Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbóbenzines autó, mikre...

Turbóbenzines autó, mikre figyeljek?

Figyelt kérdés

Skoda Octavia kombi, 2013-as 1.4 TSI, 6 gangos kézi váltóval. Első autóm lesz hamarosan.


Mikre figyeljek egy ilyen autónál?


Pályázás, azaz autópálya tempó után ezt is vissza kell hűteni alapjáraton, és hidegindítás után járatni kell 1-2 percig alapjáraton, mint a turbódízeleknél?


Kb. mennyi idő amíg bemelegszik indítás után?


Rövid távokat (pár km) hogy bírja tartósan?


Amit mondtak: olajcsere a gyári km-ciklus közelébe se érjen, és csak minőségi olajat.


Egyéb dolgok, amikre figyeljek és/vagy hasznos tudnom?:D


Köszönöm mindenkinek!



2015. febr. 3. 21:43
1 2 3
 1/27 anonim ***** válasza:
24%

"Pályázás, azaz autópálya tempó után ezt is vissza kell hűteni alapjáraton, és hidegindítás után járatni kell 1-2 percig alapjáraton, mint a turbódízeleknél? "


Ezt sem kell, es a turbodizeleket sem kell. 20 evvel ezelotti turbos benzineseknel esetleg volt ertelme, a maiaknal semmi, dizeleknel meg abszolut semmi ertelme a hutogetesnek.

2015. febr. 3. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 anonim ***** válasza:

"Rövid távokat (pár km) hogy bírja tartósan? "


Kokszosodni fognak a szivoszelepek, ha igy hasznalod.

2015. febr. 3. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/27 anonim ***** válasza:
100%

2 dolog van:

-10.000 km-ként cseréld az olajat, és ne sajnáld megvenni vele drága olajat, mert meghálálja.

-úgy fogod érezni, hogy 2000 fölé kár forgatni, mivel nagyon nyomatékos a motor, de ne tedd ezt, használd nyugodtan 3000-res fordulaton is, gyorsitáskor mégjobban kihúzathatod, persze csak meleg motorral. Ja és még a fogyasztásod sem lesz sokkal több, ha nem padlóházzal jársz.

Ha ezt a kettőt betartod, örök élet és egy nap ez a motor, csak az összes tulaj úgy ba**a szét újonnan, hogy 30.000-ként cserél olajat, meg 2000 fölé soha nem pörgetik, mert minek...

2015. febr. 3. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/27 anonim ***** válasza:
100%
az 1-es hülyeséget ír!minden turbós autót érdemes nagyobb meghajtás(amikor tényleg tiprod neki,ez nem egyenlő a pályázással)ugyanis az olaj a turbó ilyenkor nagyon felmelegszik,és ha ebben az állapotban fogod és leállítod a motort a turbó kis olajozó csatornáiban ugye megáll az olaj(mert nem jár a motor,tehát nem jár az olajszivattyú ami forgatná az olajat)és a nagy hő miatt megég,és összekokszolódik,lecsökkentve ezzel a csatornák keresztmetszetét,rosszabb esetben el is tömíti azt!az oké hogy a 80-as évek óta fejlődött a technika meg az olajok meg minden,de ez turbós autónál még mindig alapszabály,hogy ölés után visszahűtjük!
2015. febr. 3. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/27 anonim ***** válasza:
91%
1-es hülyeséget beszél, a modern autókban igaz, hogy van elektromos vízpumpa, ami keringeti a vizet a turbó körül ha forrón állítod le, de ettől még az olaj megreked a forró turbóban és beleég a csapágyba, amitől meg fog dögleni...
2015. febr. 3. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/27 anonim ***** válasza:
100%
1-es te gyökér. Szerinted az új autókat hidegen is lehet tiporni? Végülis egy darabig lehet. Meg egy sokszor lehet túlhevülten leállítgatni. Oszt egyszer csak elromlik, elég hamar....
2015. febr. 4. 04:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/27 anonim ***** válasza:
46%

"s a nagy hő miatt megég,és összekokszolódik,"


Ezert van kabe 15 eve az OSSZES benzines turboban elektromos keringetoszivattyu ami a vizet forgatja a csapagyhazban. Teljesen felesleges jaratni egy helyben.


A dizelek meg soha nem is melegszenek fel annyira hogy ez lenyeges legyen, egy-ket nagy teljesitmenyu peldany kivetelevel, de azokban is van elektromos keringetes.

2015. febr. 4. 06:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/27 anonim ***** válasza:
28%

" de ettől még az olaj megreked a forró turbóban és beleég a csapágyba"


Eg a fenet. Azert van benne vizhutes.


Tudom en hogy a haveroktol ezt hallottatok a kocsmaban, meg a dilettans ujsagirok meg a 30 evvel lemaradt autoszerelok ezt irjak, meselik, tanacsoljak, de akkor is egy baromsag.

2015. febr. 4. 06:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/27 anonim ***** válasza:
27%

"Szerinted az új autókat hidegen is lehet tiporni? "


Irtam en ilyet? Csak azt irtam hogy baromsag az is hogy 1-2 percig egy helyben jaratod inditas utan. Felesleges kornyezetszennyezes, a motornak meg nem teszel vele jot.


Inditsd el, varj nehany masodpercig amig beall a kenes, es azonnal lehet indulni, kis-kozepes fordulaton, alacsony terhelesen. A motor hamarabb melegszik igy, es ettol semmi baja nem lesz.

2015. febr. 4. 06:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/27 anonim ***** válasza:
A parázs vita ellenére, nem kell különösebben melegíteni és hűteni. Értelemszerűen ne taposd amíg nem melegszik be. És 130as tempó után mire beérsz a városba nyugodtan leállíthatod, nem lesz baja.
2015. febr. 4. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!