Audi A4,2002-es évjárat,2.4 benzines motorral megbízható típus?
Tipikus hülye kérdés. A fogyasztás is érdekel, és idetolsz egy nagy köbcentis benzinmotort. Szerinted?
Vagy érdekeljen a fogyasztás, és keress egy 1.6-1.8-at, vagy ne kérdezgesd hogy mennyit eszik ,vedd meg 2.4-el, és a Balaton melletti nyaraláskor ne lepődj meg hogy a buliba járás 15 literből jön ki.
Az utolsó okoskodó válaszolónak: csak a saját tudatlanságod jön le abból, amilyen eltúlzott fogyasztást képzelsz egy 2.4-es autónak. Egy német fogyasztásösszehasonlító oldalon időközben megtaláltam ezt a típust:
Amint látod, 10 liter felett nem fogyaszt ennél a tulajdonosnál. Persze lehet hogy nálam 11-12 is lenne, de az még mindig jóval 15 alatt van.
Azért érdekel ez a modell, mert ez tetszik. Kimondottan benne van a kérdésben hogy A4 és 2002. Sajna ebben a modellben csak egyfajta dízel van, 2.5 V6 TDI ami talán a legrosszabbul sikerült dízelmotor amit az Audi valaha épített. Legendásan megbízhatatlan és nem is fogyaszt igazán keveset.
Miért lenne megbízhatatlan, meg rosszul sikerült? Vezetted?
Nem lenne gond vele, ha nem 30 ezrenként cserélték volna benne az olajat, hanem 10 ezrenként, és nem a gagyi castrolt, hanem normálisat.
2005-től ugyanerre a motorra már 15 ezrenként írja elő a kötelező olajcserét, és 10w60-at olaj kell bele.
Addig meg 30 ezrenként kellett normál igénybevételnél 5w30 normál olajat cserélni.
Egy dízelben amúgy is hamarabb kell cserélni, de hát sokan hisznek a gyári előírásnak, nem csoda ha meghal a motor.
A 3.0 tdi meg legendásan megbízható nem? annál nem a vezérműtengely kopik el hanem az egész motort lehet cserélni.
itt egy példa, 2007-es 200k km alatt mehet a motorcsere.
Lefogadom, hogy a 6. olajcserén volt túl ez is
7-es
Ez egyedi eset lehet, tanusitom, hogy a 3.0 TDI a VW csoport egyik legjobb motorja, nem véletlen, hogy 11 éve használják, és VW-től a Porschéig mindenben benne van a mai napig.
Egy barátom újonnan vette még 2004 szeptemberében az akkor épp kijövő AUDI A6 3.0 TDI Quattro limuzint. Jelenleg 365 ezer km van benne, motorikusan (és a váltó is) azóta hibátlan. Persze erről is hallottam egy-két rémtörténetet, van olyan akinek már több mint 10 milliós szervízszámla jött össze az elmúlt 11 évben (persze a márkaszervíz árai miatt ilyen sok). Mindenesetre a 3.0 TDI azért nagyságrendekkel megbízhatóbb mint az elkopó vezérműtengelyes, autómataváltóhibákra hajlamos 150, 168 és 180 LE-s V6 TDI-k.
Aki írta hogy a 2.4 benzinmotor megbízható, hozzá lenne egy kérdésem. Ha ismer ilyen autót, akkor légyszi írja meg abban hány km van. Köszi előre is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!