Igaz hogy a 260-as Ikarusokba Rába Steiger motor van?
Ebben a formában nem igaz.
Mindkét járműben ugyanaz a Rába D2156-os blokk van, de a 260-asokban a 192 és 220 lovasok voltak, míg a Rába Steigerben a 250-esekkel indultak, ha jól emlékszem.
Igen, a motorok ennyire csereszabatosak. Annyi különbség tényleg van, hogy a buszokba a hely szűke miatt fekvőmotort építettek, ami némileg eltér az álló motortól.
Tényleg különböztek. A gyengébb 192 lovas D2156-ok szívódízelek voltak, az erősebb 220 és 250 lovasok már turbófeltöltős dízelek voltak.
A Rábák a 245,250 és 275 lovas D2156-okat kapták, később volt 250,280 320 lovas D10-es motorral szerelték őket meg volt valami Cummins motoros is változat is.
"A 250-essel egy időben került kifejlesztésre egy 360 lóerős változat is az IKR megrendelésére melyet Cummins NTA 855 C-310 típusú 14,01 literes diesel motorral és módosított Dana Spicer SST-1010 2A/2 sebességváltóval szereltek. A plusz kényelmi berendezésekkel kiegészített, a klasszikus Rába Steiger-től 692 mm-el hosszabb Rába Steiger 360-asból 1980. novemberében egy 15 darabos széria készült melyet az Gabonatermesztési Fejlesztési Programban résztvevő kiemelt IKR gazdaságok vásároltak meg."
Forrás:
Ezt nem is tudtam, hogy a 360as az Cummins-al szerelt volt. Az átépített amit én írtam: [link]
Ebbe Cummins QSL 300 van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!