1.7 lóerős benzinmotoros fűkasza dörzskerék meghajtással kb hány km\h-ra gyorsíthat egy biciklit?
Elnézést azoktól akik matekból doktoráltak inkább lustábban számolok :).
Ha egy átlagos gyári kerékpár
300w-os(0,4le) teljesítménnyel max 25km\h órára képes.
És ha egy Simson, 3,7 lóerő megengedett max 60km\h, akkor az 1,7 lóerő elérheti a 35-40km\h-ás sebességet is.
Remélem segítettem :)
szerintem is 40 körül. Egy babetta 2-2.2 lóerős, de az nehezebb mint egy bicikli és a vastagabb kerekek gördülési ellenállása is nagyobb. Akkora dörzskerék kell, amivel a dörzskerék-biciklikerék áttérel olyan lesz, hogy a 40-nél azon a fordulaton dolgozzon a motor, ahol a max teljesíményét leadja (persze amikor már nem csúszik a dörzskerék)
Ha 6000/perc-nek tételezzük fel a főkasznának ezt a fordulatszámát, akkor kb. 3,5 cm átmérőjű dörzskerék kell. Ha a főkasza max teljesítményét magasabb fordulaon adja le, akkor kisebb átmérjű dörszkerék kell, ha alacsonyabb fordulaton, akkor nagyobb átmérőjű. De a fűkaszáknál amit megadnak max fordulatszám ahhoz képest nemtudom hol van az ahol a max telj. jelentkezik...
#3: Szerintem jobban megérné, venni egy átalakító készletet. "Dongósítani" a kerékpárt. Dongó motor készlet kapható újban használtan, felújítottan olx-en, vaterán, jofogáson.
Sok problémát kell megoldani, amit szerintem egyedileg a fűkaszához "kifejleszteni" nehézkes. Például a fűkasza kipufogója nem túl halk - közlekedés barát. Ráadásul nem is úgy van kialakítva a hűtése, hogy terhelésen menjen. A sima dörzshajtás ráadásul nem is túl praktikus, mert ha esik az eső, a hajtás megcsúszik, és egy kis emelkedő leküzdése is komoly akadály lesz.
Ott van még a felfogatás kérdése és a vibráció. Az ergonómia.
Apróságokra is kell gondolni, mint például hová távozik a gáz? Mert ha pont rád fújja a kasza, akkor büdös leszel. :)
"nem is úgy van kialakítva a hűtése, hogy terhelésen menjen"
De. :) Ha kétütemű, akkor egyedül akkor van optimális üzem, ha küldöd neki teljes gázzal, és van mit vágnia, tehát nem pörög fel, de nem is szenved. A menetszél célszerű odaterelésével pedig igazán jó hűtést kapna.
Sokkal nagyobb gond, hogy kisebb gázzal már eléggé nem optimálisan dolgozik a karburátor (természetesen a négyüteműeknél ez nem így van), elégtelen az égés, koromkirakódások lesznek.
Az igazán gáz az lesz, hogy a kuplung feltételezem, hogy alkalmatlan arra, hogy többször is elindulj egy dögnehéz járművel: nem is jókor fog, meg jobban kopik valószínűleg. Eleve a felületét nem ekkora erőviszonyokra tervezték.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!