Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem gondoljátok azt, hogy át...

Nem gondoljátok azt, hogy át kéne írni a kresszt? Sebességhatárral kapcsolatban.

Figyelt kérdés

Fogalmam sincs mióta vannak ugyan ezek a sebesség korlátozások, de legalább 30-40 éve... Nos, az első autókban semmi elektronika nem volt, a legjobbak is épp, hogy vitték a 130-150-et...

Ha azoknak az autóknak ilyen sebességhatárokat engedtek meg, akkor az újaknak, amik maguktól parkolnak, maguktól fékeznek sőt akár gyorsítanak is, ha tudnak és szükséges, miért maradtak meg ezek a határok?

Egy normálisabb új autóval városban 50-el totyogni kész őrület. Egy nagy motoros benzinesem van, és kettesben, szinte alapjáraton kell gurulnom, aztán vannak a 30-as táblák is..

Ez annyira lassú tempó, hogy ha 50 el is megyek, de kilép elém valaki, akkor is nullára fogja az autót szinte egyből a fék. Nem is beszélve a gyalogos légzsákról vagy az autómata ellenkormányzásról, ha az autó sérülésmentesen ki tud térni...


Jó, talán megértem, sok az idióta gyalogos, akik körül sem néznek és lusták 15 métert menni a zebráig. Egy óvodánál/iskolánál meg egyértelmű a 30-as tábla.


De lakott területen kívül? Az autóm 2. -ban megy 90-et, és csak 6500 at pörög (8700 körül tilt), 3-ban 2200-al totyogok ha eléri az előttem lévő egyáltalán a 90-et..

És az autópálya is..


Elhiszem, hogy vannak rosszabb autók, de akkor vonatkozzon rájuk más törvény, vagy szigorítsák meg a műszaki vizsgát, ne legyenek selejtes autók az utakon.

Manapság 150 ezer ft ért lehet venni autót, amit a legrosszabban kereső személy is megkeres 2 hónap alatt. Ez milyen dolog?

Veszélyesek mindenkire és a forgalmat is feltartják!



Szerintem az ideállis sebességhatárok a következőek lennének.. Gyerekekkel, idősekkel, és túlzsúfolt területeken 30/50 , városon belül 70, városon kívül 120, autópályán 160-170.


És a belső sávban nem mehetne egyetlen autó sem, ami mondjuk kg/le arányban nem éri el az 1le/8kg-ot.


Illetve a gyalogosoknak TILOS a zebra mellett bárhol az úton való átmenetel! Legyen több gyalogátkelőhely, hatalmas figyelmeztető táblákkal, erős piros színnel felfestve! Mert van, hogy lekopnak a csíkok, táblát takarja valami, és esőben sötétben fel sem tűnik, ha áthaladok egy ilyenen...


2015. márc. 26. 19:25
1 2
 1/16 Vizéli László ***** válasza:
82%
Városon belül 60, kívül mondjuk 110, autó út 130, autó pálya 160. El tudnám viselni ha mondjuk jobban sietek, de ilyen sebességhatárokon belül is oda érek időbe bárhova. Nem nagyon jellemző hogy átlépem nagyon a sebességhatárokat, esetenként csak 10km/h-val megyek többel ha kicsit sietősebb, de annyit meg csal az óra.
2015. márc. 26. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:
En is ezt mondom... Legalabb plusz 10-20km/h mindenhova!
2015. márc. 26. 19:54
 3/16 anonim ***** válasza:
100%

Attól, hogy egyes embereknek van pénzük modern autókra, még vannak csomóan, akiknek nincsen. Ha pedig ők a rosszabb autójukkal csak 90-nel mennek előtted, te meg mehetnél 110-zel, akkor meg az a baj.


Az meg, hogy a gyalogosok csak zebrán mehessenek át, teljes őrültség. Még Budapest belvárosában sincs annyi gyalogátkelő, hogy ez megoldható legyen, vidéken meg pláne nem. Azt meg ne várd el egy nehezen mozgó idős embertől, hogy kilométereket gyalogoljon egy ilyen szabály miatt.

