Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem gondoljátok azt, hogy át...

Nem gondoljátok azt, hogy át kéne írni a kresszt? Sebességhatárral kapcsolatban.

Figyelt kérdés

Fogalmam sincs mióta vannak ugyan ezek a sebesség korlátozások, de legalább 30-40 éve... Nos, az első autókban semmi elektronika nem volt, a legjobbak is épp, hogy vitték a 130-150-et...

Ha azoknak az autóknak ilyen sebességhatárokat engedtek meg, akkor az újaknak, amik maguktól parkolnak, maguktól fékeznek sőt akár gyorsítanak is, ha tudnak és szükséges, miért maradtak meg ezek a határok?

Egy normálisabb új autóval városban 50-el totyogni kész őrület. Egy nagy motoros benzinesem van, és kettesben, szinte alapjáraton kell gurulnom, aztán vannak a 30-as táblák is..

Ez annyira lassú tempó, hogy ha 50 el is megyek, de kilép elém valaki, akkor is nullára fogja az autót szinte egyből a fék. Nem is beszélve a gyalogos légzsákról vagy az autómata ellenkormányzásról, ha az autó sérülésmentesen ki tud térni...


Jó, talán megértem, sok az idióta gyalogos, akik körül sem néznek és lusták 15 métert menni a zebráig. Egy óvodánál/iskolánál meg egyértelmű a 30-as tábla.


De lakott területen kívül? Az autóm 2. -ban megy 90-et, és csak 6500 at pörög (8700 körül tilt), 3-ban 2200-al totyogok ha eléri az előttem lévő egyáltalán a 90-et..

És az autópálya is..


Elhiszem, hogy vannak rosszabb autók, de akkor vonatkozzon rájuk más törvény, vagy szigorítsák meg a műszaki vizsgát, ne legyenek selejtes autók az utakon.

Manapság 150 ezer ft ért lehet venni autót, amit a legrosszabban kereső személy is megkeres 2 hónap alatt. Ez milyen dolog?

Veszélyesek mindenkire és a forgalmat is feltartják!



Szerintem az ideállis sebességhatárok a következőek lennének.. Gyerekekkel, idősekkel, és túlzsúfolt területeken 30/50 , városon belül 70, városon kívül 120, autópályán 160-170.


És a belső sávban nem mehetne egyetlen autó sem, ami mondjuk kg/le arányban nem éri el az 1le/8kg-ot.


Illetve a gyalogosoknak TILOS a zebra mellett bárhol az úton való átmenetel! Legyen több gyalogátkelőhely, hatalmas figyelmeztető táblákkal, erős piros színnel felfestve! Mert van, hogy lekopnak a csíkok, táblát takarja valami, és esőben sötétben fel sem tűnik, ha áthaladok egy ilyenen...


