Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az miért van, hogy az összes...

Az miért van, hogy az összes autószerelő és gépészmérnök egyhangúlag lebeszél a dízel autóról?

Figyelt kérdés
Kb. 10 emberről van szó. Közülük az egyik dízel injektorok felújításából (is) él.
2015. ápr. 11. 21:13
 1/9 anonim ***** válasza:
51%
Talan mert a te kozlekedesi stilusodhoz (pl. kizarolag varosi hasznalat, napi 15 km osszesen, evente max. 10e km) nem valo a dizel. Mivel semmit nem tudunk errol, nehez 'magyarazatot' talalni.
2015. ápr. 11. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Szinte minden dízeles autóhoz drágábbak az alkatrészek mint a benzinesekhez. Oké hogy a dízel kevesebbet eszik, főleg az újabb 10-15 éves járgányok amik nincsenek agyon kínozva. De ugyanakkor fagyos időben kb halott a dízel, nehezen indul, csak a szenvedés van vele. Én benzinesről tértem át dízelre, Oepl Astra G Isuzu motoros. Nekem a kereskedő srác meg jó pár ismerősöm is mondták hogy a Japán dízel motorok jobbak mint a Német Opel esetében legalább is ez a tapasztalat, de rövidebb távra nem érdemes venni mert hamar tönkremegy. Az alkatrész az opelekhez, suzukikhoz dízelesbe nem olyan drága, de a többi más autókhoz, mint pl Honda, Volkswagen, BMW stb... azokhoz igen és nm olyan jók ám. Egy haverom dízeles Audijával is csak a szívás van, mondta hogy minden évben van valami baja, ugyan akkor a nővérének akinek ugyanaz a típus van csak benzinesbe azzal semmi baj.
2015. ápr. 11. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Éves futásról nem esett szó. Annyit mondtak, hogy nekik sose kéne, meg, hogy sok velük a gond és bonyolultak. DE mégis annyi fut az utakon.
2015. ápr. 11. 21:38
 4/9 anonim ***** válasza:

Ha én injektor felújításból élek, akkor hozzám csak rossz injektorok kerülnek >>> az össze dízel sz@r :D


Tudni kellene, hogy mennyi pénzből, milyen dízel, milyen futásra szeretnél. Lehet mi is lebeszélnénk, lehet nem. Ez csak egyszerű matek.

2015. ápr. 11. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Dízel injektor felújításábol nehezen él meg. Esetleg, ha adagolókkal foglalkozik. Én sosem vennék dízelt használtan, csak ismerőstől. Inkább egyen a szívóbenzin 8-8,5 litert, de nem fog elromlani se a turbó, se az adagoló, se a kettőstömegű.. Úgyhogy. ha azt szeretnéd, hogy ne belőled éljenek meg, akkor maradj a benzinnél.
2015. ápr. 11. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 Dörmögő ***** válasza:
Vagy kevés a pénzed egy használt dieselre, vagy nem jó gépészmérnököket, és autószerelőket kérdeztél. Már az is minősíti az autószerelőt hogy azt feltételezi hogy ha dieselt veszel akkor mindig szerelőhöz kell vele járnod. Egy rendben lévő diesel simán elmehet százezer kilómétereket is úgy hogy nem is kell hozzányúlni motorikusan. Meg azt be ne engedd már mesélni magadnak sem hogy ha esetleg benzines autót vennél akkor a szerelőhöz elég hogyha a zsebedben lévő apróval állítasz oda.
2015. ápr. 12. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Miért ment ki a "divatból" a benzines autó, azt tudod-e? A teher autók, kamionok nem ritkán millió km. fölött mennek.
2015. ápr. 12. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Pedig azt hittem, hogy tökéletes dizel injektorokat is visznek hozzájuk.
2015. ápr. 12. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Azt például sosem hallottam egy szerelőtől sem, hogy az az autó, amit éppen szervizel, az jó. Mindegyik fos, bontóba való, mást kellett volna venni (nem olyat, amivel foglalkozik), szóval én azért szkeptikus lennék.


A gépészmérnököt még szegről-végről megértem, hisz a dízel sokáig bonyolultabb volt, mint a benzines (ma már ez sem feltétlen igaz), így több hibaforrás, nagyobb költség.


De azért ha 500 ezer kilométerre levetítem egy dízel fenntartási költségeit és egy benzinesét, akkor egyértelműen a dízel nyerne. 500 ezer km az 5000 tankolás, átlagban 1,5-2 literrel kevesebb üzemanyag, kb 700-800 forint, azaz 3,5-4 millió forint differencia. Ennyit még akkor is nehezen költesz rá, ha sorban beszarik rajta minden + vételi árkülönbözet. Azért az autógyártók nem mozgó budit terveznek, egy nagynyomású szivattyú 500 km-et, egy befecskendező 300-400-500 ezret (teherautóknál többet is), egy kettőstömegű 150-200-250 ezer kilométert lazán kibír.


Persze ne mindegy, hogy hol használod és mennyit, illetve mennyi az elspórolt szerviz. Rossz minőségű gázolajjal hamar kinyírod a rendkívül precíz szerkezeteket, és akkor valóban sok lesz a számla. A folyamatos hidegindítás szintén nem éppen tesz jót a motornak, kormol, nem optimális az égés stb, ez a dízelt főleg öli.


És igen, egy benzines autó sem abból áll, hogy kicserélteted a gyertyákat a 800 forintos NGK-ra, aztán jóvanazúgy. Ott is behalhat az injektor, ott is tönkremehet az ECU.


Az igazi veszélyt az jelenti, amikor a 100 ezerre visszatekert, valójában több százezret futott autót megveszi valaki a sarki boltba járáshoz, sz"r minőségű gázolajjal tankolva. Na így eléggé reális, hogy sorba jönnek a több százezres javítási számlák (vagy zsebbe fizetés, bár egy CR-rendszert a sufnituning szakértő még gányolni sem tud rendesen).


Annyi kétségtelen előnye van a benzineseknek, hogy szebben járnak, csendesebbek, örömtelibb velük az autózás, ezért sem vennék én dízelt, de nem is megyek évi 50-60 ezer kilométert.


Egy szónak is száz a vége, bizonyos vásárlói körnek megéri a dízel, a többinek nem.

2015. ápr. 12. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!