A sebváltót iszonyat nehezen tudom betenni hátramenetbe és 1-es fokozatba ha jár a motor. De ha áll a motor minden sebességet gond nélkül tudom váltogatni. Szerintetek mi lehet a probléma? Renault Laguna 1.8 benzin 97-es évjárat.
Ilyenkor nem a kopottság a gond, hanem az, hogy nem emel ki eléggé a kuplung. (Így póriasan egy pével)
Ezt okozhatja egy széthullófélben levő kuplungszerkezet, vagy rommá kopott kinyomócsapágy is.
Egyébként nem túl kemény a kuplung? Nekem a '96-os Laguna-ban olyan volt, hogy elzsibbadt tőle a lábam. Amikor eladtam azt hazudtam, hogy verseny szett van benne azért kemény...
:D
22:46os válaszoló.
Igen nekem is kicsit kemeny a kuplung.
Lehet, hogy rossz az elméletem, tudja a kuplung, hogy ha betaposod, utána hányadikba fogsz váltani? Ugye nem. Tehát ha rossz (lenne) akkor valamennyi fokozatba nehezen kellene bemenni. Na de a nyomorult csak az elsőt nem akarja elfogadni. Szerintem kulissza beállítási probléma. A hátramenet más tészta mert ott még az egyenes fogazás is hátráltathat. Apropó hátramenet.Egy síkba esik az egyessel? mert akkor ez is az elvemet támasztja alá.
Remélem :)
Zsoli!
Hallottál már szinkronizált és szinkronizálatlan sebességfokozatokról?
Nos az egyes és a rükverc ez utóbbiakhoz szokott tartozni.
Benedict Y...!
Egyik: Talán elkerülte a figyelmedet, de előtted írtam a homlokfogaskerekes (értsd szinkronizálatlan) hátramenetről. :)
A másik: Nem ismerem a Laguna váltót de nehéz elhinni, hogy a Renault az ezredforduló környékén még szinkronizálatlan előremeneti fokozatot adott ki.
Ha mégis, akkor én kérek elnézést a tájékozatlanságomért.
(és ebben az esetben "monnyon le" a Reanult sebváltó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!