Mit ajánlotok az autó kímélésére, és a fogyasztás csökkentésére?
Amit te leírtál abba van logika csak ezzel a gond az is hogy ha sebességbe gurulsz le attól bőg a motor ami oké nem jár üzemanyag fogyasztással vagy is legalább nem olyan mértékben, de ezzel jobban gyilkolod a motort mintha üresben gurulnál le, mert nekem a régi autómnál is ez volt hogy annyira bőgettem meg gyilkoltam hogy teljesen elfáradt, igaz öreg autó volt de a szerelő szerint még bírta volna 5-7 évig ha kíméltem volna, megérti ő is hogy ez jobb praktika de ezt akkor célszerű alkalmazni ha motorfékezésre kényszerül az ember csúszósabb utak esetében.
Meg azért arra is érdemes odafigyelni hogy ha kiállsz a garázsból és visszamész bezárni ne állítsd le a motort meg semmi, hagyd járni mert a túl sok indítgatás miatt egyrészt az önindító is kopik jobbára a bendix mert sajnos én is jártam már így, meg ugye indításonként több üzemanyagot fal fel mint ha 30 percig menne az autó ilyet is hallottam már. Meg ugye az akkumulátornak sem tesz jót mert hamar merülhet és nem egy helyen olvastam róla hogy a generátor csak addig tölti az akkumulátort amennyinél volt indításnál, többre nem képes és túl sűrű indítgatás eléggé leszívja és hiába mész vele akár 3 órát nem ölti fel rendesen és hidegbe elég nyőgve nyelősen indulhat. Meg persze ha igazán be akarod tartani ezt akkor váltásnál ha városon kívül vagy ahol egyből tudsz már menni 60 km/h felett akkor célszerű váltásnál a 3 asból rögtön 5 ösbe tenni 4 est kihagyva mert ezzel is csökkented a fogyasztást. Meg persze városon belül is ha 50 körül tudsz menni biztonságosan akkor is nyugodtan felkapcsolhatsz az 5 ös fokozatba a hármas után de, ez olyan dolog hogy csak hosszú úton vehető észre.
"Lehet hogy így spórolsz a benzinen, viszont a váltó javítása bőven felfogja emészteni a javítási költséget!"
A váltónak nincs sok köze a kinyomott kuplunghoz. A kinyomócsapágy terhelődik csak, de soha még kinyomócsapágyat nem kellett cserélnem egy kocsimban sem, de még kuplungtárcsát sem. Tudom hogy léteznek ezek az alkatrészek ,de még javítani cserélni nem kellett egyik kocsimban sem. Pedig egy kocsit legalább 100-150ezer km-t hajtok eladás előtt, és eleve használtan veszem őket.
Azért jobb üresben gurulgatni, mert a sok motorfékezés nagyon leterheli a váltót, bakokat, lendkereket, mindent. Az üresben guruláskor gyakorlatilag semmi sem kopik. És az alapjárati fogyasztás teljesen elhanyagolható szerintem. Például vidéken kocsikázol, éppen lakott terület következik, akkor ha motorfékkel lassitasz le 90-ről 50-re, akkor 200-300 m alatt lelassulsz, utána már kell nyomnod a gázt. Mig ha üresbe teszed, akár 500-600 métert is gurulsz, és addig az autó csak benzingőzzel megy. Közben nem koptatod a váltót a motorfékkel, nem kell kuplungot csúsztatni, stb. Motorfék nálam csak lejtőn lefelé játszik, de az ilyen hosszú, elnyújott lejtőkön, mint az emlitett gödöllői, mehet az üres is.
Most éppen egy modern automatás autóm van, ami már kevesebbet eszik, mint manuális társa, és az is, ha elveszem a gázt, akkor leejti a fordulatot alapjáratra, és engedi gurulni az autót, mintha üresben lenne. Pedig a motorféket is tudja a váltó.
Nem spórolsz vele 2 decit, mivel dombon lefelé kevesebbet eszik az autó mint sík úton.
Sík úton annyira nyomod a gázt hogy az autó tartsa a tempót (tegyük fel 120nál eszik 7 litert), de lejtőn lefelé a sebesség tartásához csak annyira kell nyomni hogy a motorfék ne lassítson. Tehát egy ft-ot sem spóroltál, viszont üresben gurulsz.
(Ez a kérdésben említett lejtőre érvényes, ahol üresben gurulva az autó nagyjából tartja a sebességet).
Nyugodtan ki lehet ezt próbálni egy olyan autón, ami írja a pillanatnyi fogyasztást.
12., 13. Köszönöm szépen, főleg a 12-esnek. Hiteles vagy sokat segítettél.
13.: "Azért jobb üresben gurulgatni, mert a sok motorfékezés nagyon leterheli a váltót, bakokat, lendkereket, mindent." Például ha van egy lejtő sok kanyarral, akkor is érdemes üresbe rakni (tételezzük fel hogy nem használom az üzemi féket)? Az autót nem veszi sokkal jobban igénybe ha "nagy" sebességgel kanyarodok?
Bocsi hogy ennyi mindent kérdezek, nagyon érdekel a téma :)
#18
Pontos számokkal fölösleges is dobálózni, én csak arra akartam rámutatni, hogy nem spórolsz 2 decit, mert lejtőn lefelé nem 7 litert eszik az az autó amelyik sík úton 7-et fog. Ti pedig dombon lefelé sebességben is azonos fogyasztással számoltatok.
Ugyanez az autó dombon felfelé sem fog 7et enni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!