Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szét szedtük a motorom karbijá...

Csemege Ubii kérdése:

Szét szedtük a motorom karbiját, miért nem jó a power szelep?

Figyelt kérdés
Tegnap szétszedtük a karburátort, hogy kitisztítsuk, de gyönyörű tiszta volt. Mással volt gáz, az úszók sokkal magasabban álltak, mint kéne. Beállítottuk őket, ha minden igaz 21mm-re és ettől ugye egy picit leesett a motor teljesítménye, de ezzel nem is lenne gond. Csak, hogy nem érzem a power szelepet, hogy mikor nyitna. Eddig mindig éreztem, hogy nagyobb fordulatszámon hirtelen kilő a moci, hiszen olasz motorról van szó (gilera rc 125). De most akármeddig húzom, akármelyik fokozatba, mintha nem nyílna ki. Valami tipp?

2015. ápr. 4. 12:51
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
19%
a karbinak meg a power szelepnek mi köze egymáshoz,azon kívül hogy semmi!?!?
2015. ápr. 4. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:

Köszi, hogy értelmesen elolvastad, és értelmezted a kérdésemet.....


Csak, hogy segítsek felfogni: Nem azt kérdeztem, hogy van-e köze egymáshoz a kettőnek, hanem hogy miért nem jó a power. Gratulálok.

2015. ápr. 4. 14:48
 3/16 anonim ***** válasza:
23%
én is,hogy a kérdésed sem bírtad ertelmesen megfogalmazni.......
2015. ápr. 4. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
Ha tudod mi a baja miért kérdezed meg?:) Egyébként pedig ha poweres a motorod, és rá gyanakszol , kapd szét, takarítsd ki , rakd össze. Keress sérülést vagy bármit. :)
2015. ápr. 4. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 joco5582 ***** válasza:

Én csak azt nem értem, hogy miért kellett állítani az úszókon? Esetleg a gyári leírás alapján történt?

De mindegy is, ha a power szelep a gázállás függvényében bowden segítségével szabályozza a kis kamrát, akkor meg tudnád nézni, hogy nincs-e elkokszosodva, valóban helyesen mozognak-e azok az alkatrészek.

Annyit még hadd jegyezzek már meg, hogy ha a teljesítmény visszaesett, újra be kell állítani a karburátort, mert nagy az esély, hogy a motorod szegény keverékkel üzemel. Annak a vége meg ragadás lesz. Egy 50-est szinte lehetetlen karburálás miatt megragasztani, de egy 125-öst pikk pakk meg lehet főzni.

Nagyobb főfúvókával a maximális teljesítményt mindenképpen nézzétek meg. és állítsátok be.

Remélem segítettem

2015. ápr. 7. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 A kérdező kommentje:
A gyári állapotra állítottuk vissza a karbit, ugyanis nekem nem a maximális teljesítmény kell, hanem kis fogyasztás, és valamennyi erő. A régi beállításon megevett 10 litert, de ment is mint a barom, a mostanin kb 5 litert eszik cross gumikkal, úgy hogy szeretek rámenni a terepre. A keveréknek teljesen jónak kell lennie, különben sem hiszem, hogy emiatt beragadna a motor.
2015. ápr. 8. 19:38
 7/16 A kérdező kommentje:
Lehet ez ellentmondásnak tűnik.. Miért nem örülök, hogy nem jó a power, hisz így kevesebbet eszik, de olyan volt, hogy csak akkor nyitott, ha rendesen húztam is neki, így ha akarnám meg tudnám oldani kis fogyasztással, a power meg jó lenne előzéseknél.
2015. ápr. 8. 19:41
 8/16 joco5582 ***** válasza:

#4: Sajnos a logikád rossz. Az igaz, hogy minél kevesebb benzint adsz a motornak annál kevesebbet fogyaszt, de fontos, hogy milyen áron.

Ha nekem nem hiszel, pillants rá egy átlagos motor, teljesítmény fogyasztás diagramjára

[link]

Jól látható, hogy a legnagyobb teljesítmény nem esik egybe a legnagyobb fogyasztással. És talán az is látható, hogy nagyon szegény üzemanyag, meglepően jó teljesítményt eredményez. De akkor miért nem szegényítünk a végletekig?

Példa:

[link]

Aztán teljes terhelésen a gyertya is megolvadhat. És persze a hajtókar tűgörgőit is nagyobb hőterhelés éri.


Összességében lehet, hogy a motorod most jól van felfúvókázva, de legalább egy teljes terheléses kör után ellenőrizd a gyertyaképet.


Remélem segítettem

2015. ápr. 9. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

Úgy tűnik, van némi zavar a powerszelep működésének ismeretével kapcsolatban. Kezdjük ott, hogy amennyiben érzékelhető a rendszer üzeme, akkor az hibás. A helyesen működő powerszelep teljesen észrevétlenül teszi a dolgát.


Az APTS-t emlékeim szerint baloldalt találod, a burkolat leszerelését követően pedig elvileg szemrevételezheted, hogy üzemel-e (azt viszont nemigen, hogy helyesen-e).

Ha szar, vegyél egyet bontottan.


Nem mellékesen, ha esetleg elszúrtátok a karbit, akkor ronthattatok annyit keverési arányokon, hogy hiába nyit a power.


"Miért nem örülök, hogy nem jó a power, hisz így kevesebbet eszik"

Nem eszik kevesebbet. Többet eszik, mert így gyakorlatilag hangolatlan a kipuffod.


A jobb fogyasztáshoz actually dúsítani kell a keveréket, olyan 0.9 körüli lambda értékre, bár 2T esetében az olaj miatt ez lehet hogy már túl dúsnak bizonyul.

2015. ápr. 21. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
Bocsi, nemhülye vagyok, felcserél a határértékeket. Szegényítsd 1.1 környékére.
2015. ápr. 22. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!