2015. márc. 26. 19:25
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
100%
Újonnan is gyártanak rövid áttételekkel rendelkező kocsit, nem muszáj annak rossznak lennie, ez nem feltétlenül az állapottól függ. Azoknak pl. tökéletes az 50. Az olcsó régi kocsik is lehetnek jó állapotúak, attól hogy nem kerülnek milliókba. Hogy milyen dolog? Olyan dolog hogy már a gyártásánál sem számított drágának, ennyit veszít az évek alatt az árából. Van aki rohadtul örül hogy ilyenre telik. Ha ezeket kitiltanák, úgy a magyar járműipar 60%-át le lehetne selejtezni. Amúgy meg vannak a sz@r autók, meg vannak a régi de jó kocsik, azért tegyünk különbséget. Ahogy az se korfüggő, hogy egy autó mennyire megy. Nem tudom hogy te mire érted azt, hogy az első autók de a 70-es, 80-as évek darabjai is mentek azért egyes darabok 180 körül. Szerintem jó az 50. Nem csak idióták vannak, ott vannak a gyerekek, az idősek, a hallás vagy látáskárosultak. Na meg persze a kóbor kutya, macska, ezekre nem lehet sosem teljesen felkészülni. Nem lehet teljesen pontosan behatárolni, hogy hol fognak felbukkanni, ez olyan kb. mint a vadveszélyes tábla. Így is a legtöbb baleset az utakon a gázolásokból adódik. Az hogy neked a kocsid hogy megy 50-es tempónál, az a te egyéni problémád. Nem csak nagy autók közlekednek. Sőt, ott vannak a kismotorosok, a buszok, a kamionok. Nekik ha külön sebességkorlátot állítanál, ugyan úgy feltartana és meg kéne előzni. Na most képzeld el ezt városon belül, hát nem kell mondanom szerintem hogy rohadt veszélyes egy művelet. Lehet, hogy úgy gondolod hogy egy pillanat alatt megállsz, de sokszor az a pár centi életet menthet. És ez a távolság a sebesség függvényében szerintem valahogy négyzetesen növekszik. Leesik az eső, elromlik vagy nincs ABS na akkor mi lesz? Ott fogsz keresztben állni. Városon kívül én max. 100-ig engedném. Ott is csak a minimum szalagkorláttal elkerített, jól belátható szakaszon. Rengeteg a kóbor, lámpa nélküli és mellény nélkül kóválygó biciklis. Autópályán és valahogy úgy csinálnám mint a németek, nem lenne alapból megszabva a maximum, csak mondjuk egy ajánlott 140-es tempó. Ha ennél gyorsabban menve követsz el szabálysértést, nagyobb büntetést kapnál. Persze a forgalmasabb csomópontok körül lenne egy maximum 130-as tempó, hogy ne kelljen a becsatlakozó kocsisnak rögtön 160-ra gyorsítania, főleg hogy lehet hogy nem is tud. 3 sávos autópályán, hát ilyenből itt nem sok van, de a külső sávot limitálnám max. 130-ra, itt úgyis a sok kamion menne meg aki nem akarna annyira hajtani. Igazából a gyalogátkelőhelyek olyanok hogy senki nem fog megállni a gyalogosnak és megadni az elsőbbségét, ha egy rendőr nem fog ott állni és írogatni a rendszámokat. Szóval innentől fogva majdnem mindegy, hogy ki hol megy át az úton. A városon belüli belső sávban szerintem mehetne mindenki, aki eléri az 50-et, viszont aki lassabban menne azt büntetném, mert indokolatlanul tartja fel a forgalmat.
2015. márc. 26. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
100%

1000RR meg 160-at megy 1-esben és még van vissza 5 fokozat. Ez kit érdekel?

Egyébként milyen kocsi az ami 3-ban 2200-nál megy 90-et?

2015. márc. 26. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
100%

50-es táblánál most is 60-al mennek az autósok, 90-esnél 100-zal, 110-zel.


Ha feljebb emelnék ezeket a limiteket, akkor indulna igazán meg az össznépi száguldozás, ha városban 50 helyett 70 lenne a megengedett, akkor mennének 80-90-el.


Az 50 km/h sebességről való megállást próbáltad már egyáltalán? Nem tudom az autód súlyát, de biztos, hogy nem fog azonnal megállni.

Azt meg kötve hiszem, hogy 50-el mennél 50-es táblánál, szerintem mész 60-nal, ahogy a legtöbben.

2015. márc. 26. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 A kérdező kommentje:

Sokatoknak igaza van, teljesen egyetértek, azonban szerintem városon kívül meg lehetne növelni a sebességhatárt..

Persze nem kötelező annyival menni, így is vannak, akik főúton 60-70 el mennek és sorba előzik őt.

Azonban úgy gondolom, hogyha a 20 évvel ezelőtti autóknak ilyen sebességhatárokat engedtek, akkor a mostaniaknak engedjenek többet.

Legyen megkülönböztetés, esetleg rendszám alapján is.

2015. márc. 27. 11:14
 15/16 anonim ***** válasza:
100%

Megismétlem: nem a husz evvel ezelotti autoknak, hanem a husz evvel ezelotti embereknek engedtek ennyit.


Azota mennyit fejlesztettek az emberen? Semennyit. Sot...

2015. márc. 27. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
75%

"Egyébként milyen kocsi az ami 3-ban 2200-nál megy 90-et?"

Szerintem ez az 5. fokozatra vonatkozik, de még akkor is értelmetlenül sok. 300 km/h feletti sebesség tartozik a maximális fordulathoz ebben a sebességben.

Gondolom nagy városban laksz. Ott az 50-es tempó tényleg nevetséges, (pl. Pesten senki nem tartja be, 60-70 az autósok átlagsebessége), viszont egy kisebb városban, faluban néhol az 50 is sok. Nem lehet belátni a kanyart, vagy olyan rossz az út, hogy 40 felett már elviselhetetlen (főleg sportosabb futóművel).

Egyébként ezt a sebességhatárt növelést én is támogatnám, ahol az útkörülmények megfelelők hozzá.

2015. márc. 27. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!