Műszerfal világítás robogóra. Hogyan?
A műszerfalnak általában szokott lenni világítása. A bekapcsolt helyzetjelzőt ugyanis visszajelzővel kell jelezni, ez lehet önálló, zöld fényű lámpa vagy a műszerfal háttérvilágítása. A jogszabály ezt is megengedi, a gyártók pedig ezt a megoldást szokták használni, mert nem kell hozzá külön izzó.
Ki kell venni a műszerfalat és meg kell nézni, van-e benne hátul izzófoglalat. Ha van, akkor az vagy kontroll-lámpa, vagy a világítás helye. Lehet, hogy csak hiányzik belőle az izzó, esetleg kiégett.
Ha gyárilag nincs (ez mondjuk több, mint meglepő, de hagyjuk), akkor meg kell nézni, lehet-e egyáltalán építeni bele. Ha világos műanyagból van a számlap, jó esélyekkel indulsz, azon át tud világítani a fényforrás. A sötét műanyag már nem ennyire szerencsés. A fém számlap sem, de az meg ritka. Szét kell borítani a műszeregységet és valahová a hátuljába kell belefaragni az izzót, úgy, hogy ne takarja ki az egészet a kilométeróra mechanikája. Általában a számlap felső részén szokott lenni az izzófoglalat, mert ott nincs útban semmiféle alkatrész.
Vagy lehet próbálkozni azzal, hogy elölről világítod meg: ekkor az üveg és a számlap közé kell valamilyen fényforrást (leginkább LED-et) beerőlködni úgy, hogy a számlapot világítsa meg, ne a szemedet verje ki. Ez már nehezebb, többet kell a műszeregységen belül kábelezni.
Akkumulátor nem kell a műszerfalvilágításhoz: sötétben elég egy 1,2 W-os vagy 2 W-os izzó, azt meg nyugodtan kötheted párhuzamosan a fényszóróizzóval, nem csökken nagyot a fényereje.
Köszi a választ!
Egyébként Honda Dióról lenne szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!