Ha az autót sokáig (5-10 perc) járatjuk hidegen, tényleg felléphet az elégtelen kenés?
Igen.Egy ilyen 5-10 perces járatással annyit kopik a motor mintha mennél vele 80-100 km-t.Persze az olaj viszkozitásától is függ.
Az sem jó ha hidegen alacsony fordulatszámon tartsuk a motort. Pl.40-50km/h ötödikben.Ez persze motor függő is.
Nem kell várni semennyit, csak amíg el nem éri az üzemi hőfokot, ne tedd ki nagy terhelésnek.
De garantálom nem ilyenek miatt romlik el egy motor, rendszerint a hűtés miatt adja be a kulcsot idő előtt.
A tulaj nézegeti eleinte a hűtővizet, olajat, aztán biztos benne, hogy jó a kocsi, evvel nem lesz baj soha, aztán amikor már nem nézi, vagy ritkán, akkor tűnik el egyik pillanatról a másikra az összes hűtővíz.
1 percig járatod, utána ha elindultál, akkor 3000 fölé nem pörgeted, amíg a mutató be nem áll a szokásos maximumra. Utána még 5-10 percig ne forgasd a piros tartomány közelébe.
1500 rpm alatt se használd se hidegen, se melegen. Az olaj tökéletes kenéséhez kell egy minimális siklási sebesség, ami e fordulatszám felett kezdődik általában az autóknál. Ez alatt is van kenés, de nem tökéletes. Akkor ott van még a rezonancia, alacsony fordulaton terhelve "berágnak" a csapágyak. De alapjáraton nincs terhelve a motor, ezért az a kenés, ami akkor van, megfelelő.
Az olajszakértőktől lehet olvasni, hogy ha sokáig járatjuk alacsony fordulatszámon a motort, akkor ú.n. szupersavak keletkeznek, amelyek marják a fémet. Használat közben is keletkeznek szupersavak, de ha az autót használják, dolgoztatják, akkor a magasabb hőmérsékleten ezek a savak azonnal elégnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!