Közös nyomócsöves Diesel motorok (CR) mind központi injektorosak? Át lehet őket alakítani hengerenkénti befecskendezésre?
Hengerenkénti közvetlen befecskendezésesek, csak van egy közös nyomócső amibe az adagoló nyomja az üzemanyagot és ebből a csőből megy minden egyes injektorhoz...
Tehát a CRek nem központi injektorosak ?!
Én úgy tudtam pedig :S
Köze nincs a két dolognak egymáshoz. A kérdést nem lehet megválaszolni. Mintha azt kérdezted volna, hogy a 424-es gőzmozdonynak milyen felsővezeték feszültség kell. Semmilyen.
A common rail egy Diesel-motoroknál használt üzemanyagbefecskendezési rendszer. Közvetlenül az égéstérbe fecskendezik a gázolajat. Hengerenként, külön-külön.
A központi injektort az Otto-motorokon használták az injektor-használat kezdeti időszakában, jellemzően korábbi karburátoros motorokat láttak el karburátor helyett központi injektorral, és megszakítós gyújtás helyett elektronikus motorvezérléssel, ezzel le volt tudva egy-két évre a modellfrissítés.
Dízel motornál van egyáltalán központi injektor?
Nálam hengerenként egy-egy injektor figyel a blokk tetején.
Sokan adagolónak mondják még mindig a régi szóhasználat szerint, de ezekben már ilyen nincs. Nagy nyomású szivattyú van, rail cső, meg injektorok vannak hengerenként egy-egy.
"chiptuning"
Már ha alapból nem megy elég jól...
Ezek elég erős, nyomatékos gépek. Egy 1.3-1.8-as kisdízelből is kihoznak 100-150Le-t és 250-320Nm-t. Cserébe fogyaszt (4)-5-6 litereket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!