Egy 12-13 éves eladó autónál hány benne levő km az, ami még nem számít soknak? Nem tudom mi számít sok futott km-nek
Evi 12-15e kilometer az atlagos futasteljesitmeny. Azaz egy 12 eves autoban 140-180e kilometer teljesen normalis, ami ettol keveseb az gyanus hogy meg van piszkalva. Evi 20-30e kilometer meg belefer, efolott mar ceges hasznalatot lehet gyanitani, de vannak privat emberek is akik ennyit mennek. Ami azt jelenti hogy akar 300-350e kilometer is siman normalis lehet.
A nemet nmagyautok, premiumautok, foleg a dizelek ennyi idos korukra siman mennek tobbet is, 3-400e kilometereket, persze a nepper amikor behozza visszatekeri 109 ezerre.
JÓ TANÁCS: ne futott km alapján vegyél autót, mert nem mérvadó adat az állapot tekintetében.
Évi 20-30 ezerrel nyugodtan számolhatsz. Dízelnél 40-50 ezerrel is. Ez nem a sokat futott, hanem az átlagos futás! Persze, vannak kivételek és extrém végletek mindkét irányban...
Ha egy autót adott évjáratban és felszereltségben olcsón hirdetnek, akkor ott általában 3 dolog valamelyike áll fenn: manipulált az óraállás, és/vagy korábban sérült volt, és/vagy esztétikailag/műszakilag kifogásolható. Néha persze ki lehet fogni valóban jó vételt is, de csodák nincsenek, a jó autót meg kell fizetni. Remélem segítettem.
"Évi 20-30 ezerrel nyugodtan számolhatsz. Dízelnél 40-50 ezerrel is. Ez nem a sokat futott, hanem az átlagos futás!"
Az atlag futas annyi amennyit irtam az elso valaszban. Meg Nemetorszagban sem tobb evi 15e kilometernel.
Ha tudnád, hogy mennyi olyan autó van csak Magyarországon, amivel nem mennek évi 5000 kilométert sem, nagyon meglepődnél.
Csakhogy. Azt átlagot (amit általában emlegetnek és te is) nevezzük inkább a használt autó piacon fellelhető példányok átlagának. De ha azt vesszük, az nem stimmel, hogy a németek átlaga is 15e lenne, napi szinten nézem a haszn.autós oldalakat és nem csak azokat, amiket a nagy átlag ismer.
Az általános tapasztalat, hogy egy gázosított benzinesről, vagy dízelüzemű autóról már előre sejthető a valós óraállás tudata nélkül is, hogy sok kilométerrel adják el. Esetleg a kis dízelesekkel (pl. 1.6-os) mennek annyit átlagban, amennyi a benzinesek átlaga, ez is a piaci adatok alapján látszik. De az ilyen 1.9 TDI, 320D féle motoros autókkal számítani lehet az évi 40 ezerre is. Ha ezekben 200 van 10 évesen, akkor az marhára gyanús.
Biztos van kevesebbet futó (pl évi valós 10e km-t futott 1.9 TDI is) is, csak azt nem adják el, vagy esetleg szökőévente egy, ha felbukkan.
Ez még a németekre is jellemző, hogy ha van egy 15 éves, de csak valós 100 ezret, vagy annyit sem futott autója (ami előfordul, mint írtam, csak te nem látod, mert nem hirdetik), akkor azt nem adja el, vagy családon belül cserél gazdát. Ugyanez van a magyaroknál.
De amiktől szabadulnak, azok közül meg lehet nézni az újabbakat is, 2-3 éves dízel autóikban van már sokszor 150 ezer km, vagy több.
Érdemes vadászni a jó lehetőségekre, a valósan igazoltan keveset futott, jó állapotú autókra. Csak az nem biztos, hogy a vevőnek (ez esetben a kérdezőnek) megéri-e a megkíméltsége és igazolt, rendezett múltja okán a jóval drágább autó.
A piaci átlag árakon is lehet óra szerint kevés kilométeres autót venni, aminek visszatekerték az óráját felére- harmadára. Innentől meg már a kérdésnek sincs igazán értelme, akkor már a megnézettek közül a legelfogadhatóbb állapotút kell megvenni, nem pedig a kilométerórát nézni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!