Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha az autót sokáig (5-10...

Ha az autót sokáig (5-10 perc) járatjuk hidegen, tényleg felléphet az elégtelen kenés?

Figyelt kérdés
2015. febr. 24. 19:17
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Igen.Egy ilyen 5-10 perces járatással annyit kopik a motor mintha mennél vele 80-100 km-t.Persze az olaj viszkozitásától is függ.

Az sem jó ha hidegen alacsony fordulatszámon tartsuk a motort. Pl.40-50km/h ötödikben.Ez persze motor függő is.

2015. febr. 24. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Tehát akkor a motor szempontjából mi a jó? Nyilván az sem jó, ha a beindítás pillanatában már indulunk is. Mennyit kell várni?
2015. febr. 24. 19:33
 3/12 anonim ***** válasza:
Az a jó ha elindulsz ,de nem húzatod.
2015. febr. 24. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

Nem kell várni semennyit, csak amíg el nem éri az üzemi hőfokot, ne tedd ki nagy terhelésnek.

De garantálom nem ilyenek miatt romlik el egy motor, rendszerint a hűtés miatt adja be a kulcsot idő előtt.

A tulaj nézegeti eleinte a hűtővizet, olajat, aztán biztos benne, hogy jó a kocsi, evvel nem lesz baj soha, aztán amikor már nem nézi, vagy ritkán, akkor tűnik el egyik pillanatról a másikra az összes hűtővíz.

2015. febr. 24. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 szántóvető ***** válasza:
nem léphet fel mert az olajnyomás alapjáraton is megvan.ha -20 alatt van a hőmérséklet és 10w-15w olajat használsz akkor elképzelhető hogy elégtelen lesz a kenés amíg nem melegszik az olaj,de ilyen hideg ritkán van.
2015. febr. 24. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 szántóvető ***** válasza:
"Egy ilyen 5-10 perces járatással annyit kopik a motor mintha mennél vele 80-100 km-t"-vagyis semennyit nem kopik,gondolom így értette a válaszoló.
2015. febr. 24. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
beindítás után vársz egy pár másodpercet (max fél percet kb.), hogy a blokk alján lévő karterből, ahol a motorolaj van, felnyomja a pumpa az olajozó furatokon keresztül egész a motor tetején lévő alkatrészekig is az olajat (szelepek, vezérműtengely(ek)). Utána indulhatsz is, csak finom gázadásokkal, és se nem túl alacsony, se nem túl magas fordulatszámokon járatva, tehát mondjuk úgy az alsó-közép tartományban. Hidegen az olaj "sűrűbb2, nem tud még úgy kenni. A túl alacsony fordulatszám se jó, mert a motor jobban rázkódik, plusz ahhoz hogy ugyanazt a gyorsulást produkáld alacsonyabb fordulatszám melett, ahhoz nagyobb gázt kell adni, hogy nagyobb nyomaték legyen ami kompenzálja a fordulatszám hiányát, mivel a teljesítmény lényegében e kettőnek szorzata. extrém alacsony fordulaton pedig az olajnyomás kisebb lehet mint amire a motornak szüksége van. Nem akarom ragozni, a túl alacsony, és a túl magas fordulatszám is károsaabb a motornak. Ha pedig óvatosan haladsz az autóval, némi terhelés alatt van a motor, így hamarabb is bemelegszik. Ha pedig hidegen hajtdos az autót, akkor extrém módon kophat a motor a hideg olaj elégtelen kenése miatt. Illetve vannak olyan motorok amelyeken a hengerfej pl. aluminiumból van, még a blokk vas öntvény. Ha hidegen hajtva van, akkor túl gyorsan melegszik, és a két rész eltérő hőtágulása miatt elrepedhet a hengerfej. el is játszották ezt egynéhány dízellel tipikusan pl. nem egy 525 TDS BMW halálát okozta ez. Persze ezeket jópárszor el kell játszani, hogy egy több 100 ezer km-es élettartam alatt kimutatható legyen az ezeből származó kárododás, de ha hosszú távon terveze egy autóval, akkor megéri ezekre odafigyelni szerintem...
2015. febr. 24. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
Tehát milyen fordulaton használjam a hideg motort, és hányasba, hogy a lehető legkevesebbet kopjon? 2000 ezres fordulat mondjuk? Gondolom amikor a hőmérséklet mutató elkezd felfelé menni, azzal arányban a fordulatot is lehet emelni.
2015. febr. 24. 20:53
 9/12 anonim ***** válasza:
Most mit törődsz ezzel ennyire szigorúan? Az első 5 percben max. nem húzatod annyira és kész. Ez csak egy használati tárgy.
2015. febr. 24. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

1 percig járatod, utána ha elindultál, akkor 3000 fölé nem pörgeted, amíg a mutató be nem áll a szokásos maximumra. Utána még 5-10 percig ne forgasd a piros tartomány közelébe.

1500 rpm alatt se használd se hidegen, se melegen. Az olaj tökéletes kenéséhez kell egy minimális siklási sebesség, ami e fordulatszám felett kezdődik általában az autóknál. Ez alatt is van kenés, de nem tökéletes. Akkor ott van még a rezonancia, alacsony fordulaton terhelve "berágnak" a csapágyak. De alapjáraton nincs terhelve a motor, ezért az a kenés, ami akkor van, megfelelő.


Az olajszakértőktől lehet olvasni, hogy ha sokáig járatjuk alacsony fordulatszámon a motort, akkor ú.n. szupersavak keletkeznek, amelyek marják a fémet. Használat közben is keletkeznek szupersavak, de ha az autót használják, dolgoztatják, akkor a magasabb hőmérsékleten ezek a savak azonnal elégnek.

2015. febr. 24. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!