Ha az autót sokáig (5-10 perc) járatjuk hidegen, tényleg felléphet az elégtelen kenés?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igen.Egy ilyen 5-10 perces járatással annyit kopik a motor mintha mennél vele 80-100 km-t.Persze az olaj viszkozitásától is függ.
Az sem jó ha hidegen alacsony fordulatszámon tartsuk a motort. Pl.40-50km/h ötödikben.Ez persze motor függő is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem kell várni semennyit, csak amíg el nem éri az üzemi hőfokot, ne tedd ki nagy terhelésnek.
De garantálom nem ilyenek miatt romlik el egy motor, rendszerint a hűtés miatt adja be a kulcsot idő előtt.
A tulaj nézegeti eleinte a hűtővizet, olajat, aztán biztos benne, hogy jó a kocsi, evvel nem lesz baj soha, aztán amikor már nem nézi, vagy ritkán, akkor tűnik el egyik pillanatról a másikra az összes hűtővíz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
1 percig járatod, utána ha elindultál, akkor 3000 fölé nem pörgeted, amíg a mutató be nem áll a szokásos maximumra. Utána még 5-10 percig ne forgasd a piros tartomány közelébe.
1500 rpm alatt se használd se hidegen, se melegen. Az olaj tökéletes kenéséhez kell egy minimális siklási sebesség, ami e fordulatszám felett kezdődik általában az autóknál. Ez alatt is van kenés, de nem tökéletes. Akkor ott van még a rezonancia, alacsony fordulaton terhelve "berágnak" a csapágyak. De alapjáraton nincs terhelve a motor, ezért az a kenés, ami akkor van, megfelelő.
Az olajszakértőktől lehet olvasni, hogy ha sokáig járatjuk alacsony fordulatszámon a motort, akkor ú.n. szupersavak keletkeznek, amelyek marják a fémet. Használat közben is keletkeznek szupersavak, de ha az autót használják, dolgoztatják, akkor a magasabb hőmérsékleten ezek a savak azonnal elégnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!