Ha egy autóval sok a gond, akkor a gyártót vagy a beszállítókat kell okolni?
Ha elromlik valami mindenki mondja, hogy hát de Bosch/Valeo/TRW stb. volt az adott alkatrész.
Ilyenkor kit kell okolni? Az autógyártónak van beleszólása abba, hogy milyen minőségben rendel a beszállítótól?
Egy Opel, Renault jeladó, szonda, vagy szimering lehet ugyanattól a gyártótól gyengébb minőségű, mint mondjuk egy Audiban?
Minimálisan van beleszólásuk - de az autógyártónál ma már nem fog nekiállni senki áramköröket, üléseket meg szivattyúkat gyártani. Lesz egy elképzelése a designereknek - ha a piac vevő rá megépítik konepcióautónak és átküldik egy másik részleghez ahol majd a beszállítók bevonásával az álomból szériaautót faragnak. A R&D részben közös néhány cégnél, de igazából ennyi. Nyílván az egyedi alkatrészek nem hogy gyártónként, de még motorkódonként is eltérnek, tehát annak a minőségét elég sokminden befolyásolja - ugyanakkor szerintem ezeknek a minőségén alig, inkább csak a bonyolultáságán lehet variálni. Egy Audi jeladó lehet, hogy sokkal összetettebb szerkezet, mint egy Renault.
Másrészt szerintem nem azt kell levonni következtetésként, hogy ha elromlott, akkor rossz, hanem meg kell vizsgálni mennyit futott - mennyi a gyári tervezett csereintervallum, miért ment tönkre előbb/később. Egyszer minden elromlik az autón, semmit nem terveznek örökre - az autógyártó ma már gyakorlatilag csak a vázat adja, sok esetben még a motor is mástól jön.
Khm, azért szerintem a legtöbb visszahívást tuti a Toyota könyveli el, szóval ott is akadnak hulladék alkatrészek. Csak ott van annyi a gyártóban, hogy visszahívja és gariban cseréli, míg a franciák..
Ma már az sem igaz, hogy az autógyártók karosszériát és motort gyártanának. Van ahova a motor is több részben érkezik - tudok pl olyan a világ végén lévő alumínium öntödéről, akik szinte csak hengerfejet gyártanak 24/7-ben.
Meg a motor is miből áll össze? Blokköntvény és hengerfej mondjuk a gyártónál készül. A fő- és vezműtengelyben már nem vagyok biztos, de legyen ez is. Viszont a többi sallang az tuti máshol készül, a gyárban csak összeszerelik.
A jellemző típushibákat oko alkatrészek problémájával valahol a megrendelőt és a szállítót is illene okolni. A gyártó megrendel vagy pályáztat valamit, a beszállító elvállalja de az adott árból nem tudja kihozni kellően jó minőségűre vagy épp elbas zcsiznak valamit a tervezésnél ( lásd VW kiegyenlítőtengely, Volvo olajnyomócsövek..) amik oda vezetnek,hogy előbb utóbb minden autónál feladja a harcot az adott alkatrész. Ha minden normális alapanyagból normális minőségben készülne, akkor egy autó 30-40-50%-kal drágább lenne, akkor meg kereslet nem lenne rá :/
"Minimálisan van beleszólásuk "
Maradjunk annyiban, hogy 100%-os specifikácit ír elő a gyártó a beszállító felé.
A problémák ott kezdődnek, amikor a roncsolásos anyagvizsgálatra a megfelelő minőségű alkatrészt küldi be a partner, míg szériából meg kispórolja az anyagot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!