Ti mennyiért vennétek meg egy olyan 1999-es 1.6 16V ASTRA G kombit, melyen javítani kellene a klímát, kéziféket, féktárcsákat, valószínűleg a futóművet? A hátsó sárvédőn már van egy 2cm-s szakasz, ahol a festék kezd leválni.
Nem adnék érte pénzt, mert ami láthatólag ennyire el van hanyagolva annak lesznek még más rejtett hibái is. Ha a sok szopást, utánajárást meg az idődet nem nézed úgy is mire ráköltöd a szükséges pénzt, ott vagy mintha vettél volna egy normálisat.
Keres egy jó állapotút, a végére az lesz az olcsóbb.
Esetleg ha van kedved foglalkozni vele akkor valami nagyon nyomott áron. Nem tudom mennyiért mennek ezek.
Ezek nem nagy problémák, mondhatni, fogyó-kopó alkatrészek. Ez egy 16 éves autónak megfelelő állapot. Az olyan korú autóknak mindegyikén van mit csinálni.
Azért is kerülhet annyiba, amennyiért hirdetik, mert nem új.
Ha kifogástalan karosszériás, futóműves, fékes autóra vágyunk, akkor el kell menni az autószalonba és új autót vásárolni, vagy akár csak 3-4 éveset.
150e ft? Ne vicceljünk már! Egy Hasonló állapotú Ladát nem lehet már megvenni ennyiért.
Dehát ilyen az átlag magyar használautó vásárló: azt várja, hogy legyen nagyon olcsó, de makulátlan, lehetőleg nagyon kevés kilométerrel.
A futóműben valószínűleg csak szilenteket kell cserélni, ami nem sok pénz. Ha teleszkópokat is cserélni kell, akkor lehet találni újat 10-12e ft/db áron.
A féktárcsa 5000 ft/db, fékbetétek is hasonló áron vannak. A kéziféken csak állítani kell betétcsere után, ha nincs egyéb baja.
A sárvédőív probléma gyakori az olyan korú autóknál, ezek közül vagy olyat kapni, amelyiken még fennáll a probléma, vagy olyat, amin már javították. Ezen egy szakszerű javítás oldalanként kihozható akár 2x10000 forintból.
Lehet próbálkozni ezeket lealkudni az árból, de nem érdemes, mert eleve már azért kerülnek annyiba amennyiért hirdetik őket, mert ilyen problémáik vannak. Ez még egy jobb állapotú, szinte patent autó a leírás alapján.
Ha ezeket igényesen megcsinálod+kap alváz-és üregvédelmet, ha jól számoltam fejben nagyjából 100-120-ból kijönnél, bár nem írtad, hogy a klímának és a futóműnek mi a baja, de ha nem vészes, ki lehet hozni kevesebből is.
Egy ilyen autó értéke kb. 400-450 ezer Ft, tehát én max 250-et adnék egy ilyen állapotú Astráért, és akkor olcsón van egy olyan autóm, ami biztosan rendben van.
#5-ös te tévedésben vagy. Én 2000-res kocsit vettem és ez mind rendben volt rajt. Klíma hűtött, kéziféknél 0% volt az eltérés, új betétek tárcsák voltak elöl, a futóműbe kellett egy szilent és sehol egy rozsdafolt.
Az itt leírt autó tipikusan az, amiről a gazdája már 2-3 éve tudja, hogy elfogja adni és baszott az egészre. Gondolta még hajtja amíg nem hullik teljesen szét, aztán eladja valami baleknak. Ezek nem fél év alatt mennek szét, már jóval előbb cserélni, javítani kellett volna. Az ilyenekbe nem szabad beleugrani kevéssel a piaci ár alatt. Nem éri meg. Keresni kell tovább, G Astrából a választék közelít a végtelenhez. Én 3 autót hagytam ott, a 4; viszont jó lett.
Megnézném azt a 16 éves autót, amin 1 kis folt rozsda sincs, vagy legalább rügyezés. Van aki megcsináltatta, legfeljebb ezért nem látszik rozsda. Ha már választani lehet, akkor azt veszem meg, amin csak kis rozsda van és én csináltatom meg úgy, hogy biztos jó legyen. Azért én megnézném a makulátlan ugyanolyan évjáratú autót.
A klíma, az csak engedni szokott, már több új autóban is tölteni kell 2 év után. G Astráknál típushiba. Nyomáspróba, tömítéscsere után jó lesz. Hacsak nem járatta valaki üresen a rendszert és besült a kompresszor. A leírás alapján nem lehet részletesebben tudni, hogy mennyire is van baj ezekkel az alkatrészekkel.
Tény, vannak jobb és rosszabb állapotú autók. A jobb állapotúak mindig drágábbak, a rosszabb állapotúak pedig olcsók. Nyilvánvalóan látszik, hogy a kérdező az utóbbiak, az olcsóbbak között keresgél, de akkor meg el kell fogadni, hogy ilyen dolgok előfordulnak. Ezért olcsók az olcsóbbak, mert vannak bajaik. Értjük?
Ha hiszed ha ha nem teljesen ép a sárvédő, nincs rajt rügyezés, nincs leglettelve. De aki régi Opeleken nőtt fel annak ez elhiszem, hogy hihetetlen.
Lehet ebből is jó autó, a kérdés, hogy mire derül még fény útközben. Illetve a végére valóban olcsóbb lesz-e az olcsóbb. Nem-e ésszerű rögtön egy jobbat venni.
Hali!
Kérdező vagyok. Köszi az eddigi válaszokat. Az irányár 600 000Ft ennél a kocsinál (hát hülye vagyok én? :D ). Ez volt az első autó, amit én személyesen megnéztem (családtaggal mentem, aki nem autószerelő, de nagyon ügyes, és ő vette észre ezeket a hibákat). Ajánlatot nem tettünk, de ha kellene, akkor én nem mondtam volna többet 400 000Ft-nál. A klímára csak annyit mondtak, hogy fel kellene tölteni, kérdés, hogy tényleg csak annyit kell-e. A tárcsákon néztük, hogy már van pár mm-es perem. A kéziféket tökig behúztam és majdnem elgurult az autó :D. A futóművet megnéztük (inkább elől hintázott fel és le, hátul jónak tűnt) aztán menet közben kopogott a jobb első futóműnél. Árban úgy vagyok, hogy max 600 000, de ha találok olcsóbbat az sem baj,ezért is néztem meg ezt, meg azért mert közel volt. AZT NEM írtam még, hogy a vezérműszíj nem lett cserélve. 150 000km van benne (elvileg, és németből hozták be majdnem 10 éve).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!