Nem gondoljátok azt, hogy át kéne írni a kresszt? Sebességhatárral kapcsolatban.
Fogalmam sincs mióta vannak ugyan ezek a sebesség korlátozások, de legalább 30-40 éve... Nos, az első autókban semmi elektronika nem volt, a legjobbak is épp, hogy vitték a 130-150-et...
Ha azoknak az autóknak ilyen sebességhatárokat engedtek meg, akkor az újaknak, amik maguktól parkolnak, maguktól fékeznek sőt akár gyorsítanak is, ha tudnak és szükséges, miért maradtak meg ezek a határok?
Egy normálisabb új autóval városban 50-el totyogni kész őrület. Egy nagy motoros benzinesem van, és kettesben, szinte alapjáraton kell gurulnom, aztán vannak a 30-as táblák is..
Ez annyira lassú tempó, hogy ha 50 el is megyek, de kilép elém valaki, akkor is nullára fogja az autót szinte egyből a fék. Nem is beszélve a gyalogos légzsákról vagy az autómata ellenkormányzásról, ha az autó sérülésmentesen ki tud térni...
Jó, talán megértem, sok az idióta gyalogos, akik körül sem néznek és lusták 15 métert menni a zebráig. Egy óvodánál/iskolánál meg egyértelmű a 30-as tábla.
De lakott területen kívül? Az autóm 2. -ban megy 90-et, és csak 6500 at pörög (8700 körül tilt), 3-ban 2200-al totyogok ha eléri az előttem lévő egyáltalán a 90-et..
És az autópálya is..
Elhiszem, hogy vannak rosszabb autók, de akkor vonatkozzon rájuk más törvény, vagy szigorítsák meg a műszaki vizsgát, ne legyenek selejtes autók az utakon.
Manapság 150 ezer ft ért lehet venni autót, amit a legrosszabban kereső személy is megkeres 2 hónap alatt. Ez milyen dolog?
Veszélyesek mindenkire és a forgalmat is feltartják!
Szerintem az ideállis sebességhatárok a következőek lennének.. Gyerekekkel, idősekkel, és túlzsúfolt területeken 30/50 , városon belül 70, városon kívül 120, autópályán 160-170.
És a belső sávban nem mehetne egyetlen autó sem, ami mondjuk kg/le arányban nem éri el az 1le/8kg-ot.
Illetve a gyalogosoknak TILOS a zebra mellett bárhol az úton való átmenetel! Legyen több gyalogátkelőhely, hatalmas figyelmeztető táblákkal, erős piros színnel felfestve! Mert van, hogy lekopnak a csíkok, táblát takarja valami, és esőben sötétben fel sem tűnik, ha áthaladok egy ilyenen...
1000RR meg 160-at megy 1-esben és még van vissza 5 fokozat. Ez kit érdekel?
Egyébként milyen kocsi az ami 3-ban 2200-nál megy 90-et?
50-es táblánál most is 60-al mennek az autósok, 90-esnél 100-zal, 110-zel.
Ha feljebb emelnék ezeket a limiteket, akkor indulna igazán meg az össznépi száguldozás, ha városban 50 helyett 70 lenne a megengedett, akkor mennének 80-90-el.
Az 50 km/h sebességről való megállást próbáltad már egyáltalán? Nem tudom az autód súlyát, de biztos, hogy nem fog azonnal megállni.
Azt meg kötve hiszem, hogy 50-el mennél 50-es táblánál, szerintem mész 60-nal, ahogy a legtöbben.
Sokatoknak igaza van, teljesen egyetértek, azonban szerintem városon kívül meg lehetne növelni a sebességhatárt..
Persze nem kötelező annyival menni, így is vannak, akik főúton 60-70 el mennek és sorba előzik őt.
Azonban úgy gondolom, hogyha a 20 évvel ezelőtti autóknak ilyen sebességhatárokat engedtek, akkor a mostaniaknak engedjenek többet.
Legyen megkülönböztetés, esetleg rendszám alapján is.
Megismétlem: nem a husz evvel ezelotti autoknak, hanem a husz evvel ezelotti embereknek engedtek ennyit.
Azota mennyit fejlesztettek az emberen? Semennyit. Sot...
"Egyébként milyen kocsi az ami 3-ban 2200-nál megy 90-et?"
Szerintem ez az 5. fokozatra vonatkozik, de még akkor is értelmetlenül sok. 300 km/h feletti sebesség tartozik a maximális fordulathoz ebben a sebességben.
Gondolom nagy városban laksz. Ott az 50-es tempó tényleg nevetséges, (pl. Pesten senki nem tartja be, 60-70 az autósok átlagsebessége), viszont egy kisebb városban, faluban néhol az 50 is sok. Nem lehet belátni a kanyart, vagy olyan rossz az út, hogy 40 felett már elviselhetetlen (főleg sportosabb futóművel).
Egyébként ezt a sebességhatárt növelést én is támogatnám, ahol az útkörülmények megfelelők hozzá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!