Az miért van, hogy az összes autószerelő és gépészmérnök egyhangúlag lebeszél a dízel autóról?
Ha én injektor felújításból élek, akkor hozzám csak rossz injektorok kerülnek >>> az össze dízel sz@r :D
Tudni kellene, hogy mennyi pénzből, milyen dízel, milyen futásra szeretnél. Lehet mi is lebeszélnénk, lehet nem. Ez csak egyszerű matek.
Azt például sosem hallottam egy szerelőtől sem, hogy az az autó, amit éppen szervizel, az jó. Mindegyik fos, bontóba való, mást kellett volna venni (nem olyat, amivel foglalkozik), szóval én azért szkeptikus lennék.
A gépészmérnököt még szegről-végről megértem, hisz a dízel sokáig bonyolultabb volt, mint a benzines (ma már ez sem feltétlen igaz), így több hibaforrás, nagyobb költség.
De azért ha 500 ezer kilométerre levetítem egy dízel fenntartási költségeit és egy benzinesét, akkor egyértelműen a dízel nyerne. 500 ezer km az 5000 tankolás, átlagban 1,5-2 literrel kevesebb üzemanyag, kb 700-800 forint, azaz 3,5-4 millió forint differencia. Ennyit még akkor is nehezen költesz rá, ha sorban beszarik rajta minden + vételi árkülönbözet. Azért az autógyártók nem mozgó budit terveznek, egy nagynyomású szivattyú 500 km-et, egy befecskendező 300-400-500 ezret (teherautóknál többet is), egy kettőstömegű 150-200-250 ezer kilométert lazán kibír.
Persze ne mindegy, hogy hol használod és mennyit, illetve mennyi az elspórolt szerviz. Rossz minőségű gázolajjal hamar kinyírod a rendkívül precíz szerkezeteket, és akkor valóban sok lesz a számla. A folyamatos hidegindítás szintén nem éppen tesz jót a motornak, kormol, nem optimális az égés stb, ez a dízelt főleg öli.
És igen, egy benzines autó sem abból áll, hogy kicserélteted a gyertyákat a 800 forintos NGK-ra, aztán jóvanazúgy. Ott is behalhat az injektor, ott is tönkremehet az ECU.
Az igazi veszélyt az jelenti, amikor a 100 ezerre visszatekert, valójában több százezret futott autót megveszi valaki a sarki boltba járáshoz, sz"r minőségű gázolajjal tankolva. Na így eléggé reális, hogy sorba jönnek a több százezres javítási számlák (vagy zsebbe fizetés, bár egy CR-rendszert a sufnituning szakértő még gányolni sem tud rendesen).
Annyi kétségtelen előnye van a benzineseknek, hogy szebben járnak, csendesebbek, örömtelibb velük az autózás, ezért sem vennék én dízelt, de nem is megyek évi 50-60 ezer kilométert.
Egy szónak is száz a vége, bizonyos vásárlói körnek megéri a dízel, a többinek nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!