Nem megy az egyik henger, de nem pufog a kipufogóba. A gyújtás rendben. Karbi rendben. Mi okozhatja?
Ha nem megy a henger, akkor miért is kellene kipufogni??
Na mindegy.
Az alap lépések:
-eljut-e a szikra a hengerig? elosztó, kábel, pipa, gyertya
-kap-e elegendő üzemanyagot? porlasztó /injektor
-szívótoroknál nincs repedés, tömítési hiba? nem szív fals levegőt?
-kompresszió mérés, nem megfelelő szelephézag, esetleg
elégett szelep kilyukadt dugó.....
Hát talán azért pufoghat,mert az el nem égett benzin levegő keverék a kipufogási ütem következtében a kipufogó könyökbe(leömlőbe) kerül ahol a többi henger,a forró könyök begyújtja.
Attól produkálhat ilyet,hogy túl sok kaját kap a karbin keresztül?
Ellentmondás!
A főkérdésben azt írtad, nem pufog a kipufogóba.
Most azt írod pufog. Így nehéz lesz segíteni...
A belepufogással, valószínű az öngyulladás jelenségére gondolsz. Ez gyujtószikra nélküli is bekövetkezhet, de csak a robbanó térben. Az összesűrített keverék begyújtásához csak magában az üzemmeleg kipufogó csonk nem elég. Az is elképzelhető, hogy sok üzemanyagot kap egy motor és attól fúl, de az akkor minden hengernél jelentkezne. Te konkrétan azt írtad,"nem megy az egyik henger de nem pufog a kipufogóba" Tudni, hogy melyik? Na és hogy milyen autó?
Előbb ezt tisztázzuk......
Trabant 1.1
Nem tudni melyik henger.
Néztem a gyertyákat,de mind kormos volt egy kicsit.
Az hogy a motor a karbin keresztül túl kevés,vagy túl sok üzemanyagot kap jelentkezhet úgy mintha kihagyna a gyújtás?
Ha nem érzed egyértelműen hogy mi a hiba oka, csak annyit, hogy nem jó az autó, akkor fölösleges agyalni, meg kell keresni. Tisztítsd meg a gyertyákat, nézd meg a gy.kábeleket, nincs-e repedés az elosztófedélen. Nézd meg a benzinszintet és a szűrőket. Aztán mérjél kompressziót.
Valamelyik ezekből a ludas.
Azt a mindenit!!!!!!!!!!!!
Meglett a probléma forrása.
Karburátor.
De nem a kevés,hanem a sok üzemanyag.
Az autón nem a gyári,hanem egy Piebug 2Ekarbi van.
Még nagyon régen a vásárlása előtt kapott egy nagyon makacs dugulást ami nem lett megszüntetve és rá lett állítva.(gondolom én)
Mint ahogy nekik nekem sem sikerült kitakarítani.
Viszont idővel ez a kosz megmozdult és a szük keresztmetszetű furat szabaddá vált.Így túl sok üzemanyagot kapott amitől fuldokolt.
"normális" esetben ez a kosz szűkítette a furatot és rendesen járt a motor.
Egy alapos "lószőrős" takarítás után kijött a karbiból egy borsószemnyi kis "takony" ami magyon rahgadós és puha volt,de egyben volt csavarhúzóval nem lehetett szétvágni.
A nagy takarítás után már állandóan túl dús keveréket kapott és ez produkálta a három hengerezést.
Na, megint egy tanulság. :)
Korán mondtál ítéletet, és elküldted a segíteni akarókat rossz irányba. (és persze magadat is)
Kerestünk egy "egyhengeres" bajt, és kizártad a karburátor hibát.
Ehhez képest ment minden henger, és a karburátorral volt gond.
Mindegy, az a lényeg hogy O.K.
Jó utat!
Igazad van.
Köszönök mindent!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!