Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség az injektoros...

Mi a különbség az injektoros és a karburátoros motor működése között?

Figyelt kérdés
Lehet, hogy ez a kérdés valakinek annyira egyszerű, hogy zavaró. Akkor lépd át. Viszont, ha van türelmed, akkor légy szíves írd meg. Köszönöm.
2010. febr. 8. 18:07
 1/8 anonim ***** válasza:
50%

Injektor: Elektronikus üzemanyag befecskendező rendszer.

A karburátor pedig elég egyszerű elven működik.

2010. febr. 8. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

A karburátor elég egyszerű szerkezet

A másik neve porlasztó, mivel a benzint elporlasztja


Ez mechanikus szerkezet

pl itt egy: [link]

Itt mindent be kell állítani, pl levegő-benzin arány, úszószint... a benzin-levegő arányt pl egy csavarral tudod állítani


Az injektor bonyolultabb: [link]


Itt a rajzon lévő ECU végzi helyetted a munkát, az az agy


a levegőmennyiséget nem csavarokkal állítod, hanem légtömegmérő méri


Az új autók 99,9% injektoros


De mondok pár karburátorosat:

Lada / Skoda / Trabi és minden szoci autó

És az amerikai izomautók, pl ez a '69-es Chevrolet Chevelle: [link]


Ezeket ha újjá építik akkoris többnyire karburátorral szerelik őket, mégpedig HOLLEY karbival :)


Itt egy Holley: [link]


Ja amúgy egy 15 éves autóimádó vagyok :DD

2010. febr. 8. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Kicsit bővebben..

A karburátor a szívott levegőt használja az üzemanyag porlasztására, és vannak segédkiépítések hidegindításhoz, gyorsításhoz többletüzemanyag bejuttatásához. A szívótorokban lévő nyomás /is/ vezérlést ad az előgyujtás változtatásához.

Injektoros rendszer: elektronika, computer, tárolt alapadatok nélkül nem működik /talán csak a korai típusok/.

Computer vezérel mindent: értékeli a jeladók által adott "adatokat": levegő- vízhőmérséklez, oxigénszint a kipufogógázban, motorfordulat, főtengelyszöghelyzet, kopogásérzékelő stb. Ezekből aztán "levonja a következtetéseket" és vezérli a szívótorokba fecskendezett üzemanyagmennyiséget, változtatja az előgyujtást, jelet ad a fordulatszámmérőnek.. soroljam?

Megjegyzi a szélsőséges üzemállapotokat, ezt olvassák ki a szervizben kódkiolvasóval, aztán kitalálják /vagy csak találgatják hosszú ideig/ mi okozta a hibát.

Dióhéjban, üdv: StMiklos

2010. febr. 8. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Az injektoros motornál befecskendezi/bespricceli a benzint az égéstérbe,az injektor.

A Porlasztónál (a motor vákuumát kihasználva),egy,illetve több kis fúvókákon keresztül maga a vákuum szívja be a benzint a karbiból és így jut be az a robbanótérbe.


Előbbi sokkal pontosabb adagolást,tesz lehetővé amit 1 elektronika szabályoz,és a másodperc tört része alatt képes megváltoztatni/elzárni a mennyiséget,annak megfelelően hogy például te hogy nyomod a gázt,és az egész rendszer különféle egyéb adatok is figyel,mint például a kipufogó gáz oxigén tartalma, külső légnyomás,páratartalom,hőmérséklet stb. Emiatt kevesebbet eszik az injektoros karburátoros társánál,viszont sokkal drágább és ha elromlik akkor nem 2 fillér megjavítatni,vagy cserélni.

2010. febr. 8. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Előzőnek, kérdezőnek.. Nem az égéstérbe fecskendezi, nem diesel az, hanem a szívócsőbe, már csak azért se, mert még elég sok motor van, aminek csak egy központi befecskendezője van /jobb ha minden hengerhez tartozik egy/, akkor az csak 1 hengeres lenne?

Üdv: StMiklos

2010. febr. 9. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

:)Igen..tudom, igazad van Miklós...,valóban a szívócsőbe adagolja,és onnan szívja be együtt a levegővel a henger, csak nem akartam ezzel is bonyolítani válaszomat. Az alapvető különbségre akartam tenni a hangsúlyt,azaz

vákuum & injektálás.

2010. febr. 9. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:

Üdv!

Közben eltelt pár év.

A benzinesek közt is megjelentek a közvetlen befecskendezésű motorok.

Ennek az előnye: Réteges feltöltés lehetséges.

Ennek következtében a gyertya körül alakul ki az optimális levegő/benzin arány, a feltöltött henger alsóbb részén lehet szegényebb a keverék.

Fajlagos üzemanyagmegtakarítás érhető el.

Stb..


Nézzük pár év múlva :)

2014. ápr. 17. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Valóban.
2014. okt. 20. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!