Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » LEDes index bekötése?

LEDes index bekötése?

Figyelt kérdés

Üdv!

Eddig izzós irányjelzök voltak a motoromon , sima 12 V-os relével , ha jól tudom "simson relével" . Most vettem rá 12 Vos LED-es indexeket, viszont amikor rákötöm ezeket, akkor csak világítanak folyamatosan, nem villognak. Elméletileg bírnia kéne a relének nem? Vagy cserélnem kell elektronikusra, ha igen, akkor azt hogyan kell.bekötni?



2015. márc. 9. 19:10
 1/8 anonim ***** válasza:

A hagyományos villogtatóknak megfelelő terhelés kell ahhoz hogy a keletkező hőhatástól nyisson(aztán ahogy kihűl vissza is zár, így villogtat).

A LED-ek áramfelvétele töredéke a hagyományos égőének, ezért nem fog vele működni.

Megoldás lehet egy bika ellenállást vagy potit párhuzamosan bekötni az égőkkel, ezzel beállítod a megfelelő értéket és akkor fog villogni. Viszont kb ugyan ott leszel mint az égőkkel...

Kicsi kifinomultabb, de még mindig elég szar megoldás ha az égők helyére relét teszel, vele párhuzamosan pedig ellenállást vagy potit, a relé meg kapcsolja az irányjelzőket. Ez annyiból jobb hogy normális fényük lesz a LED-eknek, de még többet fogyaszt mint az előző.


A legjobb megoldás ha teszel bele egy elektronikus villogtatót. Ennek a villogási sebességét precízen tudod állítani, elég tág határokon belül van a működési tartománya(elég nagy terhelést is bír, de természetesen kicsit is és terheléstől független a villogás sebessége)

Ezzel azt is meg lehet oldani hogy LED-es és hagyományos égőket vegyesen használsz(bár ennek sok értelme nincs. De működik)


Én kipróbáltam mindent(bár volt itthon relé és poti is, de egyébként drágább lett volna mint az elektronikus villogtató volt)

2015. márc. 9. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Igen, akkor maradok az elektronikus villogtatónál. A bekötésében tudnál segíteni? Nem értek az elektronikához. Köszönöm a segítséget!
2015. márc. 9. 19:30
 3/8 anonim ***** válasza:

Szerintem érdemes a három kivezetéses fajtát venni.

Ennek az egyik kivezetése megy testre, a másik kettő pedig úgy mint a gyári villogtató (egy az aksira egy az irányjelző kapcsolóra)

És ennyi. Viszonylag egyszerű a bekötése. Én anno kitben vettem(tehát a panel meg minden alkatrész hozzá és nekem kell összeforrasztani). Az egész megvolt egy délután alatt.

Ha meg készen veszed dobozolva akkor csak rádugod a két sarut, meg valami megfelelő testpontra kötsz még egy vezetéket és kész is.

2015. márc. 10. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
lehet hülye válasz lesz, de én mikor vettem a motoromra készletben az indexet, akkor az úgy volt, hogy adták az indexeket párban, plusz egy relét (lehet nem így hivják), hogy szedjem le a régit, ezt rakjam oda, sarut toljam rá. Azóta működik vele, ennek már 3 éve.
2015. márc. 11. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
4. válaszadó, nem hülye válasz. A 2 érintkezős változat csak ennyi. Bár a három érintkezős szerintem jobb(ahogy fentebb írtam) Árban nem sokkal drágább. És egy vezetéket valahol testre kötni sem nagy művelet :)
2015. márc. 11. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Megtudnád mondani hogy a három lábas mivel jobb, mint a kettes ?
2015. márc. 11. 20:10
 7/8 anonim ***** válasza:
4-es vagyok. Ha jól emlékszem 3 vezeték volt a relén, bár most nem akarom lebontani a burkolatot hogy megnézzem.
2015. márc. 12. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Azt hiszem hogy túl kicsi terheléssel az nem működik.

Egyszer "távszerelésben" segédkeztem egy LED-es irányjelző készítésében. Ugyan úgy volt minden mint abba amit magamnak csináltam, de 2 kivezetéses villogtatóval nem működött. 3 kivezetésessel viszont tökéletesen működik.


De rég volt már amikor ezzel foglalkoztam. A legutóbbi irányjelző konstrukciót is már kb egy éve csináltam azóta nem foglalkoztam a témával. Szóval nem biztos hogy ez volt a gond a két kivezetésessel. De most ez rémlik.

2015. márc. 12. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!