Mikor érdemes leszigetelni egy személyautó akkumulátorát?
Nemrég indítottam volna egy 1 éves aksival az autóm és nem akart most a +1 fokban indulni, bebikázva indult, tudtommal nem szívhatta le semmi sem, mert olyan az autó elektronikája is, hogy még, ha direkt is rajtahagyok valamit, leveszi, (a helyzetjelzőt is ki kell kapcsolni teljesen, majd vissza, hogy ha bekapcsolva szeretném hagyni)
Namost, tudom azt, hogy az akkumulátort nem a hideg öli meg, hanem a meleg, csak a probléma télen a hidegben jelentkezik. Egy egy éves aksinál szerintem ez nem nagyon lehet probléma..
Segít-e egyáltalán a szigetelés? Télen ugyanis, ha megy az autó, így a melegtől is elszigeteljük ami a motortérben van, így tudtommal fel sem melegszik annyira, hogy legközelebb ne legyen gond a hidegindítással, vagy az akksi működés közben is melegszik gondolom és lehet, hogy azt a hőt akarjuk leszigetelni igaz?
Nyáron érdemes-e a szigetelést rajta hagyni az akksin?
Van profi szigetelőanyagom, aerogélem, meg radiátor mögé rakható alukasírozott hőtükröm. (az ára nem számít, mert építkezésnél megmaradt felesleg) Az aerogél a világ legjobb szigetelő anyaga, esetleg ezzel, ha körbeszigetelem, jobban járok mintha vennék külön nikecellt, vagy akksi védő burkolatot?
Még 1 kérdés. (Tudom sok már. :) ) Úgy tudom, hogy indítás szempontjából már akár 1 volt feszültségkülönbség is kevés lehet, hogy beindítsa a motort. Hány voltnak kell ennek lennie, hogy beinduljon 12-14?
Esetleg, érdemes lenne venni külön egy feszültségmérő berendezést, hogy ha látom, hogy kevesebbet mutat mint amennyi kell, akkor ne is próbálkozzak az indításával, mert csak mégjobban leszívja az akksit, hanem bikázzuk be inkább?
jól feltöltött aku 12,7 vagy akár 12,8Voltot mutat
szigetelni nem szükséges,nálad nem a meleg és hideg a gond mert rajtad kívül sok 100 000embernél működik az aku tökéletesen bármiféle szigetelés nélkül.
te vagy kifogtál egy rossz akut ami ilyen gyorsan meg adja magát vagy nincs rendesen töltésed.
esetleg túl kicsi az aksi,lehet nagyobbra kéne cserélned,erősebb indító áramúra.
attól függ van e hozzá felszerelése pl terhelő villa,elektronikus tesztelő,savsűrűség mérő
ha csak egy multimétert dob rá és megnézi a feszültséget az önmagában kevés mert a feszültség lehet jó értéken akkor is mikor az aku nem képes elég áramerősségre.
te úgy tesztelheted hogy feltöltöd maxra aztán vársz pár órát még be áll a feszültség aztán gyújtást ráadod és 3percig világítasz a tompítottal,utána meg méred hogy mennyire bírta tartani a feszültséget.
multival ki kell mérni hogy nem szívja e valami,ha nem akkor át kell nézni a csatlakozásokat hogy nem túl oxidáltak e vagy valami,lehet egy kábel csere sem árt mert gyárilag csak préselik a sarut a kábelre de forrasztani nem forrasztják és a szálak úgy még tudnak oxidálódni./aku negatívját sem elfelejteni/
generátor töltéstét lakatfogóval kéne mérni,nem csak feszültséget hanem áram erőssége is hogy tényleg tölte.
nem tudom persze mivel nézte neked.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!