Az hogyan lehetséges, hogy az 1996-os VW Golf motorja 1.4-es és 60 LE, míg egy 1996 Suzuki 1.3-as motorja 68 LE?
"Én eddig úgy gondoltam, hogy a lökettérfogattal arányosan növekszik a lóerők száma..."
rosszul gondoltad. Van összefüggés nyilván, de a teljesítmény még ezer más paramétertől függ, furat-löket, fordulatszám, hengerenkénti szelepek száma, vezérműtengely profiljai, a szívósor kialakítása, injektorok motorvezérlő... Lehet sokféleképpen hangolni egy motort, Az a vw motor vmivel nyomatékosabb vszinű alacsonyabb fordulaton, egyébként meg az nem jelent semmit hogy 96-os a golf, jóval korábbi konstrkució az a motor, igaz a suzuki 1.3-as 8 szelepese is. egy motort mikor megcsinálnak azt szokták hazsnálni a gyártó különöző típusaiban vagy 10 éven keresztül kisebb módosításokkal vagy akár anélkül is...
Jó is lenne ha az elméleted szerit lenne.
USA a jó kis negatív példa rá. Képesek voltak 7 literes motorból is alig 200 lovast csinálni személyautóba, és még a nyomaték is kifejezetten gyengére sikeredett.
És ? Egy Amerikai autót vezetése teljesen más életérzés, továbbá sokkal hosszabb élettartalmúak épp ezért mert nagy motorhoz relatív "kis" teljesítmény-> nincs túlhúzva.
Manapság meg kis motor nagy teljesítmény, és 200 ezer km nél többet nem igazán fognak elmenni, sőt ha 200.000 elmennek már az is szép.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!