Opel Meriva Cosmo 1,7 CDTI ( 2007 ) indítási probléma? Jelenség: pár km. rövid, szakaszos közlekedés esetén ( bevásárlás, boltról-boltra ) előfordul, hogy nem indul a harmadik, negyedik megállás után.
A sikertelen indításkor nem érzékelhető az önindítónál fordulatszám probléma.
Még egy jelenség volt megfigyelhető:
Mikor nem indult, többször is, kis idő elteltével ismét próbálkoztam.Idővel már érezhető volt, hogy a motor be akarna ugrani(egy-két henger kezdett "segíteni"),de nem indult.Végül ez az ominózus kb. két óra után, még a "meggyötört" akkuval is simán elindult.
Ezt eddig háromszor csinálta, bár első alkalommal el tudtam indulni, önerőből.Lejtős utcában , kicsit az árokban parkolva (enyhén dőlt kocsi) produkálta ezt a hibát.( a tank szinte tele!)Mivel vidéken voltam, távol épkézláb segítségtől, meggurítva a kocsit, kettesben, önindítóval rásegítve végül beugrott.
A következő alkalommal bevásárló központ parkolóban már erre nem volt lehetőségem.Maradt a vontatás..., majd az otthoni tanakodás, hogy hova vigyük.Mire ez lezajlott és kötélre vettük a kocsit, csak megpróbáltam beindítani és sikerült.Így aztán önerőből mentem a szerelőhöz, akinek műszerezettség híján az üzemanyagszűrő csere volt az első tippje.
Kicserélte (ráfért), de mint később kiderült, nem ez volt a megoldás.
Rákövetkező esetben (szintén bevásárló központ parkoló)már kivártam (szombat lévén...) az ominózus két órát (persze közben néha próbálkoztam az indítással: egy cigi, még egy, na újra...)és beindult.
----------------
Ezután vittem olyan szerelőhöz, aki meg tudta nézni a hibakódokat, de nem talált.Azt mondta, hogy csak a hiba jelentkezésekor tudná talán behatárolni...( Azt nem javasolta, hogy hívjam amikor megint lerobbanok...)
----------------
Gondolom, márkaszerviz, de...(sok rosszat hall az ember, szakértelem hiány miatti feleslegesen cseréltetett alkatrészek és az áruk!)
2015.02.09.Hétfö:
Épp ma vittem el Opel márkaszervízbe, de előszörre nem tudtak rendes diagnosztikát csinálni, mert gyenge az akku... ( igaz lehet, mert 3,5 évesen vettem - 62 e km volt benne (?) - nálam lassan öt éve van, tehát jogos az akksi csere. Megtörtént, de ekkor sem mutatott a diagnosztika problémát.
Azt el tudom képzelni, hogy a gyengélkedő akksi, rövid távok ( nincs kellő visszatöltés) és indítások esetén megzavarja az elektronikát...Aztán a "megpihent" akku már működötette az elektronikát.
Majd az idő megmutatja vagy végre lesz maradandó hibaüzenet.
2015.02.10.Kedd:
Új tapasztalat:
Ma az új akksival megpróbáltam azokat az üzemi körülményeket reprodukálni, amikor előjött az indítási probléma.
Bevásárló körút, kb. 8 Km, hat megállás-elindulás. Semmi probléma...
Nem akarom elkiabálni, de az akksi csere lehet a gyógyszer.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!