16V SF413, 87 LE) főleg az állóhelyből való elindulásnál, ha nem pörgetem fel a motort és csúsztatom erőteljesebben a kuplungot akkor szinte leáll, nagyokat rángat mintha nem kapna üzemanyagot , vagy kihagyna a gyújtás. Ez a jelenség kizárólag az elindulásnál jelentkezik , utána már ha magasabb fordulatszámmal gurul a kocsi, többnyire megszűnik a jelenség. Próbálkoztam már az üzemanyag szűrő többszöri cseréjével, de semmi nem változott. A borzasztó az, hogy van amikor tisztességesen működik , de aztán újra és újra előjön a hiba jelenség. Miután elkezdtem a hiba jelenség okai után nézni, két okot és megoldást sikerült találnom. Az egyik az EGR szelep tisztítása de az leinkább az alapjárati fordulatszámot befolyásolja , nem egyenletes a motor fordulatszáma. Nálam nem erről van szó azt hiszem. A másik az úgynevezett PCV szelep ami a kartergázhoz kapcsolódó szelep . Remélhetőleg esetleg lehet tisztítani , vagy ha nem hát meg fogom venni 9000 ft ért az talán megoldja a gondomat . Azért erre a PCV szelepre gondoltam mert a szelepfedélbe becsatlakozó gumicső ,a szorító bilincs mellett közvetlenül elkezdett olajpárásodni . Remélem segítettem az ezideig összegyűjtött információimmal azoknak akik hasonló gondokkal küzdenek.
2021. júl. 13. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
ha rángat vagy út közben cserben hagy akkor az central injektor
2021. nov. 17. 00:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!