Vontató jármű váltója tönkremehet attól, hogy nem volt mindig feszes a kötél?
Hát mi már 20 km-t is vontattunk egy 650 kg-os autót egy 1 tonnással. Én sem tartottam mindig feszesen a kötelet, és az égvilágon semmi baja a váltónak. Pedig nem mai darab a kocsi.
Azért, mert nem tud vontatni, ne téged hibáztasson...
Szerintem semmi köze a kettőnek egymáshoz.
Dehogy.
Az amúgy is elromlott volna, csak rád akarják verni a dolgot.
Főleg, ha teherautó, annak elvileg terhet kellene cipelni.
Az ilyen rántások meg nem a váltót tennék tönkre, hanem a felfüggesztést, meg ahova fel van kötve a kötél.
Én is adtam el egy olyan autót, ami vacak volt, vissza is hozták, csak nálam nem jött elő a hiba, mert elég nyugger módon vezetek, az illető meg használta rendeltetésszerűen.
1. Ha meglazul a vontatókötél az általában nem a vontatott jármű sofőrjének hibája, hanem a vontatóé. Tanuljon meg úgy váltani, hogy nem veszíti el a lendületet. Ez vontatás közben sokkal nehezebb, mint amúgy, de ezért a vontatmányt okolni nem igazán "fair" lépés. Az meg alap, hogy vontatás közben NEM FÉKEZÜNK nagyokat, hiszen egy vontatott járműben általában nem üzemel a fékrásegítő rendszer (hiszen nincs hidraulikus nyomás ha nem jár a motor), ezért ez nem csak hülyeség, de veszélyes is a ráfutás miatt.
2. Még ha meg is lazul egyszer-egyszer a kötél, 5 km-en teljességgel kizárt, hogy egy egészséges, jó állapotban lévő kuplung/váltó jelentős károsodást szenvedjen. Az a váltószerkezet már 100%, hogy így is a halálát járta. Ha rosszindulatú szeretnék lenni akkor azt mondanám, hogy a sofőr arra játszik, hogy majd te bűntudatból állod az amúgy is esedékes felújítási költségeinek egy részét...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!