Szerintetek is olcsóbb úgy fentartani egy autót ha nem költök rá semmit csak akkor amikor már nincs más lehetőség?
Én pl annak vagyok a híve, hogy veszek egy kb 3-4 éves, jó állapotú autót, ami nincs tele extrákkal és túlbonyolított motorja sincs. Kb alapfelszereltség, alapmotor (1.6 v1.8 benzin).
Utánna már csak használom. Olajat/szűrőt cserélek mondjuk 40-50e km-enként, de üzemanyagszűrőt, fékbetétet, kuplungot, fékfolyadékot, hűtővizet, váltóolajat, vezéréles és egyéb alkatrészeket már csak akkor ha muszáj.
A muszáj azt takarja h ha elromlott. Vezérlésnél amit a gyár megad és nem amit a szerelő javasol. Ha zajos a futómű v csapágyas az egyik keréknél akkor sem foglalkozok vele csak ha már nem megy..
Sok ismerősöm mindig költ a kocsijára, hol gyertyát cserél (elmegy az is amig megy minek közbe cserélgetni??), hol olajat 5e-ként, hol a futóművet álligatja, hol a váltóolajat cseréli... stb..
mindig vmit cseréltetgetnek. Költik a 10e-ket a kocsira amikor 4-5 év múlva szinte semmivel se tudják többért eladni mint én.
És még azt se mondhatnám h megbízhatóbb az autójuk cserébe mert az enyém se szokott lerobbanni, megha igen akkor se esek kétségbe, megyek busszal és kész :D
És így nem arra megy el az összes pénzem meg időm h a kocsit hordom a szervízbe.
Amiket felírtál azokat nem is kell gyakran cserélni. Egy autó életében talán 1-2 alkalommal.
Persze ami létfontosságú azt nem érdemes halogatni. Az elspórolt futómű állítást pl. sokszorosan kifizeted a félrekopott gumikon, vagy egy hibás termosztát árát a plusz fogyasztáson.
Olajat se cserélnék 40-50 ezrenként, mert több százezres károk lehetnek belőle.
Szerintem be kell tartani a gyári előírásokat. Addig, viszont biztos nem hagynék lepusztulni egy autót, hogy "már nem megy". A trailerezés árából simán rendbe raktad volna
Azt se értem miért van 3-4 éves kocsid ilyen felhasználással. Neked egy igénytelen 15 éves Swift kéne vagy hasonló.
Akkor jó amit vázoltál, ha 4 - 5 év után kidobod a roncsot. Már ha megér annyit, persze attól függ mennyit mész, de a 40 - 50 ezres olajcsere nem sok jóval kecsegtet.
Amit leírsz, az az ún. tűzoltó jellegű karbantartási módozat, hosszabb távon ez a legdrágább, hozzá nagyon megbízhatatlan, mert pont akkor fog lerohadni alattad, mikor nagyon nem számítasz rá.
Nem is túl etikus, mert: "4-5 év múlva szinte semmivel se tudják többért eladni mint én."
Hacsak meg nem nézi az új tulaj, és látja, hogy bele van égve a százéves olaj, búgnak a csapágyak, vas a vason csikorog a fék, és akkor nem veszi meg ócskavasáron sem a romodat. Vagy épp becsapsz vele egy hozzá nem értő vásárlót.
egyik ismerősöm vett kb 6 éve egy új kocsit olyan 3-4milla között és ment vele pesten 140e km-t kb. Ezalatt semmit nem csináltatott rajta, olajcserén is talán 1x ha volt. Kivülről össze vissza volt karcolva, horzsolva, kívül-belülről nagyon koszos volt. A kuplung teljesen kopott volt (csúszott), az olajsapkán benézve durva olajsáros volt minden, a hangja is elég beteges volt szegénynek. Ismerős úgydöntött eladja, feltettük hahu-ra fix 1milláért. Az átlagár 1.2 - 1.3m között volt állapottól függően.
A képeken se volt lemosva/kitakarítva + élőben is így láthatta a vevő.
Pár nap múlva hívott egy csávó h jönne megnézni, jött is, kérdezi mit lehet tudni a kocsiról. Ismerős mondja: úgy sz@r ahogy van, nézzen rá, nézze meg, ha kell fix 1m az ára :D
Csávó mondja: ok, viszem..
Csak lestünk.. hülye lett volna azért a pár 100e-ért bajlódni a kocsival. Egyébként nagyon megbízható kocsi volt mert sose romlott el alatta pedig nagy kókler volt az ürge :D
"csapágyas az egyik keréknél akkor sem foglalkozok vele csak ha már nem megy.. "
Azt észreveszed ha nem megy mert beáll a csapágy,és jöhet a tréler 150Ft/km árban,hogy hazavigyen,és lehet kompletten cserélni a tengelycsonkal együtt.Ha nincs szerencséd akkor 100km/h nál áll be és blokkoló kerékkel vágódsz egy kamion elé,vagy az árokba aminek vagy a temető vagy a tolószék a folytatása...mindez egy 5e Ft-os csapágy miatt..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!