Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Volkswagen Lupo hány személyes?

A Volkswagen Lupo hány személyes?

Figyelt kérdés
Egy ideje nézegetek viszonylag olcsó, nagyon jó fogyasztású autót és a Lupo volt, amibe rögtön beleszerettem (évek óta kedvencem). Valami viszont nem tiszta...minden hirdetésben 5 fő szerepel a szállítható személyek számánál, de ha nézek képet a kocsi belsejéről, hátul igencsak furán érezteti magát az ötödik személy, ugyanis középen az ülés formája sem passzol, továbbá biztonsági övet sem látok. Van valakinek ilyen autója? Hogy szállít öt személyt?

2015. márc. 7. 04:09
 1/10 anonim ***** válasza:
a lupoban 4 -en férnek el,de ettől függetlenül,lehet,hogy a forgalmijába 5 van írva
2015. márc. 7. 05:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Hivatalosan is 4 személyes kocsi, a hirdetésekben elírás van.Nincs középen öv és a forgalmi adata számít. ha ott is el van írva ami idehaza gyakran előfordul minden szinten,akkor beszuszakolhatsz még egy embert,de neki nem lesz öve.
2015. márc. 7. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

4


De ha belegondolsz egy 5 személyes is inkább 4. Annyian férnek el kényelmesen. Kivéve,ha két Lagzi Lajcsi. ;)

2015. márc. 7. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Ha a 3L változaton agyalsz ,akkor tudnod kell,hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt,3 alá is le lehet vinni,de rendszeresen bele fogsz futni 150-200 ezres javításokba ami elviszi a gázolajon spórolt pénzt.
2015. márc. 7. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

4.

De inkább 2-3, akik még viszonylag kényelmesen is utaznak.

2015. márc. 7. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Én is erre gondoltam, hogy a forgalmiban van valami elírás...amúgy a 3L-lel kapcsolatban:mindenki szidja, de aki tudja a titkát, nem válna meg tőle soha. Annyi a gond vele, hogy NEM ÉRTENEK HOZZÁ még a szakszervízben sem. Sokat olvastam róla, íme egy korrekt leírás:A Lupo 3L egy gazdaságosan és könnyen üzemeltethető autó. Most sokan felháborodnának, hisz olvasva a Népítéletet az jön le, hogy ez egy rémálom, egy pénztemető. Az összes ilyen tévhit egy dologra vezethető vissza: a rossz szervizre. Magyarországon a szerelőknek fogalma sincs erről az autóról. Mindenki azt hiszi, áááá ez is csak egy autó, meg tudom csinálni, aztán mégsem.


A kritikus pont a váltó. Ez egy sima fogaskerekes váltó. Van az autóban egy szivattyú, ami termeli az üzemi nyomást a rendszernek, ez a nyomás nyomja ki a kuplungot, egy elektronika vált. A kuplungot 30 ezer kilométerenként be kell állítani, egy új alapértéket kell adni neki. Ez szokott kimaradni, mivel senki nem tudja, hogy kell. Csak számítógéppel lehetséges, a megfelelő programmal. A rendszer utána tud menni egy darabig, de ha nincs beállítva, egy idő után szétégeti magát.


A fejekben lévő, az autóval kapcsolatos sötétségre jellemző, hogy amikor bementem a márkaszervizekbe próbaképpen kérdezni, miszerint kell-e a váltóját állítani, a sztenderd válasz a dehogyis volt. Innentől lehetett tudni, hogy csak alkatrészért jövök.


A másik dolog a szivattyú kinyírása. A szivattyú fölött van egy nyomástartó gömb, ami azért felel, hogy legyen mindig elég nyomás a rendszerben. Ennek a tönkremenetelét onnan lehet észrevenni, hogy reggel, az első indításnál nem tudunk azonnal indítani, hanem csak egy pár másodperc után indul a motor. Normál esetben a vezető ajtajának nyitására a szivattyú beindul, és mire indítózunk, már megvan a megfelelő nyomás.


Ahogy egyre rosszabb lesz a gömb állapota, úgy vesz igénybe több és több időt a reggeli indítás. A vége az, hogy a szivattyú állandóan megy, pedig nem az a dolga, és már így sem képes a rendszert a szükséges nyomáson tartani. Ekkor szokott az történni, hogy kidobja a sebességet, nem vált, a tulaj anyázik, hogy micsoda egy határ szar ez, pedig csak a a karbantartás maradt el.


A gömb ára, kapaszkodjanak meg, tízezer magyar királyi forint, legalábbis amikor nekem volt ilyen autóm, annyi volt. Hozzáértésen és tízezer forinton múlik, hogy tönkretesszük-e a szivattyúnkat, ami nem tízezer lesz. A gömb cseréje akár az utcán is elvégezhető.


A rendszerbe csak az erre való olajat szabad tölteni. Alig néhány ember ért hozzá, nekem a vwservice.hu-nál állítottak mindig a váltómat. Náluk mindig van hat-hét ilyen autó az udvaron. Jellemzően nagyon sok pénzt fizetnek a javításért, mert először mindenki elviszi a szerelőjéhez, az tekerget rajta valamit fogalmatlanul, utána még nem jó, de megy vele a gazda. Aztán, amikor már kuka minden, elkerül ide az autó, és az előző szerelők kókányolását akkor kell majd megfizetni.


Odafigyelést igényel, de ha ezt megkapja, akkor nem megy tönkre. Én is megfizettem a tanulópénzt egy kuplung formájában, az előző tulaj miatt, de olcsón megúsztam, utána problémamentesen ment másfél évig. A legkevesebb 2.7 liter volt 80-90-es tempóval, hosszú távon átlagban 3.2 litert tankoltam bele.


A típus híres a bólogatós váltójáról, de csak meg kell tanulni vezetni. Egy idő után rá fogunk érezni, hogy mikor akar váltani az autó, és egy finom gázelvétellel rásegíthetünk, így már simán vált, és elmarad a bólogatás. Vásárlás előtt mindenképpen mutassuk meg egy valóban hozzáértőnek, ezzel 3-400 ezret megspórolhatunk magunknak.

2015. márc. 8. 01:11
 7/10 A kérdező kommentje:
Itt a link a cikkhez: [link] Csak ódzkodom a 3L-től, mert Budapesten van szerviz, ahol hozzáértő szakemberek vannak és nem tudom, megéri-e 30 ezrenként felutazgatni...mondjuk a 3 literes fogyasztás nagyon csábító.
2015. márc. 8. 01:15
 8/10 anonim ***** válasza:

Vegyél 1.4 tdi-t az se fogyaszt sokat de nincs benne ez a problémás váltó! No meg egyéb más dolgok is vannak, pl ritka vacak a kerékcsapágya és csak aggyal együtt lehet cserélni, kasznielemek aluból vannak, nem mind, de sok, és ha törik akkor nem olcsó. Szervókormány hamar bedöglik már ha van, és vagyon javítani.

Megmondom őszintén egy 20-on sokéves japán autóra negyed annyit nem kell költeni,eszik hatot benzinből de nem is hagy cserben.Ha gázüzem van benne akkor annak meg annak 195 ft a literje.

2015. márc. 8. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Azóta egy 20 éves bakancs micra van, annyit eszik, mint egy öngyújtó és elmegy a világ végére is. 😊
2017. ápr. 6. 14:53
 10/10 anonim ***** válasza:
Akkor bódottá van, jó döntés volt :)
2017. ápr. 6. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!