Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Elmondaná valaki a motorban...

Elmondaná valaki a motorban lévő áramlásokat?

Figyelt kérdés

Hogy halad a gáz

cooler szivócső egr kipufogocső


2015. márc. 18. 16:00
 1/8 A kérdező kommentje:
Turbo kimaradt
2015. márc. 18. 16:01
 2/8 anonim ***** válasza:

-a kinti levegő a légszűrőbe

-majd a turbóba,

-innen megy a töltőlevegőhűtőbe-intercoolerbe

-végül be a motorba

2015. márc. 18. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
És kifelé? Turbo utana egr a gazt a coolerben hutik vissza vagy van egy kulon huto
2015. márc. 18. 18:16
 4/8 anonim ***** válasza:
Kipufogógáz nincs hűtve, mert minek?..
2015. márc. 18. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Visszavezetik a kipufogogázt ott kell huteni
2015. márc. 18. 20:41
 6/8 anonim ***** válasza:
És hogyan hűtik?
2015. márc. 18. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Szerintem van egy kulon huto neki nem azzal amivel a beszivott levegot hutik de majd vki remelem megmindja hogy is van ez
2015. márc. 18. 21:04
 8/8 anonim ***** válasza:

1 levegő bejárati nyílás

2 sűrített levegő kimenet

3 levegőhűtő- intercooler

4 szívó szelep

5 kipufogó szelep

6 turbina bemenet

7 turbina kimenet


Levegőszűrő, melyen keresztülhalad a levegő, mielőtt a kompresszorba jutna, aztán a levegő összenyomódik, minek következtében a levegő sűrűsége megnő. Több feltöltővel felszerelt autó rendelkezik ˝levegő hűtővel˝ (intercooler), mely tovább hűti a levegőt, így növelve annak ellenállását a berobbanással szemben. A motor szívó szelepén keresztül jut a levegő a hengerbe. Mivel a levegő magasabb sűrűségű, így a henger több levegőt képes beszívni. Magasabb levegő beáramlási arány, magasabb üzemanyag beömlési arányt eredményez. Több üzemanyag elégetése nagyobb teljesítményt eredményez. Miután az üzemanyag elég a hengerben, a kipufogás a kipufogó szelepen keresztül történik. A magas hőmérsékletű kipufogógáz ezután továbbhalad a turbinába, a turbina visszanyomást gyakorol a motorra, ami azt jelenti, hogy a motor kipufogó nyomása nagyobb, mint az atmoszféranyomás. A hőmérséklet és a nyomás csökken a turbinában, mely a kipufogógáz energiáját használja fel a kompresszor működéséhez.

2015. márc. 19. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!