Ha sebességben van az autó miért fekszi jobban az utat,
illetve miért veszi jobban a kanyarokat?
Figyelt kérdés
Annyit én is tudok hogy me' nem fut szabadon a kerék, fékezi az autót. Ilyeneknél értelmesebb hozzászólásokat kérek!
2015. jan. 24. 20:08
1/8 anonim válasza:
A kanyarban azért, mert a meghajtott kerék (pl. első és összkerék esetén) kihúzza szó szerint a kanyarból az autót.
2015. jan. 24. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 A kérdező kommentje:
Jó de mi a fizikai magyarázata? Én is tudom hogy mi történik, mit reagál az autó, csak azt nem hogy miért.
2015. jan. 24. 20:20
3/8 anonim válasza:
Ez a fizikai magyarázata.
Amikor szabadon fut az autó a kerék attól gurul, hogy az autó tömege által okozott tehetetlenség miatt nem fogy el a lendülete. Ilyenkor ugyan tudsz kanyarodni, de meghajtás nincs, a lendület továbbra is egyenes vonalban szeretne továbbmenni, nem teszem azt jobbra fordulni.
Ha a jobbkanyar közben hajtás van a keréken akkor azt úgy tudod elképzelni, mintha egy kötél arra húzná az autót, amerre a kerék iránya (és az által a forgó kerék által kifejtett erő iránya) mutat. Ez optimális esetben erősebb, mint az autó tömege által keltett erők és szó szerint "kihúzza" a járművet a kanyarból.
2015. jan. 24. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
Ugye most határ helyzetről beszélünk. Ilyenkor csak akkor húzza ki, ha minimális gázt adsz. Ha nagyot, akkor alulkormányzott lesz, ezen tud még segíteni a részlegesen önzáró differenciálmű. Ez amikor elpörögne az ívkülső kerék összezárja az ívbelsővel, így az már tényleg kihúzza a kanyarból. De nagyon erős autóknál ez is kevés lehet.
Ha nem adsz gázt, tehát motorfék esetén meg egyszerűen azért mert egyre inkább lassúl az autó és ez segít a tapadásban mert egyre kevésbé akar az autó tovább menni egyenesen.
2015. jan. 24. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 A kérdező kommentje:
De amit leírtál az csak akkor működik, amikor kifelé jössz a kanyarból és nyomod a gázt, akkor valóban kihúzza az autót a hajtott kerék. Viszont amikor befelé mész a kanyarba az autó a tehetetlensége miatt ugyanúgy egyenesen akar menni. Ilyenkor nem nyomod a gázt, az autó szabadon fut, csak fékezi magát. Ebben az esetben miért számít ennyit, hogy sebességben van az autó?
2015. jan. 24. 20:46
6/8 anonim válasza:
Ezen én is elgondoloztam már, érdekes a jelenség, ugyanis próbáltam már úgy kanyarodni, hogy végig csak motorfékkel, egyáltalán hozzá sem értem a gázhoz, az autó stabil volt, tartotta az ivet, csak lelassult ugye. Utána ugyanazt a kanyart megcsináltam benyomott kuplunggal, igy sem volt gond, de érződött az az "instabilitás", és nemigazán sikerült a jó ivet sem megtalálnom igy. Erre mi a magyarázat?
2015. jan. 24. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 anonim válasza:
mi a magyarázat?az hogy hülyék vagytok,és egy nem létező jelenségről magyaráztok....ezt csak bebeszélitek magatoknak,hogy van különbség,meg érezni az "instabilitást"........ez az egész egy urban legend.....a motorfékkel maximum azérg érzed stabilabbnak az autót,mert közben folyamatosan és jól érezhetően lassul...
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!