Egy 1.3-as Suzuki Swift sedant éves szinten mennyibe kerül fenttartani?
Nekem 1.6 os sedanom van már 8 éve.
És ímádom.
faca a gyorsúlása és megbízható.
eddig egy ékszíj feszítő görgöt kellett cserélni,meg a külső féltengelycsuklókat.
nagyából ennyi hibája volt.
Városban nyáron 7.5 télen 8.5 a fogyasztás.
Országuton 6 körűl fogyaszt.
hivatalosan 10.2s/100km/h a gyorsúlása, de gps el mérve 9.3s volt.
Az 1.3 as is nagyon megbízható és nyilván a fogyasztása is jobb.
megkimélt példánnyal nem lehet melléfogni
Nekünk 7 éve (2 éve vezetem) 1.3-as Sedan Swiftünk van, de mi rosszat fogtunk ki, elég sokat kellett már rá költeni.
Röviden ami szeret benne meghibásodni:
Kuplung szerkezet illetve a kuplung villa és a bowden
Generátor
Szénkefék
Kuplung a mienkben 2x lett cserélve, ugyanez a helyzet a bowdennel illetve a kinyomó villával is
Generátor 3x volt benne cserélve
Ami még nagy hátránya a kocsinak, hogy eszi a rozsda. Most az a bajom vele, hogy esős időben a felni rozsdásodik és gyakran leeresztenek a gumik. De már volt olyan, hogy defektnél nem tudtam felemelni, mert szét volt rohadva az emelő pont. Ami még nagyon szeret szétrohadni az a kipufogó az is már többször probléma volt.
De azért ennek a kocsinak való igaz, hogy sajnos azért van sok baja, mert lett hajtva eléggé és párszor volt is össze törve. Tavaly januárban pl. annyira össze lett törve, hogy jobb oldalon elől minden szét ment (gumi, felni, lámpák, lökhárító, féltengely- és a csukló), még az alváz is meghajlott. Akkor platós kocsival vitte el a szerelő, kérdéses volt, hogy gazdaságos e megcsinálni. Végül meg lett csinálva, de idén mindenféleképpen cserélni akarjuk.
Amit már előttem is írtak, hogy ami gyakran tönkre megy az a féltengely csukló, de egy pár 18 ezer ft-ba kerül, nem egy nagy tétel ez az autós világban.
Szerintem nyugodtan bele vághatsz egy 1.3-as Swiftbe csak értelemszerűen ne törd össze és javaslom, hogy félévente vidd el szervízbe a kopó alkatrészek és egyebek ellenőrzésére. Ha jót fogsz ki, kb. 10 év körülit akkor jobb lesz az azért, mint a Volán buszra várni.
még annyit, hogy a negyedik új swiftet hajtom...húsz éve vettem az elsőt, és azóta egy jobboldali ablakmotor, egy akkumulátor lett cserélve a négyben.. gumishoz be kell néha menni, mert a defekt az márkafüggetlen...
ez a mostani szwiftem kilenc éves, ebben kellett akksit cserélni, a többiben nem..
tehát az évi négy liter olaj, és a havi kétszeri teletank...
nem beteges fajta.
az éves köteleződ kb 50E lenne, de az alábbi linken pontosan ki tudod majd számolni magad is.
teljesítmény adó, 7-10E között
átírás, 50-55E
a további költségek (alkatrész, benzin) pedig attól függ, hogy milyen állapotú kocsit veszel, illetve mennyit használod. 300E-től fölfele érdemes nézelődni a Suzukik között, aminek még nincs szétrohadva az alja. vásárlás utáni kötelező szerviz (olajok, szűrők, motorvezérlés) ha nem márkaszervizben csinálod, akkor 50E-ből kijön.
tapasztalatok típusbetegségek:
- a belső kilincsek előszeretettel szeretik magukat megadni. 1500ft körül van darabja
- a sedan csomagtere nagyobb, ami egy nagy bevásárlásnál jól jön, viszont keskenyebb a hely, amin be tudsz pakolni. szemben a ferdehátúnak fele akkor a csomagtere, de lehajtott hátsóülésekkel akár egy gáztűzhelyet is gond nélkül szállíthatsz vele.
- a vékonyabbik tipusú kormányra érdemes kormányvédőt venni.
- kipufogó, küszöb, és alvázrozsdával egyet értek, de a féltengelyt nálam egyik swift sem fogyasztotta. kb így hirtelen ennyi jutott az eszembe.
a 2-es golfot 91-ig gyártották.
Vagyis a legfiatalabb is 24 éves.
Csak azoknak van normális álapotú 2-es golfjuk akik garázsban tartják.
És nagyon vigyáztak rá
És ők tuti nem adják el:-)
Ugyhogy normális golf2 es lehetetlen ma már venni
Csak romot
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!