Szét szedtük a motorom karbiját, miért nem jó a power szelep?
Szélessávú műszerrel rá lehet mérni a 2T-re is. Ezen felül szükség van még a hengerfej és az égéstermék hőmérsékletének mérésére. Következésképp ezt a sufniban nem fogja az ember megoldani.
Nyilván, ha nincsenek meg a technikai feltételek, akkor az ember vagy egyáltalán nem buzerálja, vagy elviszi szervizbe, ahol minden rendelkezésre áll.
Értelemszerűen, ha szerelőhöz kerül, akkor csak annyit kell mondani, hogy a fogyasztás optimalizálandó; a hogyan legyen a szakember dolga.
A powerszelepre meg még mindig áll, hogy szemrevételezni kell, és ha nem működik, venni egy bontottat.
Viszont ha ennyire spórolni szeretne a kedves kérdező, akkor jobb, ha 4T-re vált, és el is van intézve a fogyasztás kérdése...
#4: Az a baj, hogy látszik, hogy sosem mértél még EGT-vel és erős a gyanúm, hogy lambda szondával sem. Szerintem nincs ember a földön aki 2 ütemhez arányt merne mondani a lambda értékre. Látszik, hogy sokat netezel a témában de ha egyszer majd lesz egy motorod amin majd mérni is szeretnél akkor látni fogod, hogy minden érték viszonylagos. Akkor van értelme rá hagyatkozni, ha tudjuk mi az amit a gyári motor produkál ugyanott mérve ahol te. Példának okáért felrakod az EGR szenzort a kipudra, mérsz 480 fokot akkor meg kell ijedni? Hiába tudod, hogy a netről,hogy vannak motorok amelyek 590fokon se ragadnak meg.
Ellenőrzött körülmények között mérve, fékpadon látszana a különbség beállítások között. De más esetben írtó sokat kell motorozni ahhoz, hogy tapasztalatot szerezz, mit mértél milyen kombinációban.
Nem akartalak megtámadni, sem megbántani, csak házi körülmények között kombinálni ezekkel az értékekkel értelmetlen, mert sokkal célravezetőbb, ha hagyatkozik a kérdező a megérzésére, gyertyaképre és a gyári beállításokra.
#15: Nem érzem magam sem megbántva, sem megtámadva.
1. Motoros vagyok, de nekem 4T-m van, mert meguntam a 2T-t.
2. Jól látod, nem vagyok hivatásos szerelő, csupán lelkes amatőr, ám azért nem vagyok teljesen tájékozatlan.
3. Nyilván elég sokminden viszonylagos, pláne, ha az olajjal szennyezett üzemanyag optimális AFR-jéről beszélünk. Ettől függetlenül - fenntartásokkal ugyan, de - mérhető, állítható, így nem hülyeség a műszer bevetése, ha van kéznél.
4. Értelemszerűen szakemberhez kell vinni a motort, és technikai utasítások helyett az igényeket vázolni neki. Aki ezt a szakmát tanulta, nyilván jobban fogja tudni a megoldást, mint a tulajdonos.
5. Szervizelési kézikönyv nélkül legfeljebb az idomot szabad levenni a motorról, vagy azt sem. Ha valamilyen információ ebből hiányzik, akkor az ember kutatást végez, és/vagy megpróbál a gyártótól tájékoztatást kérni (pl. EGT értékek). Ha nem ismerem a gyári specifikációit annak, amivel babrálni szeretnék, meg sem fogom a csavarkulcsot.
6. A karburátor úszójával való maszatolást követően már nehéz gyári beállításokról beszélni, bár a kérdés alapján szerencsére csak egy paraméteren változtattak, így viszonylag könnyű lecsekkolni a hatásait. Viszonylag...
7. No offense, de nem merném biztosra kijelenteni, hogy jó tanács a megérzés alapján történő szerelgetés.
8. Van pár ember a bolygón, aki arányt mer mondani 2T lambdára, és itt most nem magamra gondolok :)
A bottom line ugyanaz marad:
1. Nem nyúlok a géphez botor módon, kézikönyv, és megfelelő infrastruktúra nélkül, mert el fogok cseszni valamit.
2. Szakemberhez viszem, akinek mind a tudása, mind a szükséges eszközei megvannak a feladatok megoldásához
3. Ha spórolni szeretnék, lecserélem a 125-ös 2T-t egy 250-es 4T-re.
Valamikor Napóleon korában volt egy XR1-esem, amiben ugyanez a blokk van. Sokat eszik. Ez van. Ez ilyen. Lehet vele mókolgatni, de nem érdemes. Egy jó 250-es négyütemű boldogan elszaladgál 3 literből, sokkal kisebb szopófaktor mellett. (Nekem nagyobb van, az 5 liter körül eszik)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!