A régi Suzuki Swift-eket miért csinálták ennyire gyengére?
Nem volt bűntudatuk a vezetőségnek? Tervezőknek, mérnököknek?
Odáig rendben van, hogy olcsó autónak szánták, de azért akkor is szemétségnek tartom, hogy ennyire gyenge a karosszéria.
Más kisautók jóval erősebbek, biztonságosabbak.
A régi Swiftet a 80-as években tervezték. A kortárs kis autók biztonsági szintjénél nem rosszabb. Amikor nálunk gyártani kezdték, máshol már kifutó szériás autó volt.
Elég sokáig gyártották 1989-2003-ig, tehát ha egy 2003-as városi kisautóval hasonlítod össze, akkor tényleg elég papír, de erről már nem a japánok tehetnek. Az idő elhaladt mellette.
A faceliftes swiftekben már opcionálisan lehetett kérni abs-t és légzsákot, csak ezekért a biztonsági extrákért nagyon-nagyon kevesen voltak hajlandóak pénzt adni.
'Más kisautók jóval erősebbek, biztonságosabbak.'
Megis, melyikek? A B corsa, esetleg a Fiat Uno? Talan a Polski Fiatra gondolsz? Vagy mondjuk Marutit lattal mar kozelrol? Fiestat?
Csak azert kerdem, mert jo lenne ha kategorian belul probalnad osszehasonlitani, nem a 20-25 eves technologiat a tavalyival.
Hát azokat a régieket 2003-ig gyártották, de még a 2000-res évek elején lévők is baromi gyengék, más kisautók hasonló évjáratban valóban sokkal erősebbek.
Tetejüket is pl. kisujjal meg lehet nyomni, annyira nincsen bennük anyag.
1- azért hogy tudjál ilyen hülyeséget kérdezni
2- ha nem tetszik vegyél magadnak egy "erősebb" kocsit, vagy járj busszal/vonattal
nekünk több gyenge szwiftünk is volt, karcolás nélkül adtuk el mindegyiket. Sosem tudtuk meg, milyen papírból van..
Amikor tervezték, gyártották, ez volt a trend. aztán valahogy találtak több millió hülyét, aki megvette, és néhány még a mai napig gyönyörűen fut.
Egyébként a többiek megnyugtatására felsorolnál néhányat a "más kisautók" ból, amik jóval erősebbek, biztonságosabbak?
# 5
Az 530-as BMW-met sárvédőjét is be lehet nyomni hüvelykujjal. Nem attól lesz egy autó erős és biztonságos, hogy a külső borító lemez mennyire erős. Hanem attól, hogy mennyire védi az utasteret a vázszerkezet és milyenek a gyűrődési zónái.
A swift a maga idejében hozta az átlagot, e miatt nem kellett, hogy senkinek bűntudata legyen. De remekül mondják előttem, egy 80-as évekbeli konstrukció! A gond az, hogy még a 2000-es években is gyártották...
Jó, hát az én német autómat is be lehet nyomni. Ám koránt sem olyan könnyedén, mint a suzukinak. Meg az ajtói, motorházteteje, csomagtere, mindene olyan baromi könnyű, érződik, hogy semmi anyag sincs benne.
Értem én, hogy 80-as évek kontsrukciója, akkor még én is értem, hogy ez jónak számított, de épp ez a kérdés, hogy miért csinálták ennyire gyengére. Tehát a kérdésem arra vonatkozik, mikor már a többi autóhoz képest sokkal gyengébb.
Példának pedig az utolsó válaszoló felsorolt néhányat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!