Pályán ez szabálytalan előzés?
Még akkor is, ha nem indexeltél még.
Büntetik is. Ha éppen arra jár egy sün.
ez érdekes,a 90-ező kamionra is rágyorsulnak és behajtanak elé ami logikusnak tűnik.
a kresz szerint a becsatlakozó sáv nem tekinthető önálló forgalmi sávnak.
másik példa:2 pálya egymásba torkollik majd a jobbról érkező tolja neki és beljebb húzódik eggyel mert a 2 külső sáv fog megszűnni.nem lassít le a lassabb teherautók miatt hogy besoroljon mögéjük mert lendületből jön.
#2:
Törökországban összetorkolló sávoknál annak van elsőbbsége, akinek előrébb van az orra. Még ott sem szabályos, aki jobbról legyorsulva igyekszik előre kerülni.
Az ok egyszerű. Amennyiben a jobbról előzött jármű ki akar sorolni, a jobbra lévő sávon gyorsító jármű simán bemozoghat holttérbe (mert baloldali volánnál értelemszerűen jobbra hátra nagyobb a holttér) és akkor tudatlanul ráhúzzák a kormányt. A sávban szabályosan haladó jármű a kresz ismeretében csak a tőle balra lévő sávokban számít nála gyorsabb hátulról érkezőre és ezért arrafelé sávváltáskor főleg ilyen járművekre figyel és biztonságosabb látótere is van hozzá.
Aki jobbra lévő sávban halad, számítania kell rá, hogy a tőle balra lévő jármű elé átsorolásra készül és őt nem látja. Persze erre sokan xarnak rá. Ezért van rá szabály.
Müncheni ringen 3 irányba ágazik a pálya.mikor épp nincs stau akkor megy mindenki a saját tempójában,az Olasz felé tartók nem lassítanak azért mert a Rosenheim felé igyekvőnél gyorsabban megy.de lehet hogy ez szabálytalan,nem vitatom mert az én ismereteim is erősen hiányosak.
az alapkérdésre visszatérve:ott a pályán haladó nem fog jobbra húzódni a becsatlakozó sávba,ettől nem kell tartania a pályára felhajtónak.
A gyorsító sáv 700 méter hosszú, és a nevében is benne van a funkciója, ott gyorsulhatnak fel az autópályára felhajtók a megfelelő sebességre.
Párhuzamos közlekedésre alkalmas úton, ha a sávok útburkolati jellel vannak elválasztva, nem szabálytalan az, ha a szélsőben haladó jármű elhalad a belső sávban közlekedő jármű mellett, az ilyen nem minősül előzésnek, hisz külön sávban, párhuzamosan haladnak.
Ami cifrázza a helyzetet, hogy a gyorsító sáv nem minősül önálló forgalmi sávnak a kresz szerint, viszont azt sem tiltja a kresz, hogy amennyiben elegendő a hely a gyorsító sávban, a szélsőben lassan haladó elé biztonságosan be tud sorolni, oda menjen be.
A felhajtás, lehajtás veszélyes művelet, felhajtáskor, ha egy lassan haladó jármű jön a szélsőben, s a gyorsító elején éri be a felhajtó, lehet csak fékezve tud besorolni mögé, míg gázzal lazán be tud menni elé... a gyorsító közepétől változik a helyzet, ott már bemegy mögé, és amikor alkalom lesz megy a belsőbe...
Tényleg kicsit homályos pont ez, vannak azért a KRESZ-nek is fehér foltjai.
Viszont van egy alapvető elvárás egy közlekedésrenddel szemben, az, hogy hibatűrő legyen, vagyis az, hogy ne feltételezzen 100%-os betartást, hanem valószerűen készüljön megelőző szabályokkal a kisebb szabálytalankodásokra is.
Vegyük most ezt az esetet úgy, hogy pályára besoroló sávról beszélünk. Aki kintről érkezik a sorolósávon, elvben lassabban jön, mint a külső sáv leglassabb haladója. A pálya-felhajtókon 50-es, 60-as korlátozás van, ezt a köv. kereszteződés oldja csak fel, ami jelen esetben (javítsatok ki, ha tévedek) a sorolósáv vége illetve az a pillanat, amikor a jármű elhagyja és átvált a pályasávba.
Na most akkor ő kötelezően lassabb, mint a pályán haladó járművek, mert azok megengedett legkisebb sebessége 60 km/h (pontosan fogalmazva ennél lassabb jármű nem hajthat fel és forgalmi okok kivételével nem haladhat lassabban, ha műszaki okokból mégis erre kényszerül, a következő lehajtónál el kell hagynia a pályát).
Így a szabályok betartásával nem állhat elő az a helyzet, hogy a sorolósávon egy jármű gyorsabb, mint a forgalmi sáv járműve. Ha mégis, akkor valaki szabálytalan.
Nézzük a pálya lehajtó sáv esetét.
A lehajtó sávra váltó jármű minimum 60-ról kell, hogy induljon ugyebár. Magán a lehajtó sávon máris ott vannak a sebességkorlátozó táblák, amelyek maximum ekkora sebességet engednek. Ha itt a lehajtón jön valaki gyorsabban, mint a forgalmi sávban haladó, akkor megint valaki hunyó.
Ez most privát vélemény volt.
Én azt is imádom, mikor már kisoroltam és érkezik az okos-ügyes és elém vág be a kisorolósávba, aztán a tervezett féktávomon BELÜL nyomja a satuféket, hogy ne kenje szét a képét a szalagkorláton.
Hasonló élmény pályára sorolásnál a mögülem elém vágó besoroló is, aki ilyenkor általában pont a saját besorolásomhoz eredetileg tervezett helyet foglalja el a forgalmi sávban, ezzel akadályozva az én besorolásomat. Ilyen retardált miatt már volt, hogy satufékkel kellett megállnom a sorolósáv végén.
"ezt a köv. kereszteződés oldja csak fel, ami jelen esetben (javítsatok ki, ha tévedek) a sorolósáv vége illetve az a pillanat, amikor a jármű elhagyja és átvált a pályasávba."
Akkor javítalak: "(6)82 Az (1) bekezdés c)-g) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja. A vasúti átjáró előtt a 90., 91., 92. vagy 95. ábra szerinti veszélyt jelző táblával együtt elhelyezett, az (1) bekezdés d) pontjában említett jelzőtábla hatálya a vasúti átjáró kezdetéig tart."
Az 1. bekezdés d pontja a sebességkorlátozás tábla.
Szóval amikor eléred a gyorsítón a szalagkorlát végét, onnét már gyorsíthatsz! Szép is lenne, ha úgy kellene felhajtani a pályára, hogy 60-nal cammogok végig a gyorsítón, mint a mazsolák!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!