Szét szedtük a motorom karbiját, miért nem jó a power szelep?
Köszi, hogy értelmesen elolvastad, és értelmezted a kérdésemet.....
Csak, hogy segítsek felfogni: Nem azt kérdeztem, hogy van-e köze egymáshoz a kettőnek, hanem hogy miért nem jó a power. Gratulálok.
Én csak azt nem értem, hogy miért kellett állítani az úszókon? Esetleg a gyári leírás alapján történt?
De mindegy is, ha a power szelep a gázállás függvényében bowden segítségével szabályozza a kis kamrát, akkor meg tudnád nézni, hogy nincs-e elkokszosodva, valóban helyesen mozognak-e azok az alkatrészek.
Annyit még hadd jegyezzek már meg, hogy ha a teljesítmény visszaesett, újra be kell állítani a karburátort, mert nagy az esély, hogy a motorod szegény keverékkel üzemel. Annak a vége meg ragadás lesz. Egy 50-est szinte lehetetlen karburálás miatt megragasztani, de egy 125-öst pikk pakk meg lehet főzni.
Nagyobb főfúvókával a maximális teljesítményt mindenképpen nézzétek meg. és állítsátok be.
Remélem segítettem
#4: Sajnos a logikád rossz. Az igaz, hogy minél kevesebb benzint adsz a motornak annál kevesebbet fogyaszt, de fontos, hogy milyen áron.
Ha nekem nem hiszel, pillants rá egy átlagos motor, teljesítmény fogyasztás diagramjára
Jól látható, hogy a legnagyobb teljesítmény nem esik egybe a legnagyobb fogyasztással. És talán az is látható, hogy nagyon szegény üzemanyag, meglepően jó teljesítményt eredményez. De akkor miért nem szegényítünk a végletekig?
Példa:
Aztán teljes terhelésen a gyertya is megolvadhat. És persze a hajtókar tűgörgőit is nagyobb hőterhelés éri.
Összességében lehet, hogy a motorod most jól van felfúvókázva, de legalább egy teljes terheléses kör után ellenőrizd a gyertyaképet.
Remélem segítettem
Úgy tűnik, van némi zavar a powerszelep működésének ismeretével kapcsolatban. Kezdjük ott, hogy amennyiben érzékelhető a rendszer üzeme, akkor az hibás. A helyesen működő powerszelep teljesen észrevétlenül teszi a dolgát.
Az APTS-t emlékeim szerint baloldalt találod, a burkolat leszerelését követően pedig elvileg szemrevételezheted, hogy üzemel-e (azt viszont nemigen, hogy helyesen-e).
Ha szar, vegyél egyet bontottan.
Nem mellékesen, ha esetleg elszúrtátok a karbit, akkor ronthattatok annyit keverési arányokon, hogy hiába nyit a power.
"Miért nem örülök, hogy nem jó a power, hisz így kevesebbet eszik"
Nem eszik kevesebbet. Többet eszik, mert így gyakorlatilag hangolatlan a kipuffod.
A jobb fogyasztáshoz actually dúsítani kell a keveréket, olyan 0.9 körüli lambda értékre, bár 2T esetében az olaj miatt ez lehet hogy már túl dúsnak bizonyul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!