Egy amatőr drift lada vagy bmw megépitése kb. mennyi pénzt igényel?
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__657..
na mi van,már nem a ladáddal akarsz versenyezni,hanem bmw-vel?Az a baj,hogy te vagy annyira amatőr az egészhez,hogy jobb lenne már ha nem erőltetnéd ezt tovább!!!
Szerintem először határozd meg a pontos célt. Amatőr, rendszám nélküli drift autó legyen?
Ezért most sokan megköveznek, de a Lada felejtős. Tudom szép, meg jó, meg ott a zsugor motor, de a komolyabb íveken csúnyán elvérzik és emellett drága is. Egy normális épített 150-170 lovas Lada motor árából veszel 4db bontott 300 ló körüli V8-as BMW blokkot :D
Én inkább BMW-t javaslok. Alkalmasabb is a feladatra és vannak a gyártónak saját megoldásai, amit komolyabb gond nélkül be lehet építeni a kocsiba.
Kell egy bódé, pl egy fillérekért beszerezhető külföldi papíros 316 coupe. A lényeg, nagyjából egyben legyen a kasztni :D
Bélés kidobál, motor, váltó, elad. Első körben kasztni alját, fődarabokat kilakatoltatod és rakatsz bele egy bukócsövet. Az sem baj, ha homológ cső kerül bele, ha később belekóstolnál a pro driftbe vagy gymkhana-ba akkor jól jön.
Kezdetben beledobsz egy 6 hengeres 2,5-2,8-as motort, váltóval, kardánnal. Ennek a vételára - mivel nem kell papír meg papírozás meglesz 200 000 alatt. Viszont beépítés előtt célszerű rendbe szedni. Vezérlés, gyertyák,kábelek,szimmeringek stb stb. A kuplungot én felkevlároztatnám, ha sokat rugod, akkor a sima az hamar kifekszik, de egyik ismerősömnél a szinterkuplung sem volt hosszú életű.
Ha a motor egyben van, akkor berak, szükség lesz hozzá egy nagyobb hűtőre, a viszkós venti messzire eldob helyette kettő külön kapcsolható elektromos beépít.
A hardyk legyenek jók, eleinte megteszi egy normálisabb sperrdifi is, de legyen tartalékba vagy kettő. Ennek darabja 50 000-től indul - a kisházasnak.
Szükséged lesz egy hidros fékszelepre, némi főkcsőbuherálásra,tárcsás hátsó fékre, meg két rendes ülésre és 4 pontos övekre.
Ha ügyes vagy, van szerszámod, műhelyed, akkor ez így talán megáll egy milla alatt és akkor van egy részben kikönnyített ( még nincsenek a fém elemek helyett üvegsálas dolgok és hasonlók, csak a bélés van kihányva) 190 ló körüli amatőr driftautód. Ha nem vagy ügyes, nincs műhelyed, akkor picit többe fog kerülni, úgy a duplájába.
Ezzel már el tudsz indulni amatőr versenyeken, kezdetnek elég. Később ha már kinőtted ezt, akkor lehet keresni 4 literes V8-as blokkot, a régi helyére átépít, ott már ki kell mókolni a kettős tömegű lendkereket stb.. Viszont ekkora már szükséged lesz valami komolyabb difire is, ugyanis így havonta fogsz szétrúgni egy gyári sperr-t. Gyártanak rendelésre erősebb anyagból sperrhez belső részt, ami már a profi versenykörülményeket is bírja, igaz ez már 6 jegyű lesz.
Igazából, ha szerencsés helyzetben vagy , akkor is szükséged lesz egy 1,5-2 millára, míg az első autót összedobod.
Megerősíteni nem, gondolom ha amatőr autót akarsz, akkor nem az utcán akarod csapatni, a pályán meg nincs padka. :D
Ültetni és keményíteni viszont kell, de ez a fentiekhez képest nem nagy költség. Majd a későbbiekben, ha már jól megy a dolog, akkor az első futóművet át kell alakítani, mivel a drifthez nagyobb kormány állásszög szükséges. De ezzel az elején még nem kell foglalkozni. :D
4 ültetőrugó, 4 gátló az a korábbiakhoz képest nem nagy tétel. Első-hátsó toronymerevítőre viszont szükség lesz,de az is zsebpénz, a projecthez képest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!