Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzines autó motorjának...

Benzines autó motorjának kiégetése? Hogyan?

Figyelt kérdés
85000 km van már benne. De nincs neki nyomva. Szüleim sosem forgatják meg egy kicsit, aztán szerintem már el van lustulva valamennyire. Lehet kicsit kormos is. Ha üresben üzemmekegen leszabályoztatom az már használhat neki? Vagy sebességben kéne egyesbe kettesbe meghúzatni? Ki hogy csinálja?
2015. febr. 14. 08:56
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
A kulcs a hosszú táv. Az lószart se ér, ha szabályzásig elnyomod neki üresben. Kell vele menni egy 20-30 km-es távot, mondjuk 3.-ban. Mivel sajnos titok az autó mivolta, ezért motorméret is titok, így a körülbelüli áttételeket se tudom megsaccolni. Nem kell száguldozni, csak menni kell vele, mondjuk mindig ilyen 4-5 ezres fordulat között.
2015. febr. 14. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:

Maximális fordulat ~ 80%-án tudsz vele menni egy 15 percet, annak elégnek kell lennie. Mivel nem ismerjük az autót ez tippre autópálya tempót jelent kb. 3. fokozatban.


Viszont tönkretenni nem kell azért az autót, ha már mindenképp ezt szeretnéd játszani akkor:

- Vegyél friss olajat és szűrőt, cseréld le

- Üzemmeleg motorral menj fel egy autópályára, ott max. 15-20 perc terhelt üzem, több nem kell

- Cserélj ismét olajat (opcionális, de ajánlott).

2015. febr. 14. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%
Nem kell extra terheléssel "kiégetni", mert azt se köszöni meg a motor. Ha állandó városi tötymörgésre van használva az autó, akkor az olaj is feldúsul benzinnel, meg kondenzvízzel. Ha ilyenkor jól elkenjük a motor száját, tiltásig forgatással, meg 4-5 ezres fordulaton harmadikban, akkor a csapágyak (főtengely, hajtókar) kapnak jó nagy pofont. Ha az égéstérben jelentős a kokszlerakódás az biztos hogy a kiégetés során fel fog izzani ez pedig detonációs égéssel fog járni ami megintcsak a csapágyakat terheli feleslegesen. A jelszó a fokozatosság. Ha "ellustult" motort kellene kondiba hoznom, akkor egy olajcserével kezdeném, majd elmennék az autóval hosszabb útra (autópálya, 3000 Ft) és teljesen épelméjű módon hajtanám az autót 110-130 km/h-s sebességgel (legfelső fokozatban), 100-200km-ig. Ami ez idő alatt nem tisztul ki az nem is fog, ahhoz meg kellene bontani a motort. Na de nem mindig van idő meg pénz ilyen kúrákra. Ha az autót "lagymatag" módon vezetjük akkor cseréljünk gyakran olajat, még az 5-6000km-es periódus is indokolt lehet.
2015. febr. 14. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
45%
A kiégetés módszerével egyetértek, de ezekkel a gyakori olajcserékkel egyáltalán nem. A friss olajnak van egy ún. "bekopási ideje", amíg fokozottan terhelődik a motor - ez lehet 1-2000 km is. Ha ilyen gyakori csereperiódusokat alkalmaz az ember, akkor értelemszerűen ezek a "bekopási idők" is egyre többször jönnek elő és többet lehet vele ártani, mint amennyit használna. Két véglet van: amit a gyártó megad szervízintervallumot, ami ma már simán lehet 20-30.000 kilométer is. Sokak szerint ezek csak mesebeli számok, de igazából egy jól karbantartott motorral simán hozhatóak ezek az értékek normális vezetési stílusban. Persze ha nagyon koszolódik az olaj akkor nyílván nem szabad hagyni, hogy eddig fusson, de egy korszerű motorban 9-10.000 km előtt csak nagyon indokolt esetben kell olajat cserélni.
2015. febr. 14. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
67%
4-es,mi ez a mese az olaj bekopásról?A 20-30 ezer km-es olajcsere periódus,pedig valóban mesebeli számok.Vagy hát éppen lehet így is csinálni csak ne lepődj meg ha 100ezer km-nél kuka a motor...
2015. febr. 14. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
78%

WTF? Ugyan miért kéne egy olajnak "bekopnia"???? És mégis hogy? Ez olyan, mint a hidrogéngenerátor?


Az olajnak nem kell bekopni, a friss olaj ken a legjobban, a használattal arányosan egyre kevésbé ken.

2015. febr. 14. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
71%
Honnan vetted ezt az olajbekopási időt? Tudsz valami linket?
2015. febr. 14. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
2015. febr. 14. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
67%
Oké, kiemelnéd nekem a cikkből, hogy hol ír olyat, hogy az olaj jobban ken 1000 km után, mint amikor friss?
2015. febr. 14. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

A Mobil1-féle tesztből:


"Engine wear actually decreases as oil ages. This has also been substantiated in testing conducted by Ford Motor Co. and ConocoPhillips, and reported in SAE Technical Paper 2003-01-3119. What this means is that compulsive oil changers are actually causing more engine wear than the people who let their engine's oil get some age on it."


A Ford kutatásából pedig legyen csak ennyi:

[link]

2015. febr. 14. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!