Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit ajánlotok az autó kímélésé...

Mit ajánlotok az autó kímélésére, és a fogyasztás csökkentésére?

Figyelt kérdés
Akkor kezdem én. Én egy benzin csökkentő módszert javaslok nektek. Csak akkor vegyétek ki üresbe az autót, ha hosszú és belátható lejtőn mentek. Tudtommal az autó alapjáraton 0,5-1 liter benzint fogyaszt óránként, sebességben viszont semennyit sem fogyaszt (feltéve ha 1500 felett van a fordulat). Valamikor érdemes kivenni üresbe, valamikor pedig sebességben kell hagyni. Például autópályán a gödöllői emelkedőn lefelé mindig kiszoktam venni üresbe, 110 km/h-val le lehet gurulni, viszont ha 5-ödikben hagyom enyhe gázt kell nyomni a sebesség tartásához, ami jóval több benzint emészt fel, mintha üresben lennék. Ennek a lejtőnek a hossza talán még az 5 kilométert is üti, ha csak 1-2 deci benzint spórolunk már az is jó, ahhoz képest hogy egy mozdulat kivenni üresbe, nem szakad bele senki sem. Viszont szerpentinen lefelé számomra egyértelmű hogy sebességben érdemes hagyni.
2015. jan. 25. 11:31
1 2 3
 21/23 A kérdező kommentje:
19.: Egyébként az állandó fékezés a kanyarok előtt (amit rengetegen csinálnak) szerintem sokkal jobban igénybe veszi a futóművet, mintha fék nélkül sokkal gyorsabban belemennék ugyanabba a kanyarba. Legalább is biciklinél azt tapasztaltam, hogy a teleszkópok hatalmas része nem azért megy tönkre, mert olyan kemény terepen használják őket, hanem mert az erős fék egyszerűen elcsavarja őket. Mondjuk egy biciklit egy autóhoz hasonlítani nem biztos hogy ésszerű, de szerintem a fékezések sokkal jobban igénybe veszik a futóművet, mint a nagyobb sebességű kanyarok vételek miatt fellépő oldalirányú terhelések.
2015. jan. 25. 13:29
 22/23 anonim ***** válasza:
A hirtelen ütések lökés szerű terhelés a kátyúk a földúton való közlekedés veri szét leginkább a futóművet. A kanyarodás nem annyira.
2015. jan. 25. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/23 anonim ***** válasza:

Kérdező! Most erre a kérdésre mit vársz, milyen reakciót?

Nem te találtad fel a spanyol viaszt, én is és szerintem a legtöbb épeszű ember így csinálja.


Az a gödöllői lejtő, gondolom az M3-ason van. Arrafelé én ritkán járok. (Valami rémlik, hogy a lejtő végén van egy sebességkorlátozó tábla, aminél szeretnek trafizni. A kollégámat már többször lefotózták ott, de ez most lényegtelen.) Én az M6-oson járok rendszeresen. Pécs felé a mohácsi hajtűkanyar előtt ott is van egy több km-es elég rendes lejtő. Na é ott szoktam kivenni sebességből. A végén ott is van egy 110-es tábla, így ha 130-nál kiveszem a lejtő tetején, a végére pont 110 lesz a sebességem. Így ott visszarakom sebességbe és csak tartani kellene a tempót, ha nem emelkedő jönne ismét.


Sebességben tempomattal olyan 0,8-1,5l/100km-t írt ki a BC a lejtőn lefelé. De akkor a táblánál fékeznem kell. Vagy előbb kiveszem a tempomatot és akkor motorfékkel lassítani.

Ha nem nyomom be a tempomatot, hanem végig motorfékkel sebességben gurulok, akkor 0,0l/100km a kijelzett érték, viszont így bővel 110 alá esik a sebességem a lejtő végére, így nyomhatom neki, hogy visszagyorsuljak. Ráadásul pont a következő lejtő elejére veszítem el a lendületet.

Ha üresben gurulok, akkor 0,2-0,4l/100km-t ír ki.

2015. jan. 25. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!