Alacsony fordulaton tényleg nem kap elég kenést a motor?
A cikkben ezen a képen egy kopott vezérműtengely látható.
Ezt a vezérműtengelyt rosszul hőkezelték, durva szemcsés lett az acél. Ezért ez kifogástalan kenés esetén is idő előtt tönkremegy. Az előírt felületi keménység szempontjából bizonyára átment a minőségellenőrzésen. De a szemcseméret sem mindegy. De azt csak roncsolásos anyagvizsgálattal lehet megállapítani. Tehát mintát vágni ki az alkatrészből, a szabvány által előírt módon lecsiszolni és mikroszkóp alatt vizsgálni. Persze ez a vizsgálat csak minden n-edik darabnál végezhető el, vagy szúrópróba szerűen, hisz utána az alkatrész használhatatlanná válik.
De ahogy írtam, keménységre, felületi minőségre és megmunkálási pontosságra bizonyára megfelelt, hisz beépítették. Meg az eladható darabszámra is.
A képen a vezérlőbütyök mellett látható a görgő is. Na úgy kellett volna hőkezelni a vezérműtengelyt is.
Autósmagazinban csak új autó bemutatót szabad elolvasni (de még azt sem nagyon, mert csak saját, szubjektív véleményt közöl a szerző). Ha nem így teszel, akkor merülnek fel az ilyen kérdések.
Az ilyen műszaki témának megvan a maga rendes szakirodalma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!