Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Audi A4,2002-es évjárat,2.4...

Audi A4,2002-es évjárat,2.4 benzines motorral megbízható típus?

Figyelt kérdés
Kabrióban szeretnék ilyet venni, a fogyasztás is érdekelne. Nagyon tetszik az autó, sajnos úgy hallottam hogy dízel változatban elég megbízhatatlan a típus.

2015. márc. 21. 21:05
1 2 3
 11/22 anonim válasza:
Sokan irják ,hogy 2.5 tdi az audi legrosszabb dizelmotorja.Én egy ilyet nyúzok már 3 éve.Egy a4 2.5tdi quattro-t 2001-es.Nem egy mai darab.Az autóban 200 ezer km volt amikor megvettem.Azóta 100ezret tettem bele.200 ezernél volt vezérmüszij csere,amin még mindig látszik a felirat,és tökéletes állapotban van.220 ezernál volt fékbetétcsere.80ezer kilóméter után tökéletes állapotban van.Sokan irják az adagolót és a vezérműtengelyt.Amikor az autót megvettem már hibás volt az adagoló.Egy felújitós 200ezret mondott rá.Nem akartam rákölteni,gondoltam megy amig megy.A mai napig semmi gond vele,picit hangosabb talán a motor.A vezérmütengely sajnos igaz,ez 260 ezernél lett cserélve,ez 400ezerbe fájt,..A turbó 160ezernél volt felújitva,most talán ráfér egy tisztitás.Az autó elektronikájáról anyit,hogy kb 20-szor volt izzó csere,3 év alatt.Igaz hogy jóval drágább a szervizelése mint a sok francia meg olasz autonak,de lényegesen többet el is megy vele.A titok nyitja a 10ezres olajcsere,a létező legjobb olajjal.A szigorúan üzemi hőmérsékleten való közlekedés.És ha drágább is,de csak gyári alkatrész,és az autót ütni vágni lehet.
2015. márc. 22. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
Ezt én is megtudom erősiteni, hogyha a 2.5 TDI-ben gyakran cserélsz olajat, és a legjobbat adod neki, a térképről lemegy.
2015. márc. 22. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 A kérdező kommentje:

11-es, köszi hogy leírtad a tapasztalataidat. Nekem amúgy egy 96-os, sor 5 hengeres 2.5 TDI-m van, Audi A6 Quattro ez is, csak a tied előtti modell. A családban ez a harmadik ilyen motorral szerelt A6-os, nagyon meg vagyunk vele elégedve. Az enyémben most 295 ezer km van, én hoztam be 6 évvel ezelőtt Németországból. Motor még bontatlan, olajat nem fogyasztja (5W-40-es szintetikussal járok vele, csere 10 e km-enként), váltó hibátlan, 3 évvel ezelőtt az adagoló szivárgott, tömítéseket kellett benne cserélni, az 40 ezer volt, de legalább akkor se állt meg, csak annyi hogy csöpögött a gázolaj. Akkoriban Svájcban dolgoztam, így ott nem akartam megcsináltatni mert horror munkadíjak vannak, még elmentem vele 2 hónapot úgy hogy picit csöpögött a gázolaj, aztán itthon 40-ért megcsinálták, azóta is jó.


Mivel gyakran járok külföldre, nekem fontos hogy betonbiztos legyen az autó. Kabrióra vágyom évek óta, de ezt a megbízható, lassan 20 éves 2.5 TDI Quattro-t nem adom el, e mellé venném a kabriót. Csak fontos, hogy jó konstrukció legyen, mert ha Németországban állna meg a motorja pl vezérműtengely kopás miatt, akkor az gondolom nem 400 ezerbe kerülne, hanem még többe. Annyi erővel ott is hagyhatom az autót ha saját lábán nem tud hazajönni és ilyen komoly hibája van.


Még az Audi 80-as kabrión gondolkodom, az 1.9TDI régi 90 lovas motor, az is hihetetlenül megbízható, de egy szebb példány közel 3000 EUR-ba kerül kint is, és pl. 4000 EUR-ért már van A4-es kabrió (2002-es), csak azt általában 2.4 benzines mocival látom, vagy 2.5 V6 TDI-vel.


