Automata váltós autónál amíg hideg a motor, gyakran előfordul, hogy kidobja a 4-s fokozatot és 3-n megy tovább és nem is vált se le-se fel. Mi lehet a probléma és a megoldás?
Ha megállítjuk és újraindítunk akkor megszűnik a probléma (de volt, hogy utána nem sokkal újra előjött, még azon az úton belül).
1.4 Renault Clio 2001-s 70.000 km.
Ne cserélj semmit. a jobb, korszerű automata váltók már televannak szenzorokkal. az egyik, ami méri a váltó hőmérsékletét(is) én is így vagyok az enyémmel, amíg nem melegíti át a víz a váltót üzemi hőfokra, addig nem hajlandó feljebb váltani.
Ez teljesen normális, gyári beállítás.
a gépkönyv néha nem említi, sokan nem is tudják, hogy amíg a hűtővíz nem áll 90 fokon, addig nem szabad taposni, csak háromezres fordulatig szabad pörgetni.
hidegindítás után D-be, aztán menni. majd ha meleg a váltó, akkor felvált..nem szabad próbálkozni, az elektronika úgyis leszabályoz.
Jó az autód, no para.
Ma már minden automata ilyen.(mármint a hidraulikus)
a megoldás? türelmesen figyelni a hűtővíz-hőmérsékletet...és nem üveghangon szadizni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!