Mercedeseknél számít a sok km, vagy ők a km "zabálók"?
Actros és Travego esetében nem sok a 280 000 Km.
Vagy konkrétan mire gondoltál?
Ez nagyban függ a használat módjától - bár itt, Magyarországon sokan még mindig vallásosan hisznek abban, hogy a futásteljesítmény mindig fixen egyet jelent az elhasználtsággal.
Az öthengeres szívó- és turbódízel motorok például kibírnak 260-280 ezer kilométert. Csak nem úgy, ahogy az itthoni "zőccséges" dízel Merciket hajtják. Isten tudja, honnan szerzett dugattyú (csoda, ha az öt egyforma), a porlasztócsúcsokat utoljára Stuttgartban állították be (az egyik csöpög, a másik nyitási nyomását alig bírja leküzdeni a kopott adagoló, a harmadik sugárban spriccel), a tankban bizonytalan színű és összetételű lé lötyög (fáradtolaj, használt napraforgóolaj, híg trágyalé és egyebek keveréke, nyomokban gázolajat is tartalmaz), a termosztátot évekkel ezelőtt kibelezte valaki, mert nem működött, a hűtőrendszerben vastagon állnak a vegyes lerakódások - na, így jellemzően nem szokott fitt lenni a stuttgarti öthengeres. Lehet, hogy eléri a bűvös 250 ezret a számláló (és ekkor mutat harmadszorra 120 ezret, de ez még legalább működik, ellenben a vízhőmérővel), de a motor már csak lógó béllel, kormolva vonszolja a karosszériát, ami bizonytalanul billeg a soha nem cserélt szilenteken és évek óta törött rugókon, ablakvonal alatt szinte csak alvázvédőből és kittből áll és pár ezer-tízezer kilométeren belül biztos a teljes halál. Ellenben megfelelő karbantartással a régi, egyszerűbb konstrukciók ekkora futásteljesítménnyel is jól használható autók maradnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!