Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az, hoy egy dízel...

Miért van az, hoy egy dízel autónál érzem induláskor hogy bizsereg a testem/ megindul a vér bennem és egy benzines autónál meg nem?

Figyelt kérdés

Vezettem már 220LE benzines autót és nem éreztem azt, hogy belenyom az ülésbe.

Ma viszont az ismerősőm ideadta kiprobálni az autóját (Dízel 170 LE TDI) és mikor megindultam vele zöld lámpánál szinte mindenem bizsergett, nagyon durva érzés.

Ez mitől van? A nyomaték miatt? Egy benzines autónál miért nem érzem ezt? :((



2015. márc. 31. 15:31
1 2
 1/12 A kérdező kommentje:
A benzines autó volvo, a dízel (amit ma kipróbáltam) mercédesz.
2015. márc. 31. 15:33
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Azért, mert a benzines autók magas fordulatszámnál nyomatékosak, a dizelek pedig alacsonynál. Pl dizelnél 3ezres fordulatnál belepréselődsz az ülésbe, viszont 5ezres fordulatszámnál meg lomha, benzines autónál ez pont forditva van.
2015. márc. 31. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

és melyik a jobb?

egy benzin-túrbós autó van olyan jó/jobb mint egy TDI?

2015. márc. 31. 15:53
 4/12 anonim ***** válasza:
76%
Azért bizseregsz, mert legújabb dízel is rázza a kasznit alapjáraton meg fordulaton is akárhogy szigetelek, akármilyen motortartó bakokat használnak.
2015. márc. 31. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
46%
Mert a dizel egyszerűen sokkal jobb, csak a sok okos, akiknek az ereikben is benzin kering, de dizel autóban még soha nem is ültek, nem tudják ezt felfogni.
2015. márc. 31. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%
azért van mert modern turbódízelek már 1000-2000 fordulat között tudják a max nyomatékot, ami aztán szép lassan csökken a fordulatszám emelkedésével, a teljesítmény viszont e két mennyiségnek a szorzatával arányos, így a dízelnél egy nagyon alulról induló folyamatos tolást érzel, pl. 1500-nál már megindul, kicsit erősödik mondjuk 3 ezerig, de onnantól már nem, aztán átlag 4 ezer felett pedig elkezd fogyni. Szívóbenzines meg 4 ezertől kezd el igazán élni, és az még nem is kihegyezett motor, hanem tök átlag. Tehát a benznest pörhgetni kell hogy ugyanazt megkapd. Turbóbenzines más tészta, az megeszi a dízelt ez nem vita kérdés, igaz többet fogyaszt. ez hogy jobb a dízel szerintem hülyeség. Ha minden szempontot foigyelembe veszünk ezt nem lehet kijelenteni, mindkettőnek megvan az előnye/hátránya, illetve bizonyos felhasználáshoz egyik jobb, máshoz a másik...
2015. márc. 31. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%
Azért van, mert vonzódsz a munkagépekhez, meg a vonatokhoz... ill. az ezekhez hasonló kerregő, rázkódó húdeübernyomatákos dízel motorokhoz.
2015. márc. 31. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Mert még nem ültél tisztességes feltöltött benzinesben...


Mielőtt megkapom, hogy elfogult vagyok : van turbódízelem és twin-turbo benzinesem is :D

2015. márc. 31. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
0%
A benzines egy kalaps....r. Csak sokat fogyaszt , menni nem szeret. Csak sokkal többet fogyaszt.
2015. ápr. 1. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 Beviz Elek ***** válasza:

A gázolajat traktorba kell tankolni.

Van a családban pdtdi passat, 1.8t leon és egy 2.0 benzines nissan.


Hűen az üzemanyaghoz, a passat a munkásautó.

2015. ápr. 1. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!