Ha már ilyen szépen rendbehoztad a kocsidat (új vezérműtengely), akkor érdemes még 150-200 ezer km-ig megtartani. Max adagolót kell majd még valamikor cserélni de egyébként most már megbízható lesz jó sokáig szerintem.

2015. márc. 22. 16:31
 14/22 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem ne erőltesd azt a dolgot hogy a 2.4-es benzines neked mindenhol 10 liter alatt fog enni. Ha ezt elhiszed akkor meg is érdemled ha majd kiszámolod a fogyasztást és több lesz mint amennyivel kalkuláltál. Városban 10 litert egy 2.0-es benzines is megeszik, úgy hogy nem is ökörködtek vele. Ha még ki is használod a motor teljesítményét akkor a 15 liter nagyon simán elérhető egy ilyen kocsitól.

Egyébként szerinted mennyit fog enni? Cabrió révén kapásból dögnehéz a kocsi. Több mint 1600 kiló.

2015. márc. 22. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:

[link]

Bár ez ne kézi váltós, de a gyári!!! városi fogyasztása 14 liter. És ez a 14 liter mégcsak nem is cabrió fogyasztás.

2015. márc. 22. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 A kérdező kommentje:
Köszi a linket, hát, ha még a kozmetikázott gyári városi fogyasztás is 14 liter akkor sokkal kevesebbet akkor se tudok kihozni belőle ha úgy bánok vele mint a hímestojással. A legjobb lesz ha egy régebbi 1.9 tdi modellben gondolkodom, az elvan max 7 literrel városban is, mégiscsak a fele a 14-nek. Persze régebbi autó, nem olyan impozáns, de legalább olcsón használható és a kabrio élményt az is megadja.
2015. márc. 22. 18:01
 17/22 anonim ***** válasza:
Nehogy dízellel kabriózzál már te... Inkább ruházz be egy 3.0 literes V6-os benzinesre valami visszafogott ámde a gyárinál picit több hangot kiengedő kipufogódobbal. Többet nem fogyaszt mint a 2.4, de annál jóval nyomatékosabb.
2015. márc. 22. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 A kérdező kommentje:
Nem vagyok milliomos:) használni is szeretnèm, nem csak nèzegetni:)
2015. márc. 22. 19:09
 19/22 anonim ***** válasza:
Hát fura gondolkodásod van az biztos. Nem vagy gazdag, de Audi kabriót akarsz, és inkább dízelezel (dízeleznél) hogy spóroljál a gázoljon, a traktorhang meg nem zavar. Eszem megáll...
2015. márc. 22. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim válasza:
13-as ra válaszolva.Én is nagyon sok rosszatt hallottam a 2.5 tdi-ről előtte,de a fele sem igaz.Én is németországba járok vele dolgozni.Néha havonta hazajárok vele,2000km oda-vissza.Egy év alatt két autót dobtam el.Ez az egyedüli autóm ami birja a srapát.Sajna magyarországon nem éri meg az adagoló felujitás,mert ha kis hibája is van az adagolonak akkor is százerreket mondanak,annak aki nem ért hozzá.Kint kompletten felujitott gyári adagolót kapni,félárban.Még ugy is megéri ha kimegy érte az ember.Nekem is németországi az auto,talán csak ezért ennyire megbizhato.300ezer km után bemérettem,és még mindig a maximális a teljesitménye.Sajnos a vezérmütengely az én hibám volt az 5w30 as olajjal.Felujitás után csak 5w40.Az auto még mindig a gyári értéken fogyaszt.A legjobb az egészben,ha az autonak bármilyen hibálya van,akkor is csak apro jeleket látsz,de még utánna elmegy még pár tizezret.Nincs sok tapasztalatom a motorváltozatoknál,de a 80-as rol sok jot hallani,és nagyon tartja az árát.Az 1.9 tdi motorosok elnyühetetlenek.De ahogy irod ,csak kintröl.Gyönyörü állapotban vannak,némelyik mintha most gördült volna le a szalagrol.Igazábbol mindeggy csak AUDIT vegyél::))
2015. márc. 22. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!