Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek ez nagy fenntartás...

Szerintetek ez nagy fenntartású autónak számít vagy kicsinek/átlagosnak?

Figyelt kérdés

Teljesítményadó /ez a súlyadó amúgy, ugye?/: évi 16.500


Kötelező biztosítás: tavalyelőtt 30 ezer, legutóbb 27 ezer volt.


Műszaki vizsga: 19.990 /nem márkaszerviz/


Olajcsere: 20 ezer /nem márkaszerviz/


Most ősszel volt első + hátsó fékbetétcsere + hátsó féktárcsacsere, mindez összesen kb. 46 ezerért. Az olajcserekor csináltattam, így volt azzal együtt 66 ezer. /Ebből következőleg szintén nem márkaszerviz. :)/


Fogyasztás: csak városban kb. 8 liter. Bár ezt továbbra sem tudom eldönteni. Ez a 8 liter úgy jött ki, hogy csurig tankoltam, mentem 100 km-t, rátankoltam és 8 liter ment rá. Viszont hetekkel később bő 200 km megtétele után szintén rátankoltam és akkor mintha 11 litert számoltam volna... Szóval ezt még ki kell kísérleteznem, mert fogalmam sincs, de úgy nagyjából 8-10 liter körül lehet. Csak városban!



A kocsi: Toyota Corolla Wagon 1.4 VVTI, 2006-os.


Nekem amúgy nem nagyon van bajom a fenntartással, én nem vélem gázosnak, de kíváncsi vagyok a véleményetekre.



Lenne még 2 kérdésem /légyszi, írjatok ezekre is/:


1. A műszaki vizsga az nagyjából szabványár lehet? Csak mert én úgy tudom, hogy ezek általában nagyon 15 és 20 ezer körül mozognak. Tehát ugyanannyiba kerül levizsgáztatni egy Trabantot és egy Ferrarit is? Bocsi, ha kicsit buta a kérdés, de ezzel még most sem vagyok tisztában?


2. Olajcsere szintén megúszható akármilyen autónál /Trabant <-> Ferrari/ kb. 20 ezerből? Mert egy flakon márkás motorolaj 7-8-9-10 ezerbe kerül ugye. Hacsak nem kell a Ferrariba valami "szuperolaj". :) /De nem feltétlen Ferrari, vehetünk akár egy Audi A8-at is./

Ilyenkor szűrőket szokás még cserélni, de nem hiszem, hogy egy pollen-, lég- és olajszűrő egy luxuskocsinál is akkora tétel lenne, bár ki tudja.


3. Ti autóvásárlásnál mire figyeltek elsősorban? Azon kívül, hogy tetsszen az autó és belsőleg is rendben legyen. Olcsó legyen a kötelező, a szervizelése, a fogyasztása, stb.?

/Nem mintha új kocsit akarnék venni, csak érdeklődöm./



Köszi előre minden választ!!!!!!!! :)


2015. febr. 18. 12:52
 1/8 anonim ***** válasza:

Én még újonc autótulaj vagyok úgyhogy nem sokat tudok erről írni de szerintem amiket írtál az nem volt drága. Az én autómban a hátsófék betét csere volt 12 munkadíjjal együtt és ez kisebb autó mint a tiéd.

Szerintem nem fizettél ki olyan nagy összegeket az autód után. A fogyasztást sokallom de igazából én falun lakom és itt nem megyek vele csak be a városba, de városon belül se furikázok sokat ezért nem jön ki 8 literre, bár a gyári értékek szerint meg lehet csinálni ha csak városban megyek. Most 6-6,5 körül fogyaszt.

Olajcsere hamarosan lesz, és 20-30 ezer körüli összegre számítok.

A műszaki vizsgán van valami besorolás ami nem az autó évjáratától vagy értékétől függ. Személygépkocsira más az összeg mint motorra vagy teherautóra, de 4x4-es autóért is más összeget kell fizetni.


Olajcseréről se tudok sokat de biztos hogy más viszkozitású kell a különböző autókhoz és a mennyiség sem egyforma, na meg a csereperiódus se.


Én autóvásárlásnál az néztem hogy alacsony fogyasztású legyen és benzines. A szervizelése se legyen drága és népszerű típust vettem úgyhogy az alkatrész utánpótlással sincs gond. Az autó márkája annyira nem számít, de azért ne Suzuki mag Dacia legyen de évente pár ezer km-re megfelel nekem egy olcsóbb autó is.