2015. márc. 26. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
100%

Az egy dolog, hogy az autód mit tud, az meg egy másik, hogy a magyar utak milyen állapotban vannak, s azokon milyen sebességgel lehet még biztonságosan közlekedni.

Városon kívül, nagyon sok mellékúton még a 90 km/h is sok, toldozott-foldozott, kátyús utak a jellemzőek.

Lakott területeken belül is sok az olyan, ahol a viszonylag jó úttest közepén hatalmas kátyú tátong...

Lehetne még sorolni a példákat, az autópályáinkon is rendszeresen toldoznak-foldoznak, amíg az úthálózat nem bír el nagyobb sebességterhelést, fölösleges a járműpark felől közelíteni a kérdéshez.

Mellesleg a járműpark is elavult, egy dolog, hogy mit tud a motor, a futóműveket, fékeket amortizálják leginkább az útjaink, és a nagy átlaghoz kell méretezni a sebességhatárokat, a "Veszélyesek mindenkire és a forgalmat is feltartják" sokat elárul a hozzáállásodról.

2015. márc. 26. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
100%

"Az autóm 2. -ban megy 90-et, és csak 6500 at pörög (8700 körül tilt), "


Had segítsek,6000 alatti fordulaton is lehet használni a kocsit.SŐŐŐT.Gondolom pályán se kapcsolsz még 4.-et sem mert ugye megy 160-at 3.ban. NO COMMENT.

2015. márc. 26. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
100%
1993-ban illetve utána lett 50/90/130 a 60/80/120-ból.
2015. márc. 26. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
83%

Egyetértek. Régen lakott terülten belül 60 km/h volt a sebességhatár, amikor még keskeny diagonál abroncsokon futottak az egykörös fékrendszerű autók.

Sajnos semmi esély rá hogy felemeljék a sebességhatárokat. Tavaly olvastam róla hogy az EU szeretné levinni 30 km/h-ra városon belül. Nem lett belőle semmi, de sajnos hülyeségeken jár az eszük. Nem lesz ez felemelve még pár évig-évtizedig.

2015. márc. 26. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
100%
Anyám 1.0 Yarisa is megy 2.-ban 85-87-et :'DDDDD
2015. márc. 26. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
100%

Kevesen tudják de régen itthon városban 60 volt.

Osztrákoknál kint 100 a megengedett.

Olaszban 3 sávos pályán 150.


Egyébként sokat nem tudsz spórolni ha rohansz. Ha falukon keresztül vezet az út pláne. Én egyszer kipróbáltam egy 2 órás úton, hogy csorogtam a forgalommal, 90-95-el, másik héten meg előzgettem mindenkit 105-110-el jöttem végig. Negyed órát se spóroltam, pirosnál a vasúti átjáróban pedig beértek, akiket 20km-el azelőtt megelőztem. A fogyasztás is +1 liter lett százon. Itt megfogadtam, hogy inkább elindulok ráhagyással időben. Késést úton nem lehet már behozni..

2015. márc. 26. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
95%

Azt kéne megérteni, hogy a kresz nem az autókra van kitalálva, hanem az emberre, aki az autót vezeti. Te vagy a gyenge láncszem, nem az autód.


Hiába van akármilyen drága, erős autód - az ember, a sofőr ugyanolyan felelőtlen, képzetlen, ügyetlen, figyelmetlen - neadjisten idős, fáradt, stb.


A kresz nem azért korlátozza a sebességet, mert az autók nem tudnak gyorsabban menni. A kresz azért korlátozza a sebességet, hogy ha bármi váratlan esemény történik, legyen időd reagálni, elkerülni a nagyobb bajt.


És hiába mondod, hogy te Schumacher az apád, Fittipaldi az anyád, benzin folyik az ereidben és kormánykerékkel a kezedben születtél - az emberek nagyon kis része (százaléka, ezreléke, tízezreléke) képes úgy járművet vezetni, hogy nagyobb sebességnél is megfelelően reagáljon egy vészhelyzetben.


A kresz az életedet, az életünket védi.

2015. márc. 26. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!