nem szamoljak, merik. A motor teljesitmenye a fotengelyen leadott maximalis teljesitmeny. Hogy hogyan kell pontosan merni, azt szabvany adja meg.
Amugy hivatalosan nem loerot, hanem Kilowattot adnak meg.
A kW-ban mért teljesítményt megszorozzák 1,36-dal, azt' kész a lóerő.
Na, jó, kicsit komolyabban: a motort vagy az autót fékpadra teszik, első esetben a főtengelyen, másodikban a keréken mért teljesítményt mérik. A fékpadon teljes gázon jár a motor, majd elkezdik fékezni és megmérik, egyes fordulatszámokon mekkora nyomatékot ad le. Ez egyszerűen mérhető. Mikor végigmérik a teljes fordulatszám-tartományt, kijön a nyomatékgörbe. Ebből kiszámítható a teljesítmény, mint a forgatónyomaték és a szögsebesség szorzata. A számított teljesítményértékeket teljesítménygörbén ábrázolják, ennek megkeresik a maximumát és ott is van neked a "lóerő". A nagy-nagy számolgatás közben valahol beiktatnak egy korrekciós számítást is, ezzel standard körülményekre vonatkoztatják a mért értékeket, hogy összehasonlíthatóak legyenek a mérések.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!