2015. febr. 18. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Köszi a választ! Én másfél éve vagyok autótulajdonos /az elhunyt édesapám után örököltem meg, szóval nem én vettem/, így olyan nagy tudásom még nekem sincs ezzel kapcsolatban.

Azt tudom, hogy én miket fizetek a sajátomra, de hogy ez a műszaki vizsgás és olajcserés dolog hogy van, arról fogalmam sincs. A műszaki vizsgánál a besorolás ha nem az autó értékétől-életkorától függ, akkor ezek szerint ugyanannyiba kerül levizsgáztatni mondjuk egy zsír új luxuskategóriás BMW-t, mint mondjuk egy 10-15 éves fapados mezei Opel Corsát? :) Várok még válaszokat erről tapasztaltabbaktól is.


Amúgy neked milyen autód van? Adó, kötelező, műszaki vizsga neked mennyibe kerültek?


/Pont ezt is akartam kérni egyébként, hogy írjátok le, nektek milyen kiadásaitok vannak a kocsitokra./

2015. febr. 18. 14:40
 3/8 anonim ***** válasza:

A műszaki vizsgadíj az szabott áron megy. Asszem két köbcenti kategória van, de azon belül mindenhol ugyanannyi a vizsgadíj, csak sok helyen rádobnak valami kamu átnézést vagy ilyesmit, így ettől az ártól felfelé el szoktak térni pár ezret. Ha az NKHhoz viszet, akkor adott köbcenti kategórián belül ( asszem 1800alatti és feletti van ) azonos lesz a vizsgadíj.


Az olajcsere 20 000-ért márkaszervizben nem volt vészes, főleg ha cseréltek levegő és pollenszűrőt is. Viszont az olajcsere az már autónként változik. Az 1.4-es Corollába picit több, mint feleannyi olaj kell,mint az én 2,8-as benzinesembe, önmagában már emiatt sem lehet ugyanannyi. Néhány nagy teljesítményű autó vagy olyan amiben átlagostól eltérő megoldások vannak esetleg ultra long csereperiódussal rendelkezik, azokba az olaj is drágább. Szinte mindenki 10W40-et borít az átlag autókba, az enyém 0W30 és 5W30-as olajat szokott kapni, ez már árban másfélszerese literenként. ( a két ütemű trabantban meg nem kell olajat cserélni :P )


A pollenszűrőben elég nagy szórás van. Egy sima kisebb méretű papírszűrőt be lehet mákolni 1500 alatt is akár, míg egy komolyabb verdába szánt márkás aktív szenes pollenszűrőért elkérnek egy 20-ast ( a sajátomba 6000 körül szoktam venni az aktív szenes pollenszűrőt). A légszűrő az annál drágább, minél nagyobb motorba kell. Az olajszűrő az változó. Nekem 1000Ft körül szokott lenni a 2.8-asba :D

2015. febr. 19. 03:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Köszi a választ! Az olajcserét amúgy NEM márkaszervizben csináltattam. :) Félreolvastad. :)
2015. febr. 19. 16:13
 5/8 A kérdező kommentje:
Amióta az enyém a kocsi, én használom, azóta márkaszervizt még csak kívülről se látott. :D És nem is fog szerintem...
2015. febr. 19. 16:14
 6/8 anonim ***** válasza:
Csak átfutottam. Nem tudom mennyi olaj kell bele illetve mennyi a szűrő, de ha normális olajat borítottak bele akkor szűrővel együtt anyagárban mondjuk 12-13 000..+ a munkadíj, majdnem ott van az :)
2015. febr. 19. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
A munkalapon, amit adtak a szervizben, tételesen rajta vannak az olajcsere árai is. Amúgy 4 vagy 5 literes flakonból az egészet belenyomatták /Valvoline 5W-40/. Szerintem az lehet 10 ezer körül, a szűrők /pollen, lég és olaj/ darabja talán 2 ezer körül. Így 10 ezer + 2 ezer + 2 ezer+ 2 ezer + talán 4 ezer lehetett a munkadíj. Ez így 20 ezer, ami reálisnak tűnhet. Bár a papíron pontosan rajta van, de kb. ekörül lehettek az árak.
2015. febr. 21. 20:05
 8/8 anonim ***** válasza:
Össz szűrőcserével munkadíjjal teljesen korrekt áron csinálták.
2015. febr. 21. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!