LEDes index bekötése?
Üdv!
Eddig izzós irányjelzök voltak a motoromon , sima 12 V-os relével , ha jól tudom "simson relével" . Most vettem rá 12 Vos LED-es indexeket, viszont amikor rákötöm ezeket, akkor csak világítanak folyamatosan, nem villognak. Elméletileg bírnia kéne a relének nem? Vagy cserélnem kell elektronikusra, ha igen, akkor azt hogyan kell.bekötni?
A hagyományos villogtatóknak megfelelő terhelés kell ahhoz hogy a keletkező hőhatástól nyisson(aztán ahogy kihűl vissza is zár, így villogtat).
A LED-ek áramfelvétele töredéke a hagyományos égőének, ezért nem fog vele működni.
Megoldás lehet egy bika ellenállást vagy potit párhuzamosan bekötni az égőkkel, ezzel beállítod a megfelelő értéket és akkor fog villogni. Viszont kb ugyan ott leszel mint az égőkkel...
Kicsi kifinomultabb, de még mindig elég szar megoldás ha az égők helyére relét teszel, vele párhuzamosan pedig ellenállást vagy potit, a relé meg kapcsolja az irányjelzőket. Ez annyiból jobb hogy normális fényük lesz a LED-eknek, de még többet fogyaszt mint az előző.
A legjobb megoldás ha teszel bele egy elektronikus villogtatót. Ennek a villogási sebességét precízen tudod állítani, elég tág határokon belül van a működési tartománya(elég nagy terhelést is bír, de természetesen kicsit is és terheléstől független a villogás sebessége)
Ezzel azt is meg lehet oldani hogy LED-es és hagyományos égőket vegyesen használsz(bár ennek sok értelme nincs. De működik)
Én kipróbáltam mindent(bár volt itthon relé és poti is, de egyébként drágább lett volna mint az elektronikus villogtató volt)
Szerintem érdemes a három kivezetéses fajtát venni.
Ennek az egyik kivezetése megy testre, a másik kettő pedig úgy mint a gyári villogtató (egy az aksira egy az irányjelző kapcsolóra)
És ennyi. Viszonylag egyszerű a bekötése. Én anno kitben vettem(tehát a panel meg minden alkatrész hozzá és nekem kell összeforrasztani). Az egész megvolt egy délután alatt.
Ha meg készen veszed dobozolva akkor csak rádugod a két sarut, meg valami megfelelő testpontra kötsz még egy vezetéket és kész is.
Azt hiszem hogy túl kicsi terheléssel az nem működik.
Egyszer "távszerelésben" segédkeztem egy LED-es irányjelző készítésében. Ugyan úgy volt minden mint abba amit magamnak csináltam, de 2 kivezetéses villogtatóval nem működött. 3 kivezetésessel viszont tökéletesen működik.
De rég volt már amikor ezzel foglalkoztam. A legutóbbi irányjelző konstrukciót is már kb egy éve csináltam azóta nem foglalkoztam a témával. Szóval nem biztos hogy ez volt a gond a két kivezetésessel. De most ez rémlik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!