Be lehet szerelni xenon szettet legálisan egy régebbi évjáratú autóba?
a yard mindenképp kötekedik
ha az adott típust régen gyártották xenonnal, akár szintező, meg a többi baromság nélkül, és te ugyan úgy beépíted a gyárit, akkor szabályos
"szintező,meg a többi baromság nélkül"
gondolom nem baj,hogy szintező meg fényszóró mosó nélkül nincs semmilyen gyári xenon,ugyanis ez a kettő kötelező tartozék hozzá!!!!!ha te egy olyan autóba építesz xenont,amibe nincs alapból,de van olyan gyári kivitel amiben igen,akkor csak úgy építheted be,ha mellé beszereled a szintezőt és a mosót is,és ezeknek működnie is KELL!!!!
@#4
Voltak régen olyan gyári xenonok (15+ éve), amikben nem volt mosó, vagy akár szintező sem, mégis megkapták a forgalmit. Ezekre gondolt a #3 válaszíró.
De ma is vannak olyan ledes fényszórók, amik mellett nincs mosó, pedig még jobban vakítanak, mint a xenon, mert a hülye jogszabály csak a xenon mellé írja elő. (De amúgy sincs értelme a mosónak, mert a habos víz foltosan szárad rá, ha meg vastagon saras volt előtte, nem vakít jobban, csak gyengébb lesz tőle. Nekem nincs mosóm, mégis tökéletesen tisztán tudom tartani a fényszóróimat, max megállok 100 km-enként, és letörlöm 2 kocka wc papírral, az többet ér, mint a mosó.)
A yard nem kötekszik, én lassan 2 éve járok xenonnal, projektoros halogén házban, mosó és szintező nélkül, olyan autóval, amiben nem volt gyárilag, mégse zavart soha senkit. Csak normálisan kell beállítani, meg ott, ahol bukkanós út van, vakíthat másokat, kézzel lentebb állítom. Városban is -2-es beállítással járok, mert nem kell messzire látni, országúton viszont elvilágít 300 méterre, ha kell (a jobb oldali magasabbra van állítva, mint a bal, így a szembejövőt ekkor sem zavarja).
A kérdésre: ha a bontott xenonos lámpatest kompatibilis a meglévő manuális magasságállítóddal (félek, hogy nem), akkor én szívbaj nélkül beszerelném.
2ev utan epp jo lenne ha a rendor elvenne a forgalmid.
Gyariban van szintezo, moso, es a foncsor is mas ez kiderul a benne levo betujelolesbol.
El nem veheti a forgalmit, max elküldhet műszakira. De kétlem, hogy odáig fajulna a dolog, ha nagyon pattog, 5 perc alatt kicserélem neki az izzót (aztán otthon vissza).
2 év múlva visszatérhetünk rá, fogadni mernék, hogy akkor is ugyanilyen konfiggal fogok járni. Amíg a sok gyökeret nem szedik ki a forgalomból, akik tükrös lámpába, metszett üveg mögé tesznek xenont, addig hozzám ne szóljanak. Kevésbé vakítok, mint a gyári xenonok 80%-a (szintező ide vagy oda, nézz bele egy Insigniába, 2 kilométerről felismerni, annyira szar).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!