1.6 16v astra g lenyomja az a3 1.9tdi 90ps audit?
"Kit érdekel a motor nyomatéka? A leadott teljesítmény határozza meg hogy az autó mennyire megy."
Ez nagyon nem így van.
Csak egy összehasonlítás:
Opel Astra H 1.6 benzin (Z16XEP), 5 ajtós, 105Le, 150Nm, Gyorsulás 0-100km/h: 14,1 sec
Opel Astra H 1.7 dízel (Z17DTH), 5 ajtós, 101Le (tehát még kevesebb is!!!), 240Nm, Gyorsulás 0-100km/h: 12,5 sec
A motor nyomatéka csak egy dolog, a kerekeken megjelenő nyomaték meg a másik, az utóbbi hajtja az autót ugyanis, nem közvetlenül a motor...
A kettő között van még az áttétel, na ott van a kutya elásva. Tök jó hogy 5 sebességes váltóval szerelt autókat hasonlítotok 6 sebességesekhez. Na mindegy.
12-es
Mindenre lehet valami hülye kifogást találni. Az autó szine nem számit?
"A motor nyomatéka csak egy dolog"
Most akkor dolog, vagy nem dolog?
"a kerekeken megjelenő nyomaték meg a másik, az utóbbi hajtja az autót ugyanis, nem közvetlenül a motor... "
Ennek ki állította az ellenkezőjét? Az én példáimban szerinted nem ugyanott mérték a kw-ot, nm-t?
"A kettő között van még az áttétel, na ott van a kutya elásva. Tök jó hogy 5 sebességes váltóval szerelt autókat hasonlítotok 6 sebességesekhez. Na mindegy."
Igen, a gyorsulás 100 tényezőtől függ. Én csak azt az állításodat cáfolom, hogy nem számít a nyomaték a gyorsulásnál.
Melyik autó 6 sebességes? A Volvók nem. A bmw esetében volt 6-os, de az 5 sebességes verziók között is volt különbség a dízel javára.
Szerintem ne erőltesd. :/
Tehát, ha jól értem, a példáimban szereplő autók dízel verzióiban rövidebb áttételű a váltó. Így van ez? Hisz nyomatékosabb az autó.
" Pl: egy csapágy 1000ford/perc mozgatásához kevesebb energia kell mint 10000ford/perc mozgatásához"
Ez így igaz. Csakhogy itt nincs ekkora különbség.
Akkor újra megkérdezem: 2 autó esetén, amiben minden egyéb körülmény, alkatrész azonos, kivéve a nyomaték, azonos lesz a gyorsulás?
Kedves Osynho!
Egy hozzászólásom elkerülte a figyelmed:
"
Azonos teljesítménynél tényleg jobban gyorsul a turbódízel a szívó benzinesnél, viszont itt a benzines azért némileg erősebb ( picit több, mint 10%-kal)."
Ha nem sejtenéd, hogy miért írtam, akkor segítek. Ha rákeresel már több kérdésnél több oldalnyi adatot meg irodalmat linkeltünk a témában. Ez egybevág azzal amit én írtam és azzal is, amit te. Mint idéztem saját magam azonos teljesítményű feltöltött dízel és szívó benzines esetén tényleg a dízel fog valamivel jobban gyorsulni. Ez tényleg összefüggésben van a magasabb nyomatékkal, vagyis azzal, hogy a motorok összes használható fordulatszám tartományában a dízel esetén magasabb hányadban érhető el magasabb nyomaték, amiből egyenesen követezik, hogy magasabb teljesítmény is.
Viszont a kérdésben szereplő autók nem azonos teljesítményűek, hanem a benzines teljesítménye ~12%-kal erősebb. Ennyi viszont már elég, hogy valamivel jobban menjen - mint ahogy a 100-as sprintet is jobban futja.
Viszont ha neked sikerült eltérni a kérdéstől, akkor hagy engedjem meg ezt magamnak is. Amíg azonos teljesítménynél a feltöltött dízel jobban megy valamivel, mint a szívó benzines, addig a feltöltött benzinesnél már nem. Ugyanabból az okból, amiért az előbb a dízel volt a nyerőbb. A feltöltött benzinesnél magasabb a maximális forgatónyomaték elérhető tartománya, azért magasabb a részteljesítmény is mint a dízel társánál és ez jobb gyorsulást is eredményez.
Egy korábbi témában ehhez is találsz majd linket a forráshoz, azonos teljesítményű TDI közel 20 másodpercet kap egy 0-200-as sprinten a TFSI-től.
Kedves John_McClane!
Nem kerülte el figyelmemet a hozzászólásod, nem arra reagáltam. :) Ezekre válaszoltam:
"Kit érdekel a motor nyomatéka? A leadott teljesítmény határozza meg hogy az autó mennyire megy."
"Csak a teljesítmény számít a nyomaték nem."
Tehát véleményük szerint TELJESEN mindegy a nyomaték mértéke, CSAK a kw számít.
Azért nem látom, hogy a hasonló le-t teljesítő turbós benzines motorok agyonvernék a dízeleket, igaz, csak 100-as sprintet néztem:
Audi 1,8TFSI 170le/8,3s vs 2.0TDI/163le/8.4
BMW 550i 449le/4.4 vs M550d 381le/ 4.7
BMW 535i 306le/5.8 vs BMW 530d 258le/5.8s vs BMW 535d 313hp/5.3s
Nyilván itt nagyon eltérőek az egyes autók, váltó, stb tekintetében.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!