Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek is olcsóbb úgy...

Szerintetek is olcsóbb úgy fentartani egy autót ha nem költök rá semmit csak akkor amikor már nincs más lehetőség?

Figyelt kérdés

Én pl annak vagyok a híve, hogy veszek egy kb 3-4 éves, jó állapotú autót, ami nincs tele extrákkal és túlbonyolított motorja sincs. Kb alapfelszereltség, alapmotor (1.6 v1.8 benzin).


Utánna már csak használom. Olajat/szűrőt cserélek mondjuk 40-50e km-enként, de üzemanyagszűrőt, fékbetétet, kuplungot, fékfolyadékot, hűtővizet, váltóolajat, vezéréles és egyéb alkatrészeket már csak akkor ha muszáj.

A muszáj azt takarja h ha elromlott. Vezérlésnél amit a gyár megad és nem amit a szerelő javasol. Ha zajos a futómű v csapágyas az egyik keréknél akkor sem foglalkozok vele csak ha már nem megy..

Sok ismerősöm mindig költ a kocsijára, hol gyertyát cserél (elmegy az is amig megy minek közbe cserélgetni??), hol olajat 5e-ként, hol a futóművet álligatja, hol a váltóolajat cseréli... stb..

mindig vmit cseréltetgetnek. Költik a 10e-ket a kocsira amikor 4-5 év múlva szinte semmivel se tudják többért eladni mint én.

És még azt se mondhatnám h megbízhatóbb az autójuk cserébe mert az enyém se szokott lerobbanni, megha igen akkor se esek kétségbe, megyek busszal és kész :D

És így nem arra megy el az összes pénzem meg időm h a kocsit hordom a szervízbe.


2015. márc. 15. 18:42
1 2
 1/18 jackson666 ***** válasza:
Hát a középút a legjobb nemszabad elhanyagolni se de nemis érdemes mindif mindent cserélgetni. Ameddig irja irja aztán meg ha kell akkor ki kell cserélni.
2015. márc. 15. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
Ha már valamelyik alkatrész szarakodik, érdemes cserélni mert a többi hozzájáruló alkatrészeket is 'magával húzza'. Viszont olajat meg szűrőt sűrűbben cseréld. Legfeljebb 20e km-enként. A 40-50e nagyon de nagyon sok. De ha tényleg nem akarsz költeni a kocsira, legalább az olaj csere periódusát tartsd be szépen.
2015. márc. 15. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
100%

Amiket felírtál azokat nem is kell gyakran cserélni. Egy autó életében talán 1-2 alkalommal.

Persze ami létfontosságú azt nem érdemes halogatni. Az elspórolt futómű állítást pl. sokszorosan kifizeted a félrekopott gumikon, vagy egy hibás termosztát árát a plusz fogyasztáson.

Olajat se cserélnék 40-50 ezrenként, mert több százezres károk lehetnek belőle.

Szerintem be kell tartani a gyári előírásokat. Addig, viszont biztos nem hagynék lepusztulni egy autót, hogy "már nem megy". A trailerezés árából simán rendbe raktad volna

Azt se értem miért van 3-4 éves kocsid ilyen felhasználással. Neked egy igénytelen 15 éves Swift kéne vagy hasonló.

2015. márc. 15. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:

Akkor jó amit vázoltál, ha 4 - 5 év után kidobod a roncsot. Már ha megér annyit, persze attól függ mennyit mész, de a 40 - 50 ezres olajcsere nem sok jóval kecsegtet.


Amit leírsz, az az ún. tűzoltó jellegű karbantartási módozat, hosszabb távon ez a legdrágább, hozzá nagyon megbízhatatlan, mert pont akkor fog lerohadni alattad, mikor nagyon nem számítasz rá.


Nem is túl etikus, mert: "4-5 év múlva szinte semmivel se tudják többért eladni mint én."


Hacsak meg nem nézi az új tulaj, és látja, hogy bele van égve a százéves olaj, búgnak a csapágyak, vas a vason csikorog a fék, és akkor nem veszi meg ócskavasáron sem a romodat. Vagy épp becsapsz vele egy hozzá nem értő vásárlót.

2015. márc. 15. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
40-50E km-es olajcsere? Hát gratulálok... A te autód 4-5 év múlva egy fostalicska lesz. Ha találsz egy balekot aki ugyanannyiért meg veszi alólad mint egy karbantartottat akkor szintén gratulálok.
2015. márc. 15. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 A kérdező kommentje:

egyik ismerősöm vett kb 6 éve egy új kocsit olyan 3-4milla között és ment vele pesten 140e km-t kb. Ezalatt semmit nem csináltatott rajta, olajcserén is talán 1x ha volt. Kivülről össze vissza volt karcolva, horzsolva, kívül-belülről nagyon koszos volt. A kuplung teljesen kopott volt (csúszott), az olajsapkán benézve durva olajsáros volt minden, a hangja is elég beteges volt szegénynek. Ismerős úgydöntött eladja, feltettük hahu-ra fix 1milláért. Az átlagár 1.2 - 1.3m között volt állapottól függően.

A képeken se volt lemosva/kitakarítva + élőben is így láthatta a vevő.

Pár nap múlva hívott egy csávó h jönne megnézni, jött is, kérdezi mit lehet tudni a kocsiról. Ismerős mondja: úgy sz@r ahogy van, nézzen rá, nézze meg, ha kell fix 1m az ára :D

Csávó mondja: ok, viszem..

Csak lestünk.. hülye lett volna azért a pár 100e-ért bajlódni a kocsival. Egyébként nagyon megbízható kocsi volt mert sose romlott el alatta pedig nagy kókler volt az ürge :D

2015. márc. 15. 20:35
 7/18 anonim ***** válasza:
Akinek az is jó, ha egy fostalicskába utazik, annak tökéletes.
2015. márc. 15. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
Nem vagyunk egyformák.. 300 ezerért belefért volna vagy 10 olajcsere, vagy egyéb dolgok, amik nem nagy nyűgnek számítanak, aztán árába el tudta volna adni, és amig az övé volt nem egy szarkupacban ült volna. Persze olyat is lehet hogy a lakásodat se takarítod sose, meg a ruhádat se mosod, hanem amikor már nagyon koszos kidobod, meg mososgatni is csak akkor mosogatsz ha már nincs tiszta tányér...
2015. márc. 17. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
Az emberek azért szeretik rendben tartani az autójukat, mert akkor jó esélyük van arra, hogy nem maradnak az út szélén. Az újonnan vett autó esetében: nem minősítem, de korrekt, hogy nem zsákbamacskát árult. A vevő megvette, lecserélte rajta az olajat, kitakarította és eladta nyereséggel. Majd szív vele más.
2016. nov. 16. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
100%

"csapágyas az egyik keréknél akkor sem foglalkozok vele csak ha már nem megy.. "


Azt észreveszed ha nem megy mert beáll a csapágy,és jöhet a tréler 150Ft/km árban,hogy hazavigyen,és lehet kompletten cserélni a tengelycsonkal együtt.Ha nincs szerencséd akkor 100km/h nál áll be és blokkoló kerékkel vágódsz egy kamion elé,vagy az árokba aminek vagy a temető vagy a tolószék a folytatása...mindez egy 5e Ft-os csapágy miatt..

2016. nov. 16. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!