Mi csinálja azt az autókban, amikor váltáskor egy fütyülő, fúvó (fogalmam sincs pontosan hogyan írjam le) hangot ad ki a kocsi?
Lefúvószelep, blow off valve - keress rá.
A turbó által felépített töltőnyomást "engedi el", hogy ne károsodjanak bizonyos alkatrészek.
Turbós benzines autókban van, és nem a váltásnál, hanem gázelvételkor lehet hallani.
Köszönöm!
Egy Corsa B-be egy ilyen lefúvó milyen költségeket vonzana maga után?
Jaj, de messziről indulunk a magyarázattal! :D
A lefúvószelep nem egy "plusz" dolog, mint a klíma, hanem a szívómotorokhoz teljesen felesleges, sőt inkább negatív, mint pozitív hatást gyakorol az autó működésére. Sőt, hiába teszed be a szívósor elé, semmi hangja sem lesz.
Turbós benzines motoroknál viszont elengedhetetlen tartozék, tehát ha akarsz sziszegést, akkor ahogyan írták, turbósítani, feltöltötté kell tenni a motort. Ami nem annyiból áll, hogy becsavarozol a szívó- és a kipufogócsonkra egy-egy turbinát, aztán kész.
Precíz ECU-hangolás, és több kulcsfontosságú alkatrész cseréje (főtengely, dugattyúk, szívó- és kipufogócsonkok, jobb fékek, stb) szükséges ehhez a művelethez, ráadásul a fogyasztásod is megugrana rendesen. Ez bőven többszörösébe kerülne az autód jelenlegi értékének, ha legálisan akarod használni.
Köszönöm szépen!
Ezzel az autóval és ennyi pénzzel lemondok most a lefúvószelepről :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!