Miért kell leállni autópályán a behajtó/kihajtó sávon?
Ma hajtottam fel egy autópályára és a gyorsító sáv legelejére leállt épp akkor egy Audi. Szerencsémre a pályán nem haladt senki ezért azonnal betudtam sorolni és hát így kénytelen vtam a pályán kigyorsítani. De ha nem lett vna szerencsém, meg kellett vna állnom jobbik esetben satufék nélkül és utána 1-ben teljesen a 0 km/h-ról megindulni. Természetesen én ezt a dudával jeleztem a ,,kedves" autósnak aki egy ,,szép" jelzést továbbított felém a kezével a dudálás hatására. Természetesen 1 perc múlva megindult az illető és egy idő után meg is előzött, tehát feltételezem műszaki hiba sem lépett fel vagyis még leálló sávon se állhatott vna le.
De ez nem az 1. eset volt, rendszerint az ilyen ökrök megállnak kihajtó vagy gyorsító sávon is. Nem értem, hogy miért kell ott megállni? Egyértelműen jelezve van útjelzéssel is illetve előtte általában tábla is van és vagy aluljáró vagy felüljáró is van az érintett főúti csompontnál.
"30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad."
Ha valaki autópályán haladva kivág a gyorsítósávra és ott megáll, miközben jönnek fel a pályára, az már balesetveszélyes helyzet